Temat: Co polska branża interaktywna może zaoferować marketerom?
W mojej opinii przede wszystkim większa świadomość Polaków (klientów jak i samych marketerów). Pamiętajmy, że niestety w naszym kraju usługi oferowane "online" są jeszcze traktowane troszkę po macoszemu, a metody marketingowe promowane przez tzw. "old school" są ciągle na Topie.
Mało jeszcze jest firm zajmujących się marketingiem czy sprzedażą które dostrzegają jak ogromnym rynkiem jest internet i jak ogromne możliwości oferuje.
Ciągle pokutuje pogląd o tym, że nie da się czegoś zrobić jeżeli nie zadzwoni się do Klienta czy się z nim nie spotka twarzą w twarz.
Co prawda trend się powoli zmienia, lecz bardziej chyba ze względu na coraz większe użytkowanie sieci przez osoby młode niż dopuszczenie do świadomości przez "zatwardziałych" specy od marketingu, że internet jest przyszłością każdego biznesu. A brak obecności i/lub sprzedaży na tym rynku to jak zostawianie pieniędzy na stole...
Wiele razy spotkałem się z opinią, że lepiej jest wydać pieniądze na ulotki/foldery itp. niż na dobrą promocję przez internet... Niestety w wielu wypadkach nawet przedstawienie konkretnych danych liczbowych nie przynosiło efektu. I nie udawało się wytłumaczyć, że promocja i sprzedaż właśnie przez net jest relatywnie tańsza i bardziej skuteczna.
Sądzę, że w Polsce jeszcze musi sporo wody w Wiśle upłynąć nim społeczeństwo, a wraz z nim marketerzy dojrzeją do czasów Internetu...
Zbyszek Łabęcki edytował(a) ten post dnia 21.01.10 o godzinie 14:03