Ewa  Mazurczyk-Jankow ska

Ewa
Mazurczyk-Jankow
ska
Talent Development
Manager

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Jak wiadomo po rekrutacji wszyscy kandydaci powinni dostać informacje zwrotną. Jednak nie w każej firmie tak się dzieje, a szkoda bo jest to jeden z elementów budowania wizerunku. Dotyczy to niestety również firm doradztwa personalnego.
W większości ogłoszeń rekrutacyjnych znajduje się tekst
" skontaktujemy się tylko z wybranymi osobami".
Czy naprawdę tak trudno jest zainwestować trochę czasu i pieniądzy aby skontaktować się kandydatami.
Katarzyna M.

Katarzyna M. "potrafię cośtam,
cośtam..."

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Zgadzam się. To aż tak wiele nie kosztuje. U nas kandydaci dostają nawet dwie informacje zwrotne. Pierwszą po złożeniu dokumentów aplikacyjnych drogą mailową, a drugą po zakończeniu procesu rekrutacyjnego (lub jeszcze w trakcie procesu rekrutacyjnego gdy wiemy, że danej osoby z jakichś względów nie zatrudnimy).
Polecam. Nie tylko z racji budowania wizerunku, ale także (a może przede wszystkim) ze względu na szacunek dla drugiego człowieka.
Ewa  Mazurczyk-Jankow ska

Ewa
Mazurczyk-Jankow
ska
Talent Development
Manager

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Jak cudownie poznac firmę która to rozumie. Gratuluje.

konto usunięte

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Zgadzam się z Ewą. Czasem firmy nie zadają sobie nawet trudu ustawienia zwykłej automatycznej odpowiedzi na adresie rekrutacja@... typu "dziękujemy za przesłane dokumenty...."etc.

A brak informacji zwrotnej po przeprowadzeniu rozmowy z potencjalnym pracownikiem (niezależnie od rezultatu osoba poświęca czas na spotkanie, przygotowanie się do rozmowy...) to jest dla mnie po prostu zwykły brak szacunku i wyraz niedojrzałosci biznesowej.

Szczęśliwie nie wszystkie firmy mają takie "maniery" i miejmy nadzieję, ze bedzie sie w tym względzie to poprawiac :)
Matylda L.

Matylda L. Marketing master

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

.Matylda M. edytował(a) ten post dnia 16.05.08 o godzinie 20:00
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Niestety w Polsce nadal wiele firm nie szanuje swoich potencjalnych klientow i tak naprawde wszystko jest pieknie i ladnie poki jestes potrzebny danej firmie - np. udzial w procesie rekrutacyjnym, wypelnianie jakis ankiet - jednak kiedy nie spelniasz ich oczekiwan to zazwyczaj albo konczy sie na NICZYM albo na zwyklej informacji typu - niestety wynik rozmowy jest negatywny...szkoda im czasu aby chociaz w jednym zdaniu uzasadnic wybor - szczegolnie jesli ma sie do czynienia z zaawansowanym procesem rekrutacji. Ja nauczylam sie jednego i zawsze to stosuje - jesli otrzymuje odpowiedz negatywna to zawsze prosze o uzasadnienie - oczywiscie grzecznie i poki co zawsze otrzymuje odpowiedz...jesli kiedys nie otrzymam to z pewnoscia napisze o tej firmie na tym forum ;)
Matylda L.

Matylda L. Marketing master

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Jakie odpowiedzi otrzymujesz? Tzn. jakiego typu?
Myślisz, że są one szczere?
Patrycja C.

Patrycja C. Channel Head - Sales
Department

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Np ostatnio otrzymalam odpowiedz, ze spelniam wszystkie warunki, jesem przygotowana merytorycznie do pracy i podane przeze mnie wymagania finansowe sa rowniez do przyjecia - jednak osoba, ktora zatrudniono pracowala na identycznym stanowisku u konkurencji i nie beda musili wkladac zadnych pieniedzy w jej szkolenia...to byl przyklad...inna odpowiedz - osoby rekrutujace stwierdzily, ze mam zbyt wysokie kwalifikacje do racy w biurze i ze sa pewne, ze nie spelnialabym sie w tej pracy na oferowanym przez nich stanowisku oraz ze radza mi sprobowac aplikowac na stanowiska kierownicze, na ktorych moglabym sie realizowac...takie przyklady mozna mnozyc - oczywiscie te maile i dopowiedzi wcale nie musza byc szczere ale przynajmniej to jakies sensowne uzasadnienia zawsze sa :))
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Łomatko!!!

