konto usunięte

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

Powstaje bardzo wiele serwisów, które chcą być wyjątkowe. Wielu inwestorów nie przywiązuje wagi do nazwy domeny, budują biznes na nic nie znaczących, wymyślonych frazach. Czy nie lepiej zainwestować i stworzyć markę z wykorzystaniem dobrej generycznej domeny?

konto usunięte

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

.Marcin K. edytował(a) ten post dnia 01.05.12 o godzinie 15:43
Bartłomiej Usydus

Bartłomiej Usydus Przepisy Domeny
CentrumHandlowe

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

Marcin Kapiński:
Nazwa firmy eventy to żadna nazwa ...

pełna zgoda, ale

eventy.pl to co innego i całkiem fajna nazwa
wiekszy sukces niz inne serwisy zbudowane na nazwach wlasnych to
chetnie poznam :)

hotele.pl
meble.pl
gazeta.pl

konto usunięte

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

.Marcin K. edytował(a) ten post dnia 01.05.12 o godzinie 15:43
Bartłomiej Usydus

Bartłomiej Usydus Przepisy Domeny
CentrumHandlowe

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

to wszystko są twoje subiektywne oceny, cieżko w oparciu o nie coś twierdzić jednoznacznie. ja np nie znam ani TUREZ.PL ani trivago.com. a na hotele.pl rezerwuje czesto hotele
zerknij w statystyki, dane, zasięg etc i porównaj czy serwisy gazeta.pl, hotele.pl, meble.pl w swoich branżach są w czubie czy nie

btw. mozesz mi wyjaśnić ponizsze zdanie o co Ci chodzi:
bo to serwis oparty na netmedi i nic po za tym ...

konto usunięte

Temat: Domena generyczna, czy słowotwór?

Ja hotele rezerwuję praktycznie tylko na booking.com gdyż do tej pory to zawsze tam znajdywałem najkorzystniejsze oferty, ale może się w między czasie coś zmieniło. Poza tym jest to świetna domena generyczna i od razu ją zapamiętałem, w przeciwieństwie do nazw wielu innych serwisów turystycznych—właśnie tutaj widać, jaką moc posiada dobry generyk.

Prosty skrót myślowy:

Mamy dwa identyczne portale. Jeden został umieszczony na travigo.pl, a drugi na podróż.pl. Który przy identycznym nakładzie reklamowym będzie miał więcej klientów? Logiczne jest, iż podróż.pl, ponieważ jest to adres łatwiejszy do zapamiętania, przez co utrwali się lepiej w głowach użytkowników, którzy wcześniej czy później będą chcieli zamówić podróż w Internecie.

BTW:
Widać tutaj moc wymyślonej marki typu "trivago". Przeczytałem ją raz i co prawda część zapamiętałem, ale widać, że nie jako "trivago", tylko "travigo". Takie pomyłki będą bardzo częste w przypadku używania takich domen, nie mówiąc już o sytuacjach, gdy użytkownik zobaczy taką nazwę i będzie ją sobie musiał przypomnieć za nawet 5 minut—wtedy z wysokim prawdopodobieństwem nię będzie mógł sobie przypomnieć adresu, co często skutkuje tym, iż klient jest stracony. Jeżeli użyjemy takiego adresu jak podróż.pl, to klient od razu sobie go zapamięta, gdyż (a) kończy się na najbardziej znanej końcowce w Polsce .pl, (b) zawiera prostą nazwę bezpośrednio kojarzącą się z oferowanymi usługami.Michał W. edytował(a) ten post dnia 18.02.10 o godzinie 00:04



Wyślij zaproszenie do