konto usunięte

Temat: promocja w internecie

Witam,

Chciałbym poruszyć temat sposobów promocji w sieci.

Z sowich doświadczeń widzę, że najlepiej sprawdza się pozycjonowanie (google).... zostawiając daleko w tyle inne formy promocji firmy w internecie,....

Swojego czasu zaczęliśmy obsługiwać firmę, która po ok roku zaczęła likwidować tradycyjne kanały sprzedaży bo wszystko zaczęło iść wyłącznie przez sklep internetowy -pozycjonowany oczywiście na odpowiednie słowa kluczowe...

Jestem bardzo ciekaw waszych opinii na ten temat... Może macie inne doświadczenia...

Michal Janiszewski

Michal Janiszewski RESOLUTIO Doradztwo
Personalne

Temat: promocja w internecie

Witam,

Jeżeli chodzi o pozycjonowanie to na pewno jest to jeden z najważniejszych sposobów promowania strony w sieci. Pod warunkiem, że jest co promować :) tzn. firma/produkt ma swoją stronę i do tego w taki sposób napisaną, że pozycjonuje się łatwo.

Moje doświadczenia (sprzedaż usług HR w sektorze b2b) podpowiadają mi, że absolutną przyszłość mają serwisy społecznościowe (min. takie jak ten), PR oraz siatki referencyjne.
Mam nadzieje, że Internet będzie sie rozwijać w tym kierunku.

Jeżeli chodzi o e-commerce to dopiero zaczynam zbierać doświadczenia, i jak zbiorę na pewno się podzielę :)

Pozdrawiam,
Michał
Artur Zaborowski

Artur Zaborowski Marketing Manager,
Megabajt Sp. z o.o.

Temat: promocja w internecie

Promocja i pozycjonowanie to w moim mniemaniu dwie odrebne kwestie.
W klasycznym marketingu jest toria 4P (price, promotion, place, product), prawda? Otoz w marketingu internetowym - moim zdaniem - "place" jest zastepowane wlasnie przez pozycjonowanie.

Dobre spozycjonowanie w necie jest bowiem jak otwarcie sklepu w dobrej lokalizacji - daje wielkie szanse.
Tylko ze mimo to nie zalatwia wszystkiego. Bo to, ze ktos do Ciebie trafil, to nie znaczy ze kupi...

Chyba ze masz masz swoj sklep internetowy i masz dobre (najlepsze) ceny w branzy, albo po prostu jestes monopolista (lub jednym z serwisem www) - wtedy fakt - pozycjonowanie jest wystarczajace, a sprawe za Ciebie dodatkowo zalatwiaja porownywarki cen.

Generalnie wszystko zalezy od rodzaju dzialalnosci.

Pytanie tez co jest celem promocji - reklama sklepu, reklama produktu, czy kreowanie wizerunku produktu. Tak czy inaczej konkurencja wymusza bardziej wyrafinowane, drozsze i mniej bezposrednie techniki marketingu interaktywnego, PR'u i reklamy, o ktorych wspominal Michal.
Pozycjonowanie to tylko poczatek.


Artur Zaborowski edytował(a) ten post dnia 12.12.06 o godzinie 15:30
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Czesc,
Zaczne może od tego, ze bardzo sie ciesze na pierwsza dyskusje w naszej grupie... dzieki Krzysztof za rozpoczecie tematu.

Odnosnie promocji w internecie to przede wszystkim zgadzam sie z Arturem, ze zalezy to jaki ma cel ta promocja. Bo gdy masz na mysli reklame - wizerunek, budowanie znajomosci marki, dotarcie do duzej grupy to typowe formy e-reklamy jak bannery czy billboardy itp, itp mimo niskich CTR-ow powinny sie sprawdzac (oczywiscie dobrze przeprowadzone). Ale sa oczywiscie trudniej mierzalne wyniki.

Czy typowa promocje sprzedazowa?

Osobiscie ostatnio czesto wykorzystuje maillingi i z efektow jestem zwykle zadowolony. Ale jest to narzedzie raczej dla wiekszych firm, ktorej zalezy na duzej grupie dotarcia.

