Przemysław Z. www.taniestruny.pl
Temat: Kryzys to czy nie kryzys?
Kryzys to czy nie kryzys?Mam do Państwa pytanie dotyczące Waszych spostrzeżeń w kwestii handlu.
Prowadzę sklep internetowy od stycznia tego roku. Z miesiąca na miesiąc notowałem kilkunastoprocentowy wzrost sprzedaży w stosunku do miesiąca poprzedniego. Wszystko pięknie się rozwijało aż do sierpnia. We wrześniu nastąpiło tąpnięcie. Sprzedaż spadła o dobre kilkanaście procent! Nie wpływa to prawda w jakimś większym stopniu na moją firmę jednakże nie ukrywam, że bardzo mnie to frapuje – co może być przyczyną. Moja teoria – kryzys. Ludzie kupują mniej. Nadal kupują jednakże co zaobserwowałem u siebie:
- sprzedaż wartości zamówień spadła o kilkanaście procent.
- sprzedaż ilości zamówień spadła o kilka procent.
- sprzedaż ilości produktów wzrosła o kilkanaście procent.
Ludzie kupują tak samo dużo ale dramatycznie spadła średnia wartość koszyka. Pojawiło się coś co kiedyś miało miejsce sporadycznie – zamówienia na kilka złotych.
Co Państwa zdaniem warto w takiej sytuacji zrobić? Czekać cierpliwie? Szukać przyczyn? Gdzie? Jak zapobiegać?