Monika Kucharczyk

Monika Kucharczyk Samodzielna
Księgowa, Kraków

Temat: Korekta listy płac

Proszę o pomoc. ZUS uznał pracownikowi zdarzenie jako wypadek przy pracy (zdarzenie z 01.08.2014r). Jak zrobić korektę listy płac? Za pierwsze 14 dni miał wypłacone wynagrodzenie za czas choroby. Czy jest możliwość zrobienia korekty na zatwierdzonej liście płac? Czy muszę ją odtwierdzić i zrobić poprawki i ponownie zatwierdzić. Ale co wtedy z numeracją KPIR?
Stefan Ocetkiewicz

Stefan Ocetkiewicz finanse i
księgowość,
enova365, programy
dla firm, outsou...

Temat: Korekta listy płac

Ja bym zrobił tak:
1) poprawiam nieobecność: na zakładce Korekta trzeba skorygować nieobecność pracownika jako wynikającą z wypadku
2) naliczam drugą listę płac, za bieżący okres, zaznaczając odpowiednią ilość miesięcy wstecz przed naliczeniem.

To nam tworzy drugą listę, z wymuszonym przeliczeniem od nowa poprzedniego okresu, dzięki czemu enova naliczy korektę.

To tak skrótowo, ale wszystko jest w dokumentacji :) Polecam zwłaszcza poradnik o korektach list płac.

pozdrawiam
Monika Kucharczyk

Monika Kucharczyk Samodzielna
Księgowa, Kraków

Temat: Korekta listy płac

Bardzo dziękuję za pomoc, faktycznie tak zrobiłam. Mam tylko jeden problem, przy korekcie naliczony podatek na minus jest liczony bez pomniejszenia o KUP i kwoty wolnej, w efekcie czego kwota składki zdrowotnej jest korygowana o złą kwotę. Czemu korekta tego nie uwzględnia. W efekcie storno wypłaty jest na inną kwotę. Zaznaczam że zdarzenie zakwalifikowane jako wypadek w pracy powstało od 01.08.2014 - 24.10.2014. W sierpniu nie wypłacałam wynagrodzenia zasadniczego. Chciałam to poprawić ręcznie, ale nie zapisują się żadne zmiany. Co ja robię źle :-/ POMOCY!!!

Następna dyskusja:

Widok listy płac




Wyślij zaproszenie do