Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Bartłomiej J.:Mili Państwo.

Błagam, rozmawiając merytorycznie, może pomińmy Pana Majewskiego, (choćby http://piotr.mikolajski.net/2006/01/goro-marketingo ) czy (wątek: http://www.merytorium.com/forum/Pytanie%20o%20kompeten... )


dzieki za te linki... dobra lektura... ;))

konto usunięte

Temat: promocja w internecie

No, dobrze. Pan majewski przestaje być tematem, choć pewnie nie raz tu jeszcze się pojawi...
Powiedzcie mi proszę jak przełożyć wysoką oglądalność strony na kupujących?
Strona mojeje firmy po zmianie szaty graficznej w styczniu br. potroiła (sic!) oglądalność. Nie ma to jednak żadnego przełożenia w wynikach sprzedaży. Strona jest spozycjonowana. Wykupiliśmy box w Google, poszedł także duży mailing do 250 000 odbiorców, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie takich maili, i nic...
Zastanawiam się, czy nie zmienić branży...
Co jeszcze mogę zrobić...
Na konferencji merytorycznie było bardzo słabo, do tego słabe nagłośnienie... Nie umiem przełożyć tez pana M. na b2b..
No i co robić?
Pozdrawiam, BH
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: promocja w internecie

Witam ponownie.

Pani Barbaro, przyczyn moga być dziesiątki, od źle stargetowanych odbiorców, poprzez toporny system zamówień, czy w końcu niejasną ofertę na witrynie . Duża oglądalność nieprzekładająca się na wyniki sprzedaży najlepiej świadczy o tym, że choć na witrynę jest Pani w stanie Klientów zaprosić, to już zatrzymać ich na niej - ergo: zachęcić do oferty, już nie.

Metod na poprawę tego stanu jest mnóstwo, trzebaby dokonać na początku dokłądnego audytu witryny, targetu, pomyśleć o tym gdzie naprawdę są Pani odbiorcy, bo mailing nawet największy, ale skierowany np. do użytkowników darmowych kont, niestety skutków nie przyniesie. Marketing w Sieci zmienia się również i obecnie trzeba już dokładnie profilować naszych odbiorców.
Potem już pozostaje kwestia dobrania narzędzi marketingowych i ... do dzieła :)

Pozdrawiam


ps. Teksty Pana M. nawiazują do szeroko pojętych podstaw marketingu i wiedzy biznesowej, są to głównie przedruki zagranicznych, dość starych opracowań. Nie twierdzę, że są one w całości złe, ale warto odsiać ziarno od plew - w moim przekonaniu natomiast proste zapytanie o wykształcenie Pan M. które sprowadził osię do wielkiej awantury i mimo wielokrotnych wypowiedzi tego Pana, nie dało jasnej odpowiedzi (sic!) najlepiej świadczy, z kim mamy do czynienia.
Przemysław Zawada

Przemysław Zawada Pain is temporary.
Quitting lasts
forever.

Temat: promocja w internecie

Do niewątpliwie celnych uwag Bartka dodam jeszcze jedną:
często zapominamy, iż internet jest jedynie kanałem wymiany informacji. W większości przypadków to, w dalszym ciągu, człowiek sprzedaje człowiekowi. Więc jeśli call-center 'do luftu' - nawet najbardziej zaawansowane systemy 'drenażu' rynku z zapytań nie przełożą się na wysoką konwersję.
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: promocja w internecie

To jeszcze pozwolę sobie dorzucić praktyczny przykład.
Przychodzi do nas Klient, zamawia kampanię w boksach Google za kwote kilku tysięcy złotych. Ustalamy treść reklamy, słowa kluczowe, kampania rusza, jest stale monitorowana, obserwowana. Po paru tygodniach kwota wyczerpuje się, Klient zaś przychodzi i mówi "reklama w Google nie jest skuteczna, nikt nic nie kupił"...

Cóż, skoro kwota wypstrykała się. to reklama jako taka skuteczna była, Klienci przekierowywali się zachęceni reklamą na witrynę Klienta i ... tutaj był problem, bo witryna nie potrafiła zatrzymać Klient ai mu sprzedać, a ten nie godził się na zmiany na niej.

Reklama ma tylko zachęcić - ciąg dalszy to praca samej witryny i o tym trzeba pamiętać.

Dobrej nocy.
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Pani Barbaro, wiele bardzo dobrych wskazówek zostało tu napisanych, szczegolnie jezeli mowimy o stronie mediar.pl i o tym biznesie. Mysle, ze w tym przypadku szczegolnie cenna jest uwaga Przemka odnosnie kontaktu bezposredniego i personalizacji.

Prosze zwrocic uwage na uslugi Legenhit.pl. Byc moze w tym przypadku moze sie przydac. Zaznaczam, ze tylko znam oferte uslug tej firmy, ale nie wiem jak to sie sprawdza w praktyce (chetnie bym sie dowiedzial;)

Tworzylem kiedys podobny serwis www dla podobnej firmy i przyznam, ze nie bylo to latwe zadanie. Duzo czasu spedzilismy na analize potrzeb.


Pozdrawiam i powodzenia

konto usunięte

Temat: promocja w internecie

Dzięki, własnie weszłam na stronę i pobrałam wersję testową. Szkoda, że na stronie nie ma ceny...
Jak potestuję to się odezwę :)
Pozdrawiam, Barbara

konto usunięte

Temat: promocja w internecie

Ten Legenhit jest szybki!
Już mam kody do strony i pewnie już jutro będą pierwsze efekty.
Czy o tym Panowie mówicie, kiedy poruszacie temat zatrzymania klienta na stronie?
Co jeszcze mogę w tym celu zrobić?
Barbara
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: promocja w internecie

Pani Barbaro, podstawą jest by promocja współgrała z treścią na witrynie. Widząc banner, mailing, boks sponsorowany czy jakąkolwiek inną formę reklamy dostaję zachętę by wejść na witrynę i podjąć "akcję" (np. zakup). Częstym problemem jest to, że na witrynie nie ma kontynuacji akcji reklamowej i rozpływa się to w poszukiwaniu odpowiedzi na rozbudzone w reklamie oczekiwania.

Przykładowo: Widząc reklamę "produktu X, który od teraz jest w niewiarygodnie niskiej cenie" po wejściu na stronę powinienem być (w podobnym tonie wizualnym, przekazowym, itp.) poprowadzony dalej do tegoż produktu. Bywa jednak tak, że po wejściu na www panuje tam cisza i spokój i dopiero wyszukując produkt i wchodząc na jego cenniki widzę, że faktycznie - jest jakaś przykładowa promocja.

Przykład banalny, ale istotą podejmownaia działań reklamowych jest to, by Klienta poprowadzić za rękę od akcji promocyjnej do końcowego zakupu - nie nakazywać mu samodzielnego poszukiwania realizacji tychże rozbudzonych promocją oczekiwań.

Pozdrowienia



Wyślij zaproszenie do