Ewa Zięcina

Ewa Zięcina PCC Coach, HR
Konsultant, Trener

Temat: dobra komunikacja

Podoba mi się idea tej grupy. Temat jest celnie postawiony. Rzeczywiście, komunikacja pomiędzy pracodawcą o pracownikiem jest bardzo ważna na każdym etapie, począwszy od etapu zatrudniania, żeby dobrze zrozumieć wzajemne oczekiwania i możliwości,a tym samym uniknąć nieporozumień i rozczarowań, poprzez etap wdrażania się - dopasowywania się do specyfiki firmy, szlifowania kompetencji, nabywania doświadczenia aż do momentu, gdy pracownik ma wyniki, ale czegoś zaczyna mu brakować. Gdy komunikacja szwankuje, któraś ze stron robi się coraz bardziej sfrustrowana...
Są firmy, gdzie komunikacja pomiędzy szefem a podwładnym jest sformalizowana (cykliczne spotkania, ustalanie celów, częste oceny, wymóg regularnych feedbacków) i takie, gdzie panuje kultura "przyjdź pogadać". Jak myślicie, co bardziej sprzyja wzajemnemu zrozumieniu i temu, żeby nie przegapić ważnych momentów?

Chyba trochę szerzej potraktowałam ideę grupy. Komunikacja nie tylko jako forma dotarcia do zainteresowanych, ale też wymiany wzajemnych oczekiwań. Ale to tez chyba ważne w tym aspekcie. jak sądzicie?


Ewa Zięcina edytował(a) ten post dnia 07.03.07 o godzinie 23:32
Ewa  Mazurczyk-Jankow ska

Ewa
Mazurczyk-Jankow
ska
Talent Development
Manager

Temat: dobra komunikacja

Uważam, że sformalizowanie szczególnie w dużych firmach jest potrzebne. W firmach w których nie ma jasności co jakimi kanałami komunikacji - przekazywać dochodzi do paranoi przekazywania wszystkich informacji drogą mailową, od strategicznych dla firmy po personalne - że ktoś został zwolniony. Powoduje to rozluźnienie relacji a także się okazuję pracownicy informowani tylko drogą mailową, gdzie istnieje sucha informacje, tracą poczucie bezpieczeństwa. Często w firmach brakuje zadbania o komunikację "z dołu do góry". Wiele firm nie daje się wypowiedzieć pracownikom. Mi bardzo w Polsce brakuje działów Internal Relation, a jeszcze Działy Personalne nie do końca zajmują się działką employee PR. Mam nadzieję że jest ktoś na goldenline kto zajmuję się tym w firmie i przekaże swoje doświadczenie.


Właśnie grupa ma na celu szeroko potraktowanie tematu, bo jak wiemy nie da się zrekrutować pracownika, kiedy firma ma zły wizerunek. A kto buduje wizerunek właśnie z badań wiemy że pracownicy i ich rodzina. Dlatego zawsze zanim wyjdziemy na zewnątrz musimy zadbać o środek.


Ewa Mazurczyk-Jankowska edytował(a) ten post dnia 10.03.07 o godzinie 11:47

Temat: dobra komunikacja

Moim zdaniem jeśli chodzi o komunikacje z dołu do góry dość fajnymi rozwiązaniami są spotkania pracowników firmy prowadzone na konkretne tematy. Prowadzi je z reguły osoba z poza firmy aby atmosfera była luźna a pracownicy mogą swobodnie wypowiedzieć się na tematy związane z ich pracą i podzielić się swoimi pomysłami. Dzięki temu czują się również częścią firmy. Inny sposób który stosuje się u mnie w organizacji są tzw. "ewaluacje" czyli ankiety z pytaniami typu co Ci się nie podoba, co byś zmienił i jak byś to zrobił...ale przy tym pomyśle kultura otwartości w firmie musiałaby stać moim zdaniem na bardzo wysokim poziomie, aby pracownicy mogli swobodnie się wypowiadać.
Radosław K.

Radosław K. Retail | Konsulting
| Marketing & PR &
EB

Temat: dobra komunikacja

Osoby zainteresowane "zawężeniem" tematu - zapraszam do dyskusji w grupie "Employer Branding"

Pozdr.
Radek

Następna dyskusja:

Szkolenie: Komunikacja-jak ...




Wyślij zaproszenie do