Temat: promocja w internecie
Czesc,
Zaczne może od tego, ze bardzo sie ciesze na pierwsza dyskusje w naszej grupie... dzieki Krzysztof za rozpoczecie tematu.
Odnosnie promocji w internecie to przede wszystkim zgadzam sie z Arturem, ze zalezy to jaki ma cel ta promocja. Bo gdy masz na mysli reklame - wizerunek, budowanie znajomosci marki, dotarcie do duzej grupy to typowe formy e-reklamy jak bannery czy billboardy itp, itp mimo niskich CTR-ow powinny sie sprawdzac (oczywiscie dobrze przeprowadzone). Ale sa oczywiscie trudniej mierzalne wyniki.
Czy typowa promocje sprzedazowa?
Osobiscie ostatnio czesto wykorzystuje maillingi i z efektow jestem zwykle zadowolony. Ale jest to narzedzie raczej dla wiekszych firm, ktorej zalezy na duzej grupie dotarcia.
Ilosc form promocji w internecie rosnie niemal z miesiaca na miesiac. I mozna dlugo dyskutowac, testowac.
A pozycjonowanie - oczywiscie, ze teraz zwykle to prawie byc lub nie byc w internecie (choc jeszcze nie wszyscy to rozumieja), ale co dokladnie macie na mysli, bo zauwazylem,ze wiele osob myli dwie formy - pozycjonowanie organiczne, naturalne (SEO) i boksy reklamowe (SEM). SEM bardzo latwo tanim kosztem przetestowac, bo jest pelna kontrola. Polecam zrobienie testow. A SEO to czesto cholernie trudny i kosztowny temat. Ale jak sa efekty to sa bardzo dobre. I moim zdaniem nie jest to tylko poczatek, tylko ciagla walka, zeby utrzymac rezultaty pozycjonowanie na dobrym poziomie...
Nie do konca zgadzam sie z Arturem, ze promocja i pozycjonowanie to odrebne kwestie. Dobrze pozycjonujac jakis produkt w sieci najczesciej w ten sposob swietnie go promujemy!