Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Witam

Ciekawi mnie jak jest zbudowana serwerownia firmy beyond, że stracili dane z 24cloud.pl i tak długo mogło trwać awaria serwerowni beyond.

Chwalą się, że to co nie oni czego nie mają ale
problemy z zasilaniem spowodowały, iż stracili dane klientów z 24cloud.pl (żródło
http://antyweb.pl/grzybkowski-wyjasnia-ze-beyond-juz-d...

Domyślam, się że dane produkcyjne oraz kopie znajdują się w tym samym budynku i są na tym samym zasilaniu lub jakoś zależne. A w sekcji (pomieszczeniu) zasilania data center jest przełącznik przełączający zasilanie z sieci, ups, agregat (w uproszczeniu). I gdy w sekcji dystrybucji energi pójdzie nie tak to efekt jest taki jak miał beyond.pl. Więc chyba element przełączający między żródłami Energi spowodował problemy. Albo Człowiek popełnił błąd.

Zastanawiam się jak to ma do tego co czytam na blogach (technicznych) o cudach w zabezpieczeniach przed ewentualnymi problemami a tym co widzimy.

Ale jest jeszcze inny problem. Dane. Nie mam doświadczenia z Data Center ale mojej prostej serwerowni zastosowałem prosty zabieg. Kopie trzymam także w innym całkiem budynku (inna część miasta).
Dzięki temu wysadzenie budynku/spalenie/zalanie i problemu z zasilaniem nie spowoduje utraty danych całkowicie. Bo są na zapasowym serwerze (replikacja - budynek A), kopie na osobnym dedykowanym NAS (budynek A) i kopie w innym budynku (budynek B). Każde zabezpieczenie różni się czasem odzyskiwania danych i przedziałem czasu wykonania kopi. Już nie wspominam o raidach i innych szczegółach.

Zaznaczę od razu, że Data Center to inna skala i zapewne rozwiązania musiały być takie a nie inne.

Wychodzi na to, że firmę Beyond można łatwo posadzić brew pozorom jeśli prawdą jest to co na antyweb piszą, iż macierze wysłali do firmy odzyskującej dane.

Poważny pożar lub wybuch gazu a klienci dostaną informację, że oni mieli certyfikaty i mega wypasiony zraszacz w serwerowni przeciw pożarowy. (brak drugiej lokalizacji na ten wypadek - Domyślam się)

To co napisałem to są moje próby zrozumienia jak jest zbudowana serwerownia firmy Beyond. I do tego mnie bardzo intryguje bo wiem, że nie małe pieniądze były i nie robił to Zdzisiu. Tylko fachowcy. I z filmiku antyweb i prezentacjach z strony Beyond widać, iż firma poważnie traktuje bezpieczeństwo danych jak i dostępność ich usług. I chyba jest to jedyna firma, która coś pokazała jak mają zbudowane w przeciwieństwie do innych firm (z Polski). Krzysztof Rusin edytował(a) ten post dnia 05.06.12 o godzinie 07:32
Grzegorz K.

Grzegorz K. Zawsze ciekawy

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Co można powiedzieć na ten temat? Dokładnej budowy nikt Ci nie poda. Ale chwalenie się TIER4 w takim wypadku nie ma się jak do faktów.


Obrazek


TIER4
Enterprise Corporations
99.995% Uptime
2.4 Minutes Downtime Per Year
2N+1 Fully Redundant
96 Hour Power Outage Protection

TIER3
Large Businesses
99.982% Uptime
1.6 Hours Downtime Per Year
N+1 Fault Tolerant
72 Hour Power Outage Protection

TIER2
Medium-size Businesses
99.749% Uptime
22 Hours Downtime Per Year
Partial Redundancy in Power and Cooling

TIER1
Small Businesses
99.671% Uptime
28.8 Hours Downtime Per Year
No Redundancy

Moim skromnym zdaniem nie zawiodła infrastruktura sama w sobie a któraś z procedur bo jak podają źródła nie ma ani danych ani kopii bezpieczeństwa a to jest bardzo ciekawe jak to tam działało.

Co do replikacji to masz rację jest to jedna z metodo i posiadanie DRC (Disaster Recovery Center) zapewne załatwiło by sprawę ale koszty zdublowanej infrastruktury są finansowo bolesne.


