Marcin Nowak Handel B2B
Temat: Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmy
Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmyAlibaba .com Ltd., największy na świecie dostawca usług dla handlu internetowego, rozpoczął ekspansję na rynkach europejskich, mając na celu przyciągnięcie wiekszej ilości sprzedawców i kupców z
Europy, ale także nawiązanie długofalowych relacji z lokalnymi partnerami związanymi z rynkiem e-commerce i nowych technologii.
Europejska Strategia Alibaba.com
"Europa jest dla nas strategicznym rynkiem", powiedziała Maggie Choo.
Strona handlowego serwisu Alibaba.com, który wspomaga dostawców i nabywców na całym świecie, posiada aktualnie 43 mln użytkowników. Większość dostawców pochodzi z Azji, a większość kupujących z USA i Europy.
Producenci i dostawcy z krajów europejskich, takich jak Wielka Brytania czy Niemcy rozpoczęli poszukiwania nowych rynków zbytu w krajach azjatyckich, zwłaszcza w Chinach, ponieważ popyt na rynkach lokalnych osłabł z powodu recesji.
"Wielu dostawców z Wielkiej Brytanii używa naszej platformy do poszukiwania możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w Azji, co stanowi istotną zmianę," mówi Maggie Choo, dyrektor Alibaba na kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Dotychczas Alibaba.com był postrzegany jako źródło kontaktów z producentami i dostawcami z Chin.
Alibaba wydał ponad 1 milion funtów na promocję w samej Wielkiej Brytanii od rozpoczęcia europejskiej kampanii reklamowej w sierpniu 2009.
Produkty rolne, meble do domu, żywność i napoje należą do najczęściej nabywanych towarów brytyjskich, wg Alibaba.com Strona internetowa ma ponad 450.000 użytkowników w Wielkiej Brytanii.
"W czasie recesji gospodarczej, wszystko jest tańsze, pozyskiwania klientów jest tańsze, marketing jest tańszy”, Chief Executive Officer David Wei powiedział w wywiadzie dla telewizji Bloomberg 14 sierpnia. "To najlepszy czas na inwestowanie.”
Plan Trzyletni Alibaba.com dla Europy
W Europie, Alibaba właśnie rozpoczęła wdrażanie planu trzyletniego. W pierwszym roku Alibaba będzie zwiększać świadomość marki, w drugim przejdzie do etapu fuzji i przejęć, a w trzecim będzie koncentrować się na wzroscie przychodów, powiedziała Maggie Choo.
"Globalny rozwój jest naszą strategię i cały czas poszukujemy możliwości fuzji i przejęć," powiedziała Maggie Choo.
Alibaba.com w ramach poszerzenia swojej oferty dla średnich i małych firm, otworzył w sierpniu 2009 nową platformę handlową, Aliexpress, gdzie towary można kupować w cenach producenta nawet przy minimalnych zamówieniach.
Aliexpress to rozwinięcie usług oferowanych przez Alibaba.com, pozwala na bezpieczne i kontrolowane dokonywanie zakupów online z dostawcami z Chin. Kupujący w Polsce, znajduje na stronie Aliexpress interesujący go towar. Następnie loguje się do serwisu i krok po kroku realizuje transakcję: ustala online z dostawcą szczegóły płatności, wielkość zamówienia, specyfikację techniczną produktu oraz warunki dostawy. Po ustaleniu warunków, kupujący wpłaca ustaloną sumę na bezpieczne konto nadzorowane przez należący do Alibaba Group system escrow bezpiecznych płatności online Alipay. Wpłacona suma znajduje się na koncie kupującego w Alipay aż do momentu odbioru przesyłki z Chin. Po stwierdzeniu spełnienia oczekiwań kupującego przez dostawcę, kupujący aktywuje znajdujące się na jego koncie Alipay środki i system dokonuje przelewu na konto dostawcy.
Po raz pierwszy importerzy i kupujący towary z Chin dostają do ręki bezpieczne i proste narzędzie, pozwalające zminimalizować ryzyko międzynarodowego handlu przez Internet.
Alibaba w ramach swojego trzyletniego planu ekspansji na rynkach europejskich zaprasza do współpracy lokalne firmy związane z rynkiem e-commerce i nowymi technologiami, ale także właścicieli dużych, działających sklepów internetowych i serwisów B2B i B2C.
Źródło: Blomberg.com i Alibaba.com
Więcej: http://GrupaAlibaba.plTen post został edytowany przez Autora dnia 16.10.14 o godzinie 20:12