Grzegorz Z.

Grzegorz Z. Student, Uniwersytet
Ekonomiczny w
Krakowie

Temat: Jeden kontrahent, dwa rodzaje zakupów (dwa rejestry) i...

Dzień dobry,

Mam pewien problem. Mianowicie prowadzone są dwa rejestry dla zakupów A i B. Jeden kontrahent sprzedaje materiały A i B z tym, że A jest księgowanie na 202, a B na 206.

Problem pojawia się przy księgowaniu wyciągu bankowego i rozliczaniu zobowiązań, jeżeli nastąpiła zapłata jednocześnie za materiał A i B.

Program niepozawala zaksięgować na różne konta. Czy ktoś wie jak mogę to rozwiązać?

Pozdrawiam

Temat: Jeden kontrahent, dwa rodzaje zakupów (dwa rejestry) i...

Z tego co wiem, to nie da się jednej płatności zaksięgować na dwa konta. Zatem albo trzeba zapłatę rozbić na dwa zapisy (202 i 206), albo zrobić PK , które rozksięgouje to na dwa konta. Aczkolwiek to drugie rozwiązanie jest dużo bardziej skomplikowane i raczej stosuje się w przypadkach, gdy nie mozna już skorygować wyciągu bankowego.

Rozbicie zapłaty na dwie kwoty wbrew pozorom nie jest takie trudne, bo wpisujemy kontrahenta, kwotę 1PLN i przechodzimy na rozliczenia. Zaznaczamy dokumenty z rejestru A i klikamy 'rozlicz wszystkie'. Wtedy program sumuje kwotę tych faktur. Po czym robimy analogicznie dla drugiego rejestru i sprawdzamy czy suma zapisu zgadza się nam z wpłatą.

A już całkiem z innej beczki to księgowanie płatności na dwa rózne konta nie bardzo ma sens. Rodzaj i kwoty zapłaconych dokumentów można dużo łatwiej wyciągnąć robiąc odpowiednie zestawienie. Rózne konta mają tylko sens przy płatnościach spornych i przekazanych do sądu/komornika.
Bartosz Partyka

Bartosz Partyka www.erpline.pl

Temat: Jeden kontrahent, dwa rodzaje zakupów (dwa rejestry) i...

Zgadzam się z Panem Bartłomiejem.
Dodałbym od siebie, że można napisać czynność ("guzik"), który po naciśnięciu, będąc jeszcze w dokumencie, takie płatności sam wygeneruje. Czyli zamiast wchodzić na zakładkę z płatnościami wyliczać i dodawać dwie płatności "guzik" robiłby to automatycznie na podstawie wartości towarów zagregowanych wg typów w dokumencie

Temat: Jeden kontrahent, dwa rodzaje zakupów (dwa rejestry) i...

Bartosz P.:
Zgadzam się z Panem Bartłomiejem.
Dodałbym od siebie, że można napisać czynność ("guzik"), który po naciśnięciu, będąc jeszcze w dokumencie, takie płatności sam wygeneruje. Czyli zamiast wchodzić na zakładkę z płatnościami wyliczać i dodawać dwie płatności "guzik" robiłby to automatycznie na podstawie wartości towarów zagregowanych wg typów w dokumencie

W sumie racja. Byłoby dużo szybciej.



Wyślij zaproszenie do