Obrazek
Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Przypuszczam, iż sytuacja była wynikiem zastosowania kompromisu. Bo chcieli mieć na wszystko certyfikaty i spełniać wszystkie normy. A dodatkowy budynek czy obiekt wymagał takich samych zabezpieczeń jak główny budynek serwerowni - czyli drugi budynek musiał by mieć ochronę przeciw pożarową, zasilania, przed włamem itd. A jak wiadomo sam budynek i akcesoria pozwalające zabezpieczyć to wszystko mega kosztuje.

Więc, zrezygnowano z drugiej lokacji, myśląc iż najnowsza technika i zabezpieczenia uchronią przed takimi problemami.

Ok. Teraz jeśli jakiś admin ma taką sytuacje i nie może tego zmienić bo takie są realia. To co byście zrobili?
W necie każdy krzyczy co za amatorzy. Ale Ekonomia jest nie ubłagana. Bo jeśli jest tak jak myślę to biznes by się nie opłacał się gdyby trzymać drugą lokacje. Więc, świadomie zrezygnowali wierząc, że nie zdarzy im się taki pech co by wszystko zawiodło w serwerowni.

Trzeba brać pod uwagę koszty wydzierżawienia łącza, które by przepychał taką ogromną ilość danych do drugiej lokacji zjadł zyski. A i też sprawy techniczne - sprawa wykonania w ograniczonym czasie kopii.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Z tego co widze to Beyond nie wspomina nic faktycznie o innych budynkach.

Zwykle firmy, ktore swiadcza uslugi hostowania/clouda hostuja serwisy u 2 providerow dla zapewnienia odpornosci na awarie.

Wyliczanie kosztow dzierzawienia lacza i tym podobnych nie ma nic do tego.
Jesli sie wchodzi w biznes datacenterowy to trzeba miec to dobrze przemyslane.

Majac jedna lokalizacje predzej czy pozniej mozna sie spodziewac problemu.
Co jak by im poucinali wszystkie kable do tego super datacenter?

Uwazam, ze to taka realizacja pol-srodkami.
Zrobili troche nowoczesniejsze serwerownie i nazwali sie datacenter i stad caly problem.

Oczywiscie nie ma co krzyczec amatorzy czy nie... poprostu nie przemysleli ani modelu biznesowe ani konsekwncji... albo i jedno i drugie mieli wliczone w ryzyko i im to pasuje.

Inna sprawa.. to troche slabo zorganizowane zasilanie jak podczas testow wysadzili calosc w kosmos.. (tak przynajmniej pisza w artykule, ze to podczas testow).

Zwykle to takie cos sie dzieje jak ktos pozamienia A i B i podczas testow sie odlaczy nie ten obwod co trzeba :D

Albo moze UPS nie dal rady albo agregat sie zacial ;-)

dziwne, ze przeprowadzali testy elektryczne, ktore mogly spowodowac, ze wielu klientow ucierpialo.
Slabo rozwiazane koncepcyjnie dostarczanie pradu.

A inan kwestia skoro sami duzi klienci tam byli to nie mieli u innego dostawcy zapasowej infrastruktury? to nie tacy duzi klienci w takim razie albo niezabardzo przejmuja sie swoimi klientami, ktorzy im te serwery i hostowanie u Beyonda oplacaja.

Inna sprawa.. chmura zdaje sie miala dostarczac rozproszone serwisy zlokalizowane w wielu lokalizacjach.. a tymczasem okazuje sie, ze caly super cloud beyonda siedzi w jednej serwerowni??? troche slabe. zaden z tego cloud jest.

wyjasnienie na video, ze cos poszlo nei tak to slabe tez jest.. ciekawe czy podadza do wiadomosci publicznej pelna informacje co poszlo nie tak czy tylko w incydent reporcie dla klientow.Szymon Kufel edytował(a) ten post dnia 05.06.12 o godzinie 11:50
Tomasz Paszkowski

Tomasz Paszkowski Dyrektor
Infrastuktury IT,
Nasza Klasa Sp. z
o.o.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Ja tylko napiszę, że w Polsce nie ma żadnej serwerowni z certyfikatem: http://uptimeinstitute.com/ (który potwierdza zgoność z TIER-4). Tomasz Paszkowski edytował(a) ten post dnia 05.06.12 o godzinie 21:10

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

A pomimo to w video zamieszczonym na antywebie z przemowa prezesa beyonda twirdzi on, ze jest tier 4 :)

A nawiasem mowiac porownywanie beyonda i ich chmurki do clouda takiego jak AWS albo Rackspace to jakas pomylka... moze jeszcze powinni napisac, ze sa jak Softlayer.

