Radomir Graj

Radomir Graj Senior Tax Manager
Europe Sub-Saharan
Africa; co-founder
...

Temat: Nowy kanał dystrybucji, czy bardziej oszczędność czasu...

Witam,

Chciałbym zachęcić Was do zerknięcia na http://www.askandbuy.com
Serwis ruszył na razie w wersji anglojęzycznej, ale w swoim czasie zostanie również uruchomiona wersja polskojęzyczna.

Głównym adresatem serwisu są kupujący, którzy mają dość tracenia czasu na googlowanie i latanie po porównywarkach w poszukiwaniu towaru, czy usługi którymi są zainteresowani. W skrócie, serwis działa w ten sposób, że kupujący zamieszcza swoje "zapytanie", które następnie przekazywane jest do zarejestrowanych dostawców. W odpowiedzi, dostawcy mogą zamieścić swoją ofertę, która po akceptacji kupującego zamienia się w zawartą transakcję.

Dodatkowo, kupujący ma możliwość ustawienia tzw. "winning formula", na którą składa się cena, termin dostawy oraz cechy towaru/ usługi. Na tej podstawie oferty dostawców są segregowane w rankingu ofert.

Najważniejsze korzyści dla dostawcy to dostęp do nowego kanału dystrybucji bez ponoszenia kosztów na marketing i prowizja serwisu, która płacona jest tylko w przypadku zawarcia transakcji.

Z drugiej strony, główne korzyści dla kupujących to oszczędność czasu (który dzięki temu można spędzić bardziej przyjemnie niż siedząc przed komputerem) a także dostawcy, którzy konkurując między sobą obniżają cenę towaru/ usługi.

Co myślicie o takiej formie pozyskiwania klientów i nabywania towarów/ usług?

Radek

Obrazek
Maciej Filipiak

Maciej Filipiak właściciel, VizMedia

Temat: Nowy kanał dystrybucji, czy bardziej oszczędność czasu...

Jako dostawca nie interesuje mnie forma tylko
- koszt pozyskania klienta (marża, konwersja, kontekstowość, ROI, etc..)
- czas jaki muszę poświęcić na integrację/obsługę
- ruch - żebym wiedział czy w ogóle warto w to wchodzić
- PR strony, i czy w ofercie mogą istnieć linki bez rel="nofollow"

Jeżeli tej informacji nie uzyskam w sposób jasny i zrozumiały raczej w to nie wejdę.
Radomir Graj

Radomir Graj Senior Tax Manager
Europe Sub-Saharan
Africa; co-founder
...

Temat: Nowy kanał dystrybucji, czy bardziej oszczędność czasu...

Maciej,
Dzieki za uwagi. Postaram sie do nich odniesc ponizej.
Kosztem pozyskania klienta bedzie prowizja naliczna tylko od zawartej transakcji i wynoszaca w zaleznosci od towaru/uslugi od 1 do 10 procent.
Czas na integracje - w poczatkowym okresie oferta bedzie wprowadzana przez dostawce bezposrednio na stronie serwisu. Docelowo, zamierzamy to zautomatyzowac i dac mozliwosc automatycznego skladania ofert na podstawie pliku produktowego zaciaganego od dostawcy.
Ruch - portal ruszyl kilka dni temu, wiec na razie ruch nie jest duzy. Ale bez ruchu nie bedzie biznesu, wiec nasza w tym rola aby portal wypromowac.
PR - ja wyżej.

Następna dyskusja:

rozkwit czy obumieranie




Wyślij zaproszenie do