Czytam to i oczom nie wierze!

To naprawde są firmy, które nie dość,
że umieją pisać, to jeszcze robią to
r z e t e l n i e i m e r y t o r y c z n i e ???

Pozdrawiam...

konto usunięte

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Matylda M.:
Jakie odpowiedzi otrzymujesz? Tzn. jakiego typu?
Myślisz, że są one szczere?


nie chodzi o szczerość, tylko o coś co świadczy o poziomie kultury organizaycjnej instytucjiIlona B. edytował(a) ten post dnia 23.02.10 o godzinie 12:17
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Ilona Bałdyga:
chodzi o standardy jakie prezentujemy a o nich świadczy istnienie bądź nieistnienie odpowiedzi oraz jej ewentualna treśćIlona Bałdyga edytował(a) ten post dnia 28.05.08 o godzinie 12:44

I dokładnie o to chodzi!

Bo jeśli ktoś nie odpisuje nic - nawet nie umie wysłać zwykłego potwierdzenia, że informacja dotarła (a są tacy :))),
albo ktoś do mnie pisze na GL-infopriv zaproszenie do rekrutacji, a potem w odpowiedzi pisze, że "mój profil nie spełnia wymagań"
(HAHA - To było chyba MISTRZOSTWO Świata :D)
albo jest informacja zwrotna - "prosimy o cierpliwość, odpowiemy w ciągu 2 tygodni", a mija miesiąc, to się zastanawiam jakie to są standardy?
Na przykład:
a) być może nie wszyscy o tym wiedzą, ale MY nie wprowadziliśmy jeszcze kalendarza gregoriańskiego
b) proszę nam wybaczyć, ale nie umiemy pisać
c) mamy Panią/Pana w d..ie bo sami jesteśmy d..kami
d) inne przyczyny - raczej nielogiczne
e) ale otsochozi?
Jolanta K.

Jolanta K. Psycholog

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Witam!
Ja także jestem w trakcie zmiany pracy i wysyłam CV mailem. Przeważnie taki adres jest w ogłoszeniu. Jak najbardziej chciałabym wiedzieć, czy chociaż moje dokumenty docierają do adresata, więc proszę o odpowiedź"przeczytane" ale tak do koca nie mam przekonania czy to nie jest hmmm .."natarczywe" upominanie się..
Podpowiedzcie co robić.Jak ja pracowałam w rekrutacji, to bardzo mało zgłoszeń przychodziło e-mailem..więc nie mam doświadczeń;-(

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Hmmm, ja rozumiem, że jak na specjalistyczne menedżerskie stanowisko zgłosi się 10 kandydatów, to nietrudno im odpowiedzieć, ale jeśli jest 200 cv lub więcej, to nie wymagałabym od firmy informowania. Zwykle rekrutacje przeprowadza osoba z działu HR i może zwyczajnie już nie mieć czasu na odpisywanie na mejle. Zwyczajnie fizycznie nie dać rady tego zrobić.

Jeśli jest klauzula,że skontaktują się z wybranymi kandydatami, to moim zdaniem wystarczy.

Chyba, że ktoś obiecuje kontakt w każdym wypadku a następnie nie kontaktuje się.
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Marta Sokołowska:
Hmmm, ja rozumiem, że jak na specjalistyczne menedżerskie stanowisko zgłosi się 10 kandydatów, to nietrudno im odpowiedzieć,
Naprawdę nietrudno?
ale jeśli jest 200 cv lub więcej, to nie wymagałabym od firmy
informowania. Zwykle rekrutacje
przeprowadza osoba z działu HR i może zwyczajnie już nie mieć
czasu na odpisywanie na mejle. Zwyczajnie fizycznie nie dać rady > tego zrobić.

No jasne, że nie trzeba od razu pisać indywidualnych 199 listów 'demotywacyjnych" - można przecież odpowiadać zbiorowo.
Chodziło mi tu głównie o najprosztszą czynność jak potwierdzenie
odebrania.
Jeśli jest klauzula,że skontaktują się z wybranymi kandydatami, to moim zdaniem wystarczy.
Chyba, że ktoś obiecuje kontakt w każdym wypadku a następnie nie kontaktuje się.
Chyba że ktoś obiecuje...
Przy masowych rekrutacjach proste rozwiązanie - Autoresponder "Dziękujemy za aplikacje - Jeśli w ciągu 14 dni nikt się z Państwem nie skontaktuje prosimy uważać aplikację za nie przyjętą do dalszych etapów rekrutacji
Dział Rekrutacji 'Jesteśmy profesjonalistami Sp. z o.o.'- Główna
Rekrutatorka"


A indywidualnie np. odpisać już tylko tej szczęśliwej dziesiątce która się dostała na finalny etap.

Pomysł dość prosty - może być?Damian Hajduk edytował(a) ten post dnia 29.05.08 o godzinie 19:06

konto usunięte

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Marta Sokołowska:
jest 200 cv lub więcej

to nie te czasy chyba...?

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Ilona Bałdyga:
Marta Sokołowska:
jest 200 cv lub więcej

to nie te czasy chyba...?

Owszem te, sama mam taką ilość, czasami człowiek nie wie, w co ma ręce włożyć, oczywiście jeszcze trzeba się spotkać z kandydatami/kandydatkami.
Rekrutacji na raz jest kilkanaście projektów.Marta Sokołowska edytował(a) ten post dnia 14.06.08 o godzinie 11:03
Damian Hajduk

Damian Hajduk TSL, SCM, PM, MICE :
projekty,
organizacja,
koordynacja, ...

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Marta Sokołowska:
Ilona Bałdyga:
Marta Sokołowska:
jest 200 cv lub więcej

to nie te czasy chyba...?

Owszem te, sama mam taką ilość, czasami człowiek nie wie, w co ma ręce włożyć, oczywiście jeszcze trzeba się spotkać z kandydatami/kandydatkami.
Rekrutacji na raz jest kilkanaście projektów.Marta Sokołowska edytował(a) ten post dnia 14.06.08 o godzinie 11:03

Jak powiedział mi pewien lekarz
- już od tysięcy lat jest na to proste rozwiązanie.
Jeśli pracy jest więcej niż ludzi na stanie,
którzy moga ją wykonać, to po prostu
dąży się do zwiększenia stanu.
Co w tym może być niejasnego?

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Damian Hajduk:
Marta Sokołowska:
Ilona Bałdyga:
Marta Sokołowska:
jest 200 cv lub więcej

to nie te czasy chyba...?

Owszem te, sama mam taką ilość, czasami człowiek nie wie, w co ma ręce włożyć, oczywiście jeszcze trzeba się spotkać z kandydatami/kandydatkami.
Rekrutacji na raz jest kilkanaście projektów.Marta Sokołowska edytował(a) ten post dnia 14.06.08 o godzinie 11:03

Jak powiedział mi pewien lekarz
- już od tysięcy lat jest na to proste rozwiązanie.
Jeśli pracy jest więcej niż ludzi na stanie,
którzy moga ją wykonać, to po prostu
dąży się do zwiększenia stanu.
Co w tym może być niejasnego?


Tak więc jak jestem od tego, by ten stan zwiększać;)
Odpowiadałam tylko na post poprzedni, nie ma w tym nic niejasnego, zwiększanie stanów w konkretnych działach jest decyzją dyrektorów i zarządu:)
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Marta Sokołowska:
Ilona Bałdyga:
Marta Sokołowska:
jest 200 cv lub więcej

to nie te czasy chyba...?

Owszem te, sama mam taką ilość, czasami człowiek nie wie, w co ma ręce włożyć, oczywiście jeszcze trzeba się spotkać z kandydatami/kandydatkami.
Rekrutacji na raz jest kilkanaście projektów.Marta Sokołowska edytował(a) ten post dnia 14.06.08 o godzinie 11:03


a czy jakiś jest problem w ustawieniu w mailu automatycznej odpowiedzi?
bo wg mnie to nie skomplikowana operacja, a jakże wpływająca na image firmy rekrutacyjnej

Temat: Informacje zwrotne dla pracowników

Nie pracuję w firmie rekrutacyjnej, odpowiedź jest, że zgłoszenie dotarło i to chyba wystarczy? Nie wyobrażam sobie odpowiadać dziennie 200 osobom, dlaczego już na etapie selekcji cv odpadają. Co innego zadzwonić do 5 kandydatów już po rozmowie, to jest do zrobienia i tak robię.



Wyślij zaproszenie do