Ktos powinien ich wyslac na szkolenie albo terapie.Szymon Kufel edytował(a) ten post dnia 05.06.12 o godzinie 21:31
Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

A to ciekawe. Mówią, iż mają a niby nie mają. Jeśli by była to prawda to by konkurencja o tym trąbiła!

Ale co tam biznes to biznes tak się zarabia kasę, często ryzykując. Im się nie udało i coraz więcej wychodzi syfu z tej firmy na świat. Ale nie martwmy się potem powstanie nowa firma i dalej będzie można kombinować.
Tomasz Paszkowski

Tomasz Paszkowski Dyrektor
Infrastuktury IT,
Nasza Klasa Sp. z
o.o.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Napisał bym więcej ale kiedyś podpisałem NDA Beyond.pl i nie wiem czy nie będę ciągany za ujawnienie poufnych informacji ;) W każdym razie w certyfikowanym TIER-4 awaria jak przytrafiła się Beyond.pl nigdy by się nie wydarzyła. TIER-4 zakłada dwa zupełnie niezależne trakty energetyczne (zaczynając od zasilania zewnętrznego z sieci średniego napięcia, przez agregaty, automatykę, upsy aż po dojście do szafy rack dwoma niezależnymi drogami.). Oczywiście w TIER-4 każdy z tych dwóch traktów jest sam w sobie nadmiarowy (podwójne agregaty, nadmiarowe upsy, przyłącza energetyczne).

Dlaczego w Polsce nikt nie ma certyfikatu TIER-4 ? Koszty budowy takiej infrastruktury x 2 (defacto buduje się dwa osobne system energetyczne) w stosunku do tego co buduje się normalnie :-) Z moich informacji najbliżej standardu TIER-4 jeżeli chodzi o energetykę jest serwerownia Onetu (niezależne zestawy agregatów, upsów, automatyki).

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

No i wlasnie tutaj dochodzimy do ciekawostki. Obejrzalem filmy reklamowe Beyonda jakie umiescili na sieci i chwala sie w nich, ze maja dwa niezalezne przylacza energetyczne i wszystko redundant.
Wywnioskowac mozna, ze skoro nie maja certyfikatu tier 4 to poprostu film reklamowy to sciema, bo sadze, ze to bylby bardzo duzy atut dla DC miec udokuemntowane tier 4, zwlaszcza jesli w PL jeszcze nikt tego nie ma jak mowisz.
Wiec albo film reklamowy klamie i nie ma redundancji albo jest jakis inny powazny problem w calym projekcie DC.
Sie zastanawiam (bo zdazylo mi sie, ze pracuje aktualnie w firmie datacenterowej i troche mam okazje poobserwowac roznych rzecyz w zakresie mechaniki budynku) co tak naprawde mogli testowac co wykonczylo wszystkie systemy i nic konkretnego mi nie przychodzi do glowy jesli brac pod uwage, ze to co pokazuja w reklamowkach to prawda.

Generalnie poprostu troche slabo.Szymon Kufel edytował(a) ten post dnia 05.06.12 o godzinie 23:00
Tomasz Paszkowski

Tomasz Paszkowski Dyrektor
Infrastuktury IT,
Nasza Klasa Sp. z
o.o.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Zapewne podczas prac utrzymaniowych/testów nastąpił zanik zasilania z sieci. W TIER-4 przestał by pracować tylko co najwyżej jeden z torów zasilających :-)

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

No zwykle taki plan jest podlaczania zasilania A i B no nie :)
Chyba, ze jakis pomyslowy Dobromir odlaczyl zasilanie kompletnie :D
Nie dowiemy sie pewnie dokladnie co sie stalo chyba, ze wyplynie gdzies incident report :D
Wiktor Suliga

Wiktor Suliga Konsultant - jakość
energii, zespoły
prądotwórcze, UPS,
F...

