Radomir
Graj
Senior Tax Manager
Europe Sub-Saharan
Africa; co-founder
...
Temat: Nowy kanał dystrybucji, czy bardziej oszczędność czasu...
Witam,Chciałbym zachęcić Was do zerknięcia na http://www.askandbuy.com
Serwis ruszył na razie w wersji anglojęzycznej, ale w swoim czasie zostanie również uruchomiona wersja polskojęzyczna.
Głównym adresatem serwisu są kupujący, którzy mają dość tracenia czasu na googlowanie i latanie po porównywarkach w poszukiwaniu towaru, czy usługi którymi są zainteresowani. W skrócie, serwis działa w ten sposób, że kupujący zamieszcza swoje "zapytanie", które następnie przekazywane jest do zarejestrowanych dostawców. W odpowiedzi, dostawcy mogą zamieścić swoją ofertę, która po akceptacji kupującego zamienia się w zawartą transakcję.
Dodatkowo, kupujący ma możliwość ustawienia tzw. "winning formula", na którą składa się cena, termin dostawy oraz cechy towaru/ usługi. Na tej podstawie oferty dostawców są segregowane w rankingu ofert.
Najważniejsze korzyści dla dostawcy to dostęp do nowego kanału dystrybucji bez ponoszenia kosztów na marketing i prowizja serwisu, która płacona jest tylko w przypadku zawarcia transakcji.
Z drugiej strony, główne korzyści dla kupujących to oszczędność czasu (który dzięki temu można spędzić bardziej przyjemnie niż siedząc przed komputerem) a także dostawcy, którzy konkurując między sobą obniżają cenę towaru/ usługi.
Co myślicie o takiej formie pozyskiwania klientów i nabywania towarów/ usług?
Radek