Artur Król

Artur Król Profil nieaktywny,
proszę o kontakt
mailowy. Psycholog,
t...

Temat: Coaching: Jak problemy klientów wpływają na powodzenie...

Coaching: Jak problemy klientów wpływają na powodzenie Twojego
biznesu?


Czy zastanawiałeś się kiedyś jak problemy klientów, z którymi
pracujesz, wpływają na ich próby kontaktu z Tobą?

Klasyczne podejście marketingowe mówi o tym, żeby dopasowywać
się do potrzeb klienta i oferować mu coś, co zaspokoi te
potrzeby. Jest to niewątpliwie dobra rada i jeśli jeszcze nie
stosujesz jej w swoim biznesie oferując np. coaching zamiast
rozwiązania konkretnych problemów - warto zastanowić się nad
skorzystaniem z niej.

Jednocześnie kwestia potrzeb klienta jest zdecydowanie bardziej
wielowymiarowa - ponieważ problemy klienta, z którymi do Ciebie
przychodzi, będą bezpośrednio wpływały na to, jak będzie się
z Tobą kontaktował i umawiał sesję
.

Co mam przez to na myśli?

Jakiś czas temu skontaktowała się ze mną kobieta, która
chciała pomocy w skuteczniejszym podejmowaniu decyzji, ponieważ
była bardzo niezdecydowana.

Wymieniliśmy jak dotąd przynajmniej z 15 maili, ponieważ
nieustannie miała wątpliwości.

To w sumie dość oczywiste, nie uważasz? Jej problemem jest
nieumiejętność podejmowania decyzji. Dlaczego w kontekście
wyboru coacha miałaby stosować inną strategię?

Podobnie wygląda sytuacja w mojej specjalizacji - pracy z klientami
cierpiącymi z powodu nieśmiałości. Jak sądzisz, jak łatwo tym
klientom przychodzi skontaktowanie się ze mną przed podjęciem
pracy?

W końcu są to ludzie, którzy... Mają problemy ze zwróceniem
się do obcych ludzi i nawiązaniem z nimi relacji.

Co w praktyce oznacza, że większość moich klientów ma faktyczne
problemy z rozpoczęciem kontaktu ze mną. Wielokrotnie dostaje
uwagi w rodzaju "Dwa miesiące zbierałem się, żeby do Ciebie
napisać." Wiele osób kontaktuje się ze mną dwa-trzy razy w
obrębie pół roku, zanim w końcu dojdzie do sesji. Dlatego
właśnie robię wszystko co mogę, żeby ułatwić moim
potencjalnym klientom kontakt ze mną. Podaję e-mail i telefon w
każdym miejscu mojej strony, niedługo będę też eksperymentował
z numerami gg i skype - być może sprawia to mnie profesjonalne
wrażenie, ale dla wielu moich klientów może to być ten rodzaj
kontaktu, który będzie dla nich najłatwiejszy. Umieściłem
również on-line stronę z często zadawanymi pytaniami i
odpowiedziami na nie, co zmniejsza potrzebę kontaktu ze strony
gości na stronie i pozwala im łatwiej zdecydować, czy moja oferta
jest dla nich.

To oczywiście pojedyncze przykłady. Temat ten można drążyć
bardzo długo i tak naprawdę: zachęcam Cię do tego.

Jaki problem mają Twoi klienci i jak ich problemy wpływają na ich
kontakt z Tobą? Czy np. pracujesz z klientami którzy mają problem
z niecierpliwością i każesz im czekać przez koszmarnie długie
intro we flashu i stronę wczytującą się przez wieki? Czy każesz
agorafobikowi spotkać się z Tobą na spotkaniu wstępnym po
drugiej stronie miasta? Czy chcesz, żeby ktoś mający problemy z
zaufaniem w biznesie, zaufał Ci i z góry podał swoje dane
kontaktowe, a może nawet numer karty ?

Jak możesz ułatwić swojemu klientowi dotarcie do Ciebie i jak
możesz przewidzieć i wziąć pod uwagę efekty uboczne, jakie
niesie ze sobą problem, z którym do Ciebie przechodzi? Jak możesz
mu ułatwić kontakt z Tobą BIORĄC POD UWAGĘ jego problem i
dostosowując swój przekaz, swoją stronę www i swoją ofertę do
tego problemu?

I jak wielu klientów, którzy dotąd nie kontaktowali się z Tobą
ze względu na te problemy, teraz zacznie to robić?