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Witam, również ciekawi mnie to co tam mogło się stać. Tym bardziej, że sprawa dotyczy zasilania. Tak jak przedmówcy wspominali, na stronie firmowej można znaleźć informacje, że obiekt posiada dwa niezależne tory zasilania: 2x (zasilanie podstawowe (sieć) + zasilanie awaryjne (zespoły prądotwórcze - ZP) + zasilanie gwarantowane (zasilacze bezprzerwowe - UPS z bateriami akumulatorów)). Nie znalazłem jednak informacji jak działa automatyka, a co za tym idzie czy w przypadku awarii jednego z zasilań podstawowych dany tor przechodzi na pracę z zespołu prądotwórczego czy może najpierw zostaje podłączony do źródła podstawowego toru sprawnego, itp... Ale to może już mniej istotne. Nie mniej jednak jeśli do awarii doszło podczas testów to dziwne:
1. jeśli nie uruchomiłby się zespół prądotwórczy to układ powinien "od razu" wrócić na pracę z sieci - wynik testu - problem z zasilaniem awaryjnym (serwery by nie padły bo są UPS'y a inne odbiory dopuszczające przerwę w zasilaniu również by "nie ucierpiały");
2. jeśli ZP by się uruchomił ale na zaciskach w rozdzielnicy nie pojawiło by się napięcie to układ również powinien "od razu" wrócić na pracę z sieci - wynik testu - problem z głównym wyłącznikiem na wyjściu prądnicy lub z elementami wykonawczymi automatyki SZR (serwery by nie padły bo są UPS'y a inne odbiory dopuszczające przerwę w zasilaniu również by "nie ucierpiały");;
3. UPS'y pracują cały czas, w momencie testu nawet przy dość wyeksploatowanych bateriach akumulatorów czasu na próbę powinno chyba wystarczyć, gdyż automatyka SZR raczej nie powinna mieć zwłoki rzędu minut, ponadto takie jednostki mają bypass automatyczny/statyczny, więc jeśli jakieś ogromne przepięcie nie pojawiło by się na ich wyjściu czyli od strony obciążenia to raczej nic nie powinno zakłócić ich normalnej pracy. No ale jeśli byłby problem z połączeniem między zasilaczem a baterią to taki monit na pewno by się pojawił, ryzyko, że dokładnie w chwili testu (wykluczając sabotaż) byłoby znikome. Zatem jedynie czas podtrzymania zasilania mógłby być przyczyną (bo tego nie da się tak prosto oszacować), albo beznadziejna procedura testu, ale w tym obiekcie jest przecież drugi tor zasilania... więc co mogło się stać??
Wojciech Ogórek

Wojciech Ogórek Starszy Architekt IT

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Dwie niezależne linie zasilania, generatory (najlepiej także dwa), UPSy o mocy wystarczającej do podtrzymania pracy DC do czasu włączenia generatorów to nie są żadne kosmiczne technologie tylko podstawa przy data center zawierającym krytyczne dane - tego typu infrastruktura daje możliwość mówienia o Tier3 ale nie Tier4 gdzie wymagania są znacznie większe (np: dwie praktycznie niezależne instalacje chłodzenia itd.).

Jednak moim zdaniem kwestie związane z niedostępnością usług na skutek awarii to sprawa drugorzędna. Prawdziwym problemem jest utrata danych.
Uszkodzenie macierzy, które powoduje utratę backupu?
Czyżby ktoś politykę robienia kopii zapasowych rozwiązał za pomocą migawek (snapshotów)?
Nie widzę za bardzo możliwości innego wyjaśnienia faktu, że po awarii macierzy produkcyjnej stracono także wszystkie dane backupowe.

Jeżeli tak wyglądała prawda, to opadają ręce...

Niedostępność usług to duża wpadka, ale utrata danych to po prostu apokalipsa.

konto usunięte

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Witam,

Pozwólcie, że i ja dorzucę kilka swoich przemyśleń.

Wydaje mi się iż możemy mówić tutaj o wręcz nie prawdopodobnym zbiegu okoliczności, który zaistniał w tym samym czasie w tym samym miejscu - wszystko uległo awarii. Możliwe? Pewnie tak ale z bardzo niewielkim prawdopodobieństwem oscylującym w granicach zera. Przypuszczam, że nie ma co szukać problemów po stronie instalacji technicznych. Nawet mając jednego UPSa i jedną linie zasilającą trzeba mieć dużego pecha by stracić dane z macierzy.

