Janusz Kowalski

Janusz Kowalski Szukający wiedzy

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Witam,

chcę kupić samochód z komisu, zarejestrowany w Polsce jako osobowy. Z wywiadu w komisie udało mi się zorientować, że samochód wjechał do Polski jako ciężarowy a następnie został zarejestrowany bez akcyzy jako osobowy.

Wydało mi się to dziwne więc zgłębiając temat okazało się, że to popularny temat :) na ominięcie akcyzy.

Zadzwoniłem więc do UC i dowiedziałem się, że akcyzę płaci importer/pierwszy rejestrujący więc teoretycznie mogę spać spokojnie. Teoretycznie, bo jak usłyszałem: "wie Pan ... skarb państwa może Panu zarekwirować pojazd do czasu zapłacenia akcyzy przez importera, a jak będzie niewypłacalny to może to trochę potrwać."

Zamurowało mnie. Pytam więc jakim prawem. A Pan celnik, że on do końca nie wie i to jest pytanie do prawnika.

Na pytanie czy były takie przypadki w Polsce odpowiedział, że nie ma prawa do udzielania takich informacji :).

Prawnicy wstępnie mówią, że nikt nie ma prawa mi zatrzymać samochodu, chyba, że był kradziony...

Co ciekawe auto ma być w leasingu i leasing nie robi z tego tytułu problemy. Jedyny dla nich warunek to by był już zarejestrowany w Polsce.

Czy ktoś miał może podobne doświadczenia? Czy faktycznie ktoś może leasingodawcy zabrać samochód którym będę jeździł? I jeżeli leasingodawcy zatrzymają taki samochód to czy nie ma on obowiązku zwrotu poniesionych kosztów itp?

Bo w takiej sytuacji może się okazać, że nie można będzie kupić bez stresu samochodu używanego bo każde auto może mieć w swojej historii niezapłaconą akcyzę, i nawet jak będę piątym właścicielem to muszę liczyć się, że skarb państwa zatrzyma moje auto do wyjaśnienia. Dla mnie wstępnie to bzdura ale totalnie się na tym nie znam więc szukam.

Będę wdzięczny za historię osób z doświadczeniem lub rzetelną wiedzą.

Pozdrawiam
JK
Grzegorz Nowakowski

Grzegorz Nowakowski agent celny: cło,
intrastat, podatki,
prawo; świadectwa
e...

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Witam
Problem jest złożony, ale postaram się go skrótowo wyjaśnić.
Faktycznie, jeżeli w chwili postępowania kontrolnego Urząd Celny ustali, że podatkek akcyzowy był należny i nie został uiszczony, to zastosowanie ma :

"Art. 13. 1.Podatnikiem akcyzy jest osoba fizyczna, osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej, która dokonuje czynności podlegających opodatkowaniu akcyzą lub wobec której zaistniał stan faktyczny podlegający opodatkowaniu akcyzą, w tym podmiot:

1) nabywający lub posiadający wyroby akcyzowe znajdujące się poza procedurą zawieszenia poboru akcyzy, jeżeli od wyrobów tych nie została zapłacona akcyza w należnej wysokości a w wyniku kontroli podatkowej, postępowania kontrolnego albo postępowania podatkowego nie ustalono, że podatek został zapłacony;" - ustawa AKCYZOWA

Jeżeli stan taki zaistnieje, to ujawnione zostanie zaległe zobowiązanie podatkowe, zatem zastosowanie ma:

"Art. 33. § 1. Zobowiązanie podatkowe przed terminem płatności może być zabezpieczone na majątku podatnika, a w przypadku osób pozostających w związku małżeńskim także na majątku wspólnym, jeżeli zachodzi uzasadniona obawa, że nie zostanie ono wykonane, a w szczególności gdy podatnik nie uiszcza wymagalnych zobowiązań o charakterze publicznoprawnym i dokonuje czynności, których skutkiem jest utrata prawa własności do majątku. W przypadku zabezpieczenia na majątku wspólnym małżonków przepis art. 29 § 2 stosuje się odpowiednio." - Ordynacja PODATKOWA

Tak skrótem, dlaczego mogą zatrzymać auto do czasu uregulowania płatności.
Tomasz R.

Tomasz R. szef, Agencja celna
przymierze

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Według mnie jezeli na samochodzie wisi nie zaplacona akcyza, a urząd nie ma jak i od kogo ściagnac akcyze zabezpiecza samochod do czasu zaplacenia kacyzy . A to ze kantuja wszyscy i Bogu ducha winny klient zostaje zalatwiony . Podobnie jak do pojazdow kradzionych
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Witam. Sprawa niezapłaconej akcyzy wygląda następująco.
Służba celna używa sformułowania '' dane auto jest zasadniczo przeznaczone do przewozu osób ( pozycja CN 8703), czy też zasadniczo do przewozu towarów ( pozycja CN 8704 )''
Samochody które spełniają normy CN 8703 muszą mieć większą przestrzeń ładunkową od przestrzeni pasażerskiej. Stąd auta powinny przyjechać jako 2 -osobowe!!!
Jeżeli auto przyjechało jako 4 osobowy LKV mimo iż przeznaczenie jego jest wożenie towarów auto takie nie jest zwolnione z akcyzy. Zwolnione z akcyzy jest tylko pojazd 2 osobowy!!!!!!!
Problem polega na udowodnieniu przez urząd celny czy dane auto nie spełnia normy CN 8703 .
UWAGA- jeżeli auto przyjechało zza granicy jako ciężarowe czy specjalne 2 -osobowe a przeróbki tej dokonