Marcin Homan

Marcin Homan
Grafika/Projektowani
e/Design/DTP

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

Piszę pracę magisterską, której temat brzmi:

"Agencja reklamowa a działalność typu freelance: porównanie struktury organizacyjnej i form działalności na rynku reklamy"

Chciałbym się dowiedzieć jak w agencjach reklamowych, w których pracujecie wygląda struktura firm. Interesują mnie i mniejsze agencje oraz te duże (najlepiej sieciówki). Jaka jest droga jaką przechodzi klient od zlecenia do odebrania projektu, a jak to wygląda od strony agencji reklamowej która go obsługuje.

Jak sądzicie jaka struktura (patrząc oczami grafika, czy tez sprzedawcy, czy innego stanowiska) jest najlepsza, np. (dyrektor/szef | account manager | copywrighter | grafik).

Byłbym bardzo wdzięczny, sam mam doświadczenie z trzech agencji i jednego dziennika, ale to za mało by oprzeć na tej wiedzy pracę magisterską. Chętnie dowiem się jak to wygląda w innych agencjach. Jeśli ktoś ma opory by napisać na ogólnym forum bardzo proszę o wiadomość prywatną. Wasze doświadczenie może mi bardzo pomóc w stworzeniu modelu czy tez wzorca agencji która jest idealnie poukładana (bo ja na taką jeszcze nie natrafiłem :) ).Marcin Homan edytował(a) ten post dnia 25.01.09 o godzinie 13:50
Andrzej Sobina

Andrzej Sobina Nowoczesna reklama i
marketing

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

Przecież "(dyrektor/szef | account manager | copyrighter | grafik)" to nie jest struktura organizacyjna, tylko lista stanowisk.
Polecam na początek książkę "Kreatywna reklama" autorstwa Burtenshaw, Mahon i Barfoot wydawnictwa PWN. Tam masz taką podstawową strukturę liniową agencji reklamowej z uwzględnieniem i wyjaśnieniem roli odpowiednich działów.
Przede wszystkim jednak polecam jakieś książki z zarządzania, gdzie będziesz miał wszystkie struktury określone, bo jest ich trochę: płaskie, liniowe, sztabowe, macierzowe, kołowe i różne hybrydy.

A tak z ciekawości, jak chcesz porównać freelance z agencją w oparciu o strukturę organizacyjną?
Dominik Koza

Dominik Koza ogarniacz /
rozwijacz, Hand Made

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

Marcinie, zwracam uwagę, żebyś błędu w pracy magisterskiej nie popełnił: copywriter.

konto usunięte

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

pracowalam w dwoch:

W pierwszej BTL ( do 12 pracownikow)

Prezesi (2) + sekretariat
Dział Handlowy -Dział graficzny - Informatycy
(accounci + account manager)

W drugiej BTL (do 20 pracownikow)

Prezesi + zarzad + sekretariat + ksiegowosc
dzial handlowy (specjalisci od poli, cereamiki, tekstyliow, gadgetow, ATL) + dzial grafikow + dzial informatykow
Marcin Homan

Marcin Homan
Grafika/Projektowani
e/Design/DTP

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

Andrzej Sobina:
Przecież "(dyrektor/szef | account manager | copyrighter | grafik)" to nie jest struktura organizacyjna, tylko lista stanowisk.

Masz rację, chodzi mi strukturę i ich relacje a nie o liste.
Polecam na początek książkę "Kreatywna reklama" autorstwa Burtenshaw, Mahon i Barfoot wydawnictwa PWN.

Dzięki, spróbuję ja namierzyć w księgarni

A tak z ciekawości, jak chcesz porównać freelance z agencją w oparciu o strukturę organizacyjną?

Nie chce porównywać tylko poprzez strukturę (bo takowej nie ma u freelacerów, chyba ze mówimy o jedno-, dwuosobowych pracowniach projektowych, które działają na zasadzie freelance), ale o podejście do klienta, plusy, minusy, korzyści, sposobie działania.. etc
Andrzej Sobina

Andrzej Sobina Nowoczesna reklama i
marketing

Temat: Struktura organizacyjna agencji reklamowej

Polecam na początek książkę "Kreatywna reklama" autorstwa Burtenshaw, Mahon i Barfoot wydawnictwa PWN.

Dzięki, spróbuję ja namierzyć w księgarni
Tak na prawdę, to odnośnie tematu Twojej pracy zainteresują Cię tam 2 strony, więc można je przepisać np. w Empiku albo gdzieś skserować czy sfotografować, bo trochę kosztuje. Jako designer na pewno więcej ciekawych informacji znajdziesz :)Andrzej Sobina edytował(a) ten post dnia 25.01.09 o godzinie 14:10

Następna dyskusja:

Praca w agencji reklamowej




Wyślij zaproszenie do