Jeśli chodzi o chmury to stały się one bardzo modne. Chmury mają świetny marketing. Wystarczy kupić sobie jakiegoś domowego NASa i też można oferować chmurę. Liczy się by to ładnie sprzedać.

Nie macie wrażenia iż nie tylko w Naszej branży ale generalnie wszędzie nie jest ważne to jak technicznie wygląda rozwiązanie? Sprzedać można wszystko, to tylko kwestia odpowiedniej socjotechniki. Jak coś się "sypnie" to ci co Nam to sprzedali są zaskoczeni i mówią "o jej". Mamy w domu NASa, udostępniamy na nim zasoby - super, to może by na tym zarobić. Co teraz jest na rynku modne - chmura, super oferujemy więc chmurę gdzie można składować pliki. Zaraz ale przecież trzeba mieć jakieś atuty żaby się na rynku przebić - o jak miło Nasz NAS ma dwa zasilacze czyli mamy redundantne zasilanie. Dobra ale na stronach wszyscy piszą o redundancji łącz sieciowych - super mamy w Naszym NASie dwa porty sieciowe. Co by tu zrobić z dostawcami internetu - wow na rynku są modemy DSLowe co mają wszystko, switch 4 porty, modem ADSL, dodatkową możliwość wpięcia karty SIM i przełączenia się na GSM jak nawali łącze ADSL. Rozwiązanie szyte pod Nas - mamy redundantne łącza od dwóch providerów. Teraz strona WWW bo bez niej nie ma biznesu. Szukamy w internecie gotowych zdjęć uśmiechniętych ludzi, uśmiechniętych konsultantów. Ściągamy jakiegoś CMSa z mnóstwem darmowych motywów, dodajemy wcześniej ściągnięte zdjęcia i jest super. Ile osób się skusi i zostanie klientami prężnie rozwijającej się firmy oferującej składowanie plików w chmurze? No tak ktoś może być dociekliwy i wypytywać. Zarzuci Nam że nie mamy redundantnego zasilania - to dwa zasilacze nie oznaczają redundantnego zasilania? Przecież w instrukcji obsługi do NASa pisze jak byk redundantne zasilacze.

Dlaczego firmy nie zabierają Nas w wirtualną podróż po swoich obiektach? Tajemnica służbowa, bezpieczeństwo? A może problem z późniejszym marketingowym kombinatorstwem?

Faktycznie Beyond stracił swą wiarygodność i może go to kosztować bardzo dużo łącznie z upadkiem. Czy zatem wszystko jest stracone? Osobiście uważam, że nie. Markę można jeszcze odbudować ale teraz liczyć się będzie to jak zachowają się osoby kierujące tą firmą. Na pewno nie pomoże ten filmik z wyjaśnieniami bo nawet laik stwierdzi iż coś tutaj jest nie tak, po prostu te wyjaśnienia nie korespondują z faktami o których można poczytać w internecie. Więc albo nadal będzie Beyond robić sobie jaja z klientów i ktoś jeszcze gotów pomyśleć że faktycznie mają to na domowych NASach albo zdecydują się na pełną transparentność łącznie z podaniem działań jakie zostaną wdrożone by coś takiego nigdy się nie powtórzyło.

Ja osobiście zdecydowałbym się na transparentność bo tylko tak można wg mnie wybrnąć z tej sytuacji.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

No ale z tego co widac na filmikach reklamowych Beyonda to poprostu sciemy.
Czy nie sadzisz, ze jesli masz jedyne w Polsce datacenter tier 4 to jednak super byloby miec certyfikat uptimeiinst?
A oni poza opowiadactwem na filmikach reklmaowych nic nie zrobili w kierunku pozyskania certyfikatu. A wiec mozna uznac, propaganda i opowiesci. Zwazajac na to, ze na zwiekszenie konkurencyjnosci otrzymali dotacje 1.2mln PLN mogli sie certyfikowac na tier 4 nie?
Zwiekszylo by to konkurencyjnosc? Oczywiscie.
Ale pewnie za ta kase sklepali pare mizernych stronek i pieniadze sie rozeszly.

