konto usunięte

Temat: Ciemnogród w nauce i dlaczego tak jest ????

mam pytanie z jakimi formami mobbingu lub blokowania własnego rozwoju naukowego zetknęliście się drogie koleżanki i koledzy w trakcie własnych lat nauki, pomijam systemowe ograniczenia ze względu na niewydolność systemu.

Sprawa druga jakich prac np nie pozwolono wam prezentować lub jakich własnych wniosków w pracach, pomijam skrajne patologie bo to zrozumiałe.

Mam też pytanie w jaki sposób się to odbywało i z czego waszym zdaniem to wynikało:

- z nieuctwa
- z zazdrości
- niedojrzałości emocjonalnej nauczyciela
- niedojrzałości psychicznej nauczyciela
- zawiści koleżanek i kolegów
- lenistwa jednych i drugich
- itd........

Pozdrawiam
Cieśla Budowlany z Krakowa

ps. Zadaniem inkwizycji było zwalczanie herezji, rozumiane jako wykrywanie, nawracanie i karanie heretyków. Dlatego też jej jurysdykcja dotyczyła tylko chrześcijan, rozumianych jako wszystkie osoby ochrzczone, gdyż tylko ktoś, kto był już chrześcijaninem, mógł się dopuścić herezji – odstępstwa od prawd wiary. Postępowanie prowadzono z urzędu. Do ustalenia czy dany podejrzany jest, czy nie jest heretykiem, inkwizytorzy dochodzili w wyniku procesu dowodowego opartego o zeznania. Inkwizycja nie stosowała natomiast metody tzw. (łac.) ordaliów, zwanych potocznie „sądami bożymi” — prób niewinności lub prawdomówności oskarżonego opartych o przeświadczenie, że Bóg nie dopuści do skazania niewinnego, jak np. próba wody czy próba rozgrzanego żelaza. Ordalia zostały zresztą zakazane oficjalnie przez Kościół w 1215 r.