Ilosc form promocji w internecie rosnie niemal z miesiaca na miesiac. I mozna dlugo dyskutowac, testowac.

A pozycjonowanie - oczywiscie, ze teraz zwykle to prawie byc lub nie byc w internecie (choc jeszcze nie wszyscy to rozumieja), ale co dokladnie macie na mysli, bo zauwazylem,ze wiele osob myli dwie formy - pozycjonowanie organiczne, naturalne (SEO) i boksy reklamowe (SEM). SEM bardzo latwo tanim kosztem przetestowac, bo jest pelna kontrola. Polecam zrobienie testow. A SEO to czesto cholernie trudny i kosztowny temat. Ale jak sa efekty to sa bardzo dobre. I moim zdaniem nie jest to tylko poczatek, tylko ciagla walka, zeby utrzymac rezultaty pozycjonowanie na dobrym poziomie...

Nie do konca zgadzam sie z Arturem, ze promocja i pozycjonowanie to odrebne kwestie. Dobrze pozycjonujac jakis produkt w sieci najczesciej w ten sposob swietnie go promujemy!

Dariusz G.

Dariusz G. Pilot Drona,
właścicel Akademi
Droningu, Trener
Szkolenio...

Temat: promocja w internecie

przy tak ogromnej, przeolbrzymiej ilość stron www, skuteczne zareklamowanie czegokolwiek w internecie jest bardzo, bardzo trudne. jaki masz pierwszy odruch, gdy ci coś wyskakuje - szukasz " kasownika" i tyle widzisz, tą reklamę. pamiętasz kto polecił ci stronę lub strony z których coś kupiłeś? odpowiedź nasuwa się sama o skutecznośc promocji
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Darku, pewnie wszyscy sie zgadzamy i tez raczej zamykamy reklamy internetowe i ich unikamy. Jednak w ten sposob podchodzimy do kazdej formy reklamy - ulotki tez wyrzucamy, reklam w gazecie nie widzimy, billboardow po drodze do pracy sa dziesiatki a rekamy tv doprowadzaja nas do szalu... NIe mniej jednak dobre kampanie dzialaja i przynosza efekty... musi to byc jednak przemyslane i odpowiednio dobrana forma, nie dla kazdego produktu jest kazdemedium - no i to kosztuje...
/michal
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: promocja w internecie

A co Panowie myślą o blogach, netowym product placement, forach dyskusyjnych itp. jako nowych formach (oczywiście dla wybranych grup produktów/marek) promocji w sieci?
Piotr Drygas

Piotr Drygas ster i okręt :)

Temat: promocja w internecie

Fora dyskusyjne i wszelkiego typu grupy dyskusyjne są doskonałym "narzędziem" dla marketingowca. Stanowią one z jednej strony doskonałe źródło dla badań marketingowych a z drugiej są miejscem w którym firma może się komunikować z klientami. Wykorzystanie społeczności internetowych w procesie promowania firmy czy też jej produktów uważam za znakomite rozwiązanie.
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: promocja w internecie

Macie może konkretne przykłady kampanii wspomaganych właśnie forami, blogami itp.?
Artur Zaborowski

Artur Zaborowski Marketing Manager,
Megabajt Sp. z o.o.

Temat: promocja w internecie

Adam M.:Macie może konkretne przykłady kampanii wspomaganych właśnie forami, blogami itp.?


Jeden od reki. :))))
http://www.goldenline.pl/thread.php?tid=12243&gid=514

I nawet mnie zaciekawil. :)




Artur Zaborowski edytował(a) ten post dnia 21.01.07 o godzinie 20:32
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: promocja w internecie

He, he... to nie żadna kampania... :) tym bardziej promocyjna!

jeżeli wogóle to zbieranie opinii i informacji...

pozdr.
A.
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Bardzo ciekawy i w praktyce trudny temat poruszyliscie.
Uwazam, ze marketingowa dzialalnosc w roznego rodzaju spolecznosciach jest mozliwa i dobrze zrobiona moze przynosic swietne efekty. ALE na poczatku bylo to latwe, teraz jest bardzo trudne... bo internauci sa mądrzy i łatwo zauważają gdy ktos się podszywa i ściemnia.