Poza tym jak mozna tak powoli sie rozwijac w branzy, ktora przezywa prawdziwy wzrost? Mowie tutaj o datacenterach.
Wyrastaja jak grzyby po deszczu, czyli jesli ktos jest w tym biznesie i planuje sie rozwijac, a nie tylko nabijac klientow w butelke powinien miec juz ze 3-4 obiekty na terenie kraju.
A super Beyond.. plan na 2013 zbudowac kolejna serwerownie. No i faktycznie.. w ich przypadku mowimy o serwerowni.

Jakie rozwiazania DR moga zaoferowac klientom?? zadne... przesypiaja moment.
Ale za to maja dobrych szczekaczy rynkowych robiacych marketing.. ale marketing czego?
Bo praktyka pokazala, ze tak srednio realizacja wychodzi.

Inna kwestia, ze nie sadze, ze beyonda robili ludzie z jakimkolwiek pojeciem o datacenterach i tej branzy, a co za tym idzie nie maja tez wiedzy jak dziala rynek i kto na tym rynku jest.

A cloud? No generalnei to cloud raczej powinien w dzisiejszych czasach oferowac geo-niezalezne uslugi. Tak przynajmniej glowni gracze rynkowi to postrzegaja i takie kroki robia.

Porownywanie clouda beyonda do aws-a (co robia na swojej stronie) to poprostu gowniarstwo i demonstracja jak male pojecia maja na temat tego jak dziala konkurencja i co sie dzieje w branzy na swiecie.

Za to ogrzewaja biura cieplem wygenerowanym przez serwery.. super... tylko, ze serwery sie nie grzeja bo prad wylaczyli heh.

Moim zdaniem Beyond to faktycznie serwerownia w dodatku przedawniona i do datacentera mu daleko, niestety. A filmiki reklmaowe o cudownosciach rozwiazan... hmmm.. to podstawowe rzeczy, ktore oferuje kazdy datacenter oferujacy colo-space.Szymon Kufel edytował(a) ten post dnia 07.06.12 o godzinie 11:45

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Wiktor Suliga:
Witam, również ciekawi mnie to co tam mogło się stać. Tym bardziej, że sprawa dotyczy zasilania. Tak jak przedmówcy wspominali, na stronie firmowej można znaleźć informacje, że obiekt posiada dwa niezależne tory zasilania: 2x (zasilanie podstawowe (sieć) + zasilanie awaryjne (zespoły prądotwórcze - ZP) + zasilanie gwarantowane (zasilacze bezprzerwowe - UPS z bateriami akumulatorów)).

Zawsze zostaje ewnetualność wspólnego GPZ-ta :)
Sebastian Z.

Sebastian Z. Manager, Fima Polska
Sp. z o.o.

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

.Sebastian Z. edytował(a) ten post dnia 11.06.12 o godzinie 15:13

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

A tutaj za tojedna z ofiar super clouda Beyondowego:
http://flexpi.com/

Ciekawe ile jeszcze dobrze zapowiadajacych sie startupow zalatwili w ten sposob.
Amatorka i tandeta poprostu.

No ale .. ogrzewaja biura cieplem z serwerow. Jak super, co? Poprostu brak slow.

Nie moglem sie az powstrzymac, zeby im napisac co mysle o ich porownywaniu sie do AWS-a i Rackspace-a.

Tyle pieniedzy ile przepuscili z dotacji. I jaki tego efekt? Gowno-uslugi dla kleintow.Szymon Kufel edytował(a) ten post dnia 14.06.12 o godzinie 15:32
Krzysztof K.

Krzysztof K. Administrator
systemów IT i sieci
- otwarty na
propozycje...

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Mamy casestudy awarii Beyond https://www.e24cloud.com/static/casestudy

Dodać trzeba, że Odzyskano wszystkie dane klientów e24cloud.com przez firmę MyData.pl. Firma Kroll Ontrack nie podołała zadaniu :)

Temat: Czarny poniedziałek Beyond - co poszło nie tak!

Nooo prosze :) kto by sie spodziewal. Tymniemniej wiarygodnosc utracona i tak. Osobiscie nie zaufalbym im ponownie.



Wyślij zaproszenie do