Przemek Cichoń

Przemek Cichoń <---------->

Temat: Wyniki ankiety i parę słów o jelly

Witam,

udostępniamy wyniki ankiety. Ankietę wypełniło 120 osób z czego uników 117. Myślę że to całkiem niezły wynik biorąc pod uwagę to, że globalna ankieta została wypełniona równiez przez około 120 osób. 90 wpisów było już po 48 godzinach. Ostatni wpis dwa dni temu.

W pierwszym dokumencie znajdują się wyniki na pytania zamknięte wraz z wykresami
W drugim dokumencie udostępnione są wyniki na pytania otwarte

Musieliśmy je rodzielić w celu ich jakiegoś sensownego zaprezentowania.

Jednym z ważniejszych pytań było pytanie 7, które z grubsza miało ustalić czy wolał(a)byś znać wcześniej osoby z którymi będziesz dzielić miejsce pracy, czy mógłbyś/mogłabyś je poznać na miejscu. Zapytaliśmy również czy wolelibyście pracować tylko ze starymi znajomymi. Co ciekawe ta ostatnia odpowiedź była wybierana najrzadziej. Dokładając średnią ocen dwóch odpowiedzi na pytanie "Co by Cię najbardziej zachęciło do coworkingu?" gdzie najwyżej były oceniane - "zdobywanie nowych i zacieśnianie starych kontaktów i znajomości" 4,17 oraz "praca w otoczeniu innych podobnych do mnie" 3,97 można wysnuć dwa wnioski:

1. Ludzi prze do nawiązywania nowych kontaktów i do pracy we wspólnocie (choć "społeczność" nie została wysoko oceniona - 3,44 - być może nie było to jasne sformułowanie)

2. Aby móc pracować razem, potrzebne są warunki do tego aby się poznać i zacieśnić więzi, zanim się zdecydujemy na centrum.

Mały research na necie i dowiedzieliśmy się paru interesujących rzeczy. Największy sukces odnosiły te centra, których założyciele poprzedzili ich otwarcie cyklem spotkań trwającym nawet kilka miesięcy (u nas od paru miesięcy robi to Wrocław i jakiś czas mniej czy bardziej regularne spotkania organizujemy w Krakowie). Przez ten czas ludzie mogą się poznać i stworzyć swoistą wspólnotę. Ci którzy zaczynali zanim taka społeczność się stworzyła przez parę miesięcy ciężko przędli. Nie jest to kwestia małego zainteresowania coworkingiem, tylko pewnych oczywistych barier mentalnych.

Co więc można zrobić?

Można spróbować jelly

Już od dłuższego czasu IT w Krakowie promuje "akcję kawa, pracuj w knajpie". Jak w duchu tej akcji zorganizować jelly? Poniżej w punktach prawie w całości wolne (i "ukrajowione") tłumaczenie postów z grupy jelly organizers

Trzeba zorganizować dwie kwestie: lokal i uczestników

Lokal

Najprościej jest skorzystać z coffee shopu z wifi, porozmawiać z właścicielem lokalu o możliwości zajęcia lokalu lub jego części na parę godzin. Ustalić jakąś kwotę do wysokości, której coworkerzy mają korzystać z zaopatrzenia w napoje i przekąski. Menadżer będzie to monitorować i jeżeli nie dobije się tej sumy, to ... Może uda się znaleźć sponsora, który dobije reszty lub jak to w tłumaczonym poście kupić kartkę okolicznościową za cenę różnicy.

Uczestnicy

1. znaleźć w swoim mieście grupę ludzi którzy już odbywają regularne spotkania - w branży IT to są barcamp, grillIT, bootstrap, innowatorium, spodek20 i inne (łatwo znaleźć na necie) tam się rozejrzeć, może będą chętni.

2. stworzyć grupę na goldenline (lub innych polskich serwisach społecznościowych) stworzyłem już dla Krakowa jelly kraków do której zapraszam ludzi z Krakowa - i tworzyć tam lokalną społeczność. Naszą ankietę wypełniło 120 osób. W przeważającej mierze zrobili to członkowie grupy coworking na goldenline. Wiemy to stąd, że najwięcej wygenerowanego ruchu na coworking.pl jest z goldenline; sugerują to również wyniki z pytania piątego - a na sieci jest tylko jedno polskie aktywne forum o coworkingu (chyba); poza tym za dużo się nie reklamowaliśmy (wykop, webesteem.pl, forum tłumaczy + mailing po znajomych)

3. stary dobry sposób - czyli znajomi

4. rozejrzeć się za firmami, w których gonią za okazjami do wymiany wiedzy i doświadczenia. Może niektóre z nich wypuszczą jednego czy dwóch pracowników na jelly w celu złapania nowych kontaktów i wiedzy; a więc rozesłać mailing do szefostwa lub pracowników, którzy to szefostwo przekonają (agencje interaktywne, biura tłumaczeń i inne) - czyli jelly i coworking nie tylko dla freelancerów

5. zgłosić się do znajomych blogerów, być może któryś z nich będzie chętny do tego aby opisać w blogu notkę o takim spotkaniu

6. pomyśleć o takich grupach, które nie są naturalnym odbiorcą tego rodzaju inicjatyw i spróbować tam uderzyć.

7. Rozesłać informację do swoich kontaktów na gl, linkedin czy profeo.pl

8. rozwiesić plakaty w pubie gdzie takie jelly miałoby się odbyć.

Więcej info na ten temat:

http://www.workatjelly.com
http://wiki.workatjelly.com
http://groups.google.pl/group/jelly-organizers

i filmik jak by to mogło wyglądać, wymaga zainstalowania quicktime'a, na Internet Explorer w wersji 7 nie pójdzie

Tymaczasem nasza ankieta będzie jeszcze wisieć, jeżeli dobije 200 to zaktualizujemy odpowiedzi.

Pozdrawiam