Wiec wg praktyków (znam tylko zagranicznych, bo wypowiedzi polskich praktykow wartych cytowania jeszcze nie znalalzlem) podstawową zasadą powinna być szczerość i autentyczność!.

Na pewno pojawia sie zle komentarze i nie mozna sie ich bac, a juz na pewno nie moderowac!

Najslynniejszy chyba przyklad to blog szefa Sun Microsystems jonathana Schwarza
http://blogs.sun.com/jonathan/

tu artykul o tym:
http://www.usatoday.com/tech/news/2006-06-25-exec-sun_...

sprobuje odnalesc ciekawy wywiad z nim o jego doswiadczeniach i o tym jak dzialac na blogach. Spotkalem sie kilka miesiecy temu z szefem http://technorati.com (takie google po blogach) i wypowiadal sie podobnie jak schwarz.
Pozdrawiam
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Inny temat poza blogami i forami to tworzenie sajtow spolecznosciowych, ktore maja sluzyc promocji.

"Najslynniejszy" ostatnio przyklad w Polsce, o ktorym slyszalem to serwis udasie.pl coca coli. Mam duze watpliwosci czy faktycznie byl to udany projekt i kampania. Osobiscie mam wrazanie, ze tworca projektu czyli agencja K2 stara sie wypromowac to jako udany projekt. Co o tym mysliscie?

My probujemy wlasnie stworzyc taki projekt http://domyswiata.pl Jego start za kilka tygodni. Co o tym myslicie?
Adam Mikołajczyk

Adam Mikołajczyk CEO / Best Place -
Europejski Instytut
Marketingu Miejsc

Temat: promocja w internecie

Dzięki Michał za info o blogach.. w wolnej chwili napewno się z tym zapoznam.

Co do stron społecznościowych to także jestem zdania, że może to być korzystne uzupełnienie działań promocyjnych (czy też wizerunkowych bardziej). Notimast powiem szczerze, że niewiele widziałem ciekawych sajtów... może dlatego, że oceniam je nie jako "zwykły" konsument tylko osoba, która gdzieś się tym trochę intereujse i zajmuje od środka. Udasie.pl mnie nie powala, za dużo ozdobników, choć może poprostu nie jestem w targecie :)

http://domyswiata.pl - pomysł napewno ciekawy, dobrze dobrana osoba, mam natomiast obiekcje co do samego przewodniego motywu, bo temat "podróżowania" jest od jakiegoś czasu mocno eksploatowany do tych celów przez różne firmy... więc nie wiem czy się już nie przejadł...?! Ale miejmy nadzieje, że nie... życzę powodzenia!

pozdr.
A.
Artur Zaborowski

Artur Zaborowski Marketing Manager,
Megabajt Sp. z o.o.

Temat: promocja w internecie

michal p.:
My probujemy wlasnie stworzyc taki projekt http://domyswiata.pl Jego start za kilka tygodni. Co o tym myslicie?


Ciekawy pomysl, fakt podroze pomysl na topie, ale to dobrze!

No i wykorzystanie Kaminskiego - brawo!
Jedna sugestia moja (moze tak to zreszta wlasnie planujecie zrobic...) to zeby oprocz reacji z podrozy i opisow domow znalazy sie opisy techniczne, jak np. zrobic to (podpatrzone w Norwegii) albo cos innego (z domu w innym kraju). Takie instruktarze jak zastosowac podpatrzone elementy czy metody - rodzaj materialow, sposob obrobki, montazu, potrzebne komponenty...

Widze ze sajt robi Internet Designers. Spoko firma (spolka-corka firmy Contium). A Unity to fajny engine. ;-)
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Dzieki za komentarze odnosnie domoyswiata.pl.

Jak kazdy projekt spolecznosciowy jest on obarczony ryzykiem, ze nie zainteresuje internautow, wtedy nawet Kaminski nie pomoze;) Zobaczymy
Pzdr

konto usunięte

Temat: promocja w internecie

Wg mnie pozycjonowanie (płatne, organiczne) to podstawa egzystencji w internecie - poprzez wyszukiwarki pozwalamy się odnaleść.

Ale to mało - perspektywicznie myśląca firma będzie chciała pozyskać nowych klientów (takich, którzy nie szukają jej produktów, bo ich po prostu nie znają). I tutaj już należałoby skorzystać z przykładowo reklam graficznych w portalach czy sieciach.

konto usunięte

Temat: promocja w internecie

Byłam w ubiegłym tygodniu na konferencji Czas na EBiznes z okazji promocji książki Pana Majewskiego, twórcy portalu czas na EBiznes. Tam usłyszałam, że pozycjonowanie nie jest najistotniejszą podstawą dobrego biznesu w Internecie. Pan Majewski uważa, że o wiele lepszą sprawą jest pozycjonowanie siebie na eksperta w swojej dziedzinie oraz umiejętność zdobywania klientów przez strony www. I ma do tego przydatne narzędzia. Było ciekawie...
Pozdrawiam, BH
Michał Przybysz

Michał Przybysz Ekspert e-marketingu
i e-commerce,
project manager

Temat: promocja w internecie

Well... Majewski pewnie wiec co mowi, bo calkiem udalo mu sie wykreowac siebie na experta (czy nim jest czy nie to pewnie juz bylaby oddzielna dyskusja;). Ale przeciez to wszystko zalezy od tego co sie chce promowac w sieci. Kreowanie siebie na experta w przypadku promocji wiekszosci uslug czy produktow masowych pewnie niewiele pomogloby. Ale zgadzam sie, ze w wielu przypadkach to moze byc sluszna strategia.

Barbara Irena H.:Byłam w ubiegłym tygodniu na konferencji Czas na EBiznes z okazji promocji książki Pana Majewskiego, twórcy portalu czas na EBiznes. Tam usłyszałam, że pozycjonowanie nie jest najistotniejszą podstawą dobrego biznesu w Internecie. Pan Majewski uważa, że o wiele lepszą sprawą jest pozycjonowanie siebie na eksperta w swojej dziedzinie oraz umiejętność zdobywania klientów przez strony www. I ma do tego przydatne narzędzia. Było ciekawie...
Pozdrawiam, BH
Bartłomiej Juszczyk

Bartłomiej Juszczyk dyrektor
zarządzający Grupa
Adweb; inwestor,
wykładowca, ...

Temat: promocja w internecie

Mili Państwo.

Błagam, rozmawiając merytorycznie, może pomińmy Pana Majewskiego, (choćby http://piotr.mikolajski.net/2006/01/goro-marketingo ) czy (wątek: http://www.merytorium.com/forum/Pytanie%20o%20kompeten... )

Cóż za bełkot "pozycjonowanie nie jest najistotniejszą formą promocji (...) o wiele lepszą sprawą jest pozycjonowanie siebie na eksperta" ze strony owego Pana. Mili Państwo - tak jak wspomniało już kilka osób promowanie w Sieci to skutek szeregu działań, zarówno o charakterze reklamowym, jak i nastawionym na konstrukcję własnej witryny, jej pozycjonowanie, marketing szeptany, itp itd. Koncentrując się na pozycjonowaniu dobrze jest prowadzić je równolegle z reklamą wyszukiwarkową, po to by osiągajac sukces na wybranych słowach kluczowych, móc skoncentrowac się na kampaniach produktowych.

Nie ma się co zachwycać pozycjonowaniem, ale statystyki mówią swoje, że dobrze wypozycjonowania witryna zwiększa znacząco liczbę Kientów - i trudno ten fakt negować ot tak. Myślę, że wypowiadajace się tutaj osoby majace doświadczenie w e-biznesie doskonale już to opisały, zatem nie ma sensu się powtarzać :) Grunt to wiedzieć, jak łączyć adekwatne w danym momencie metody promowania strony www.

Życzę miłego dnia.



Wyślij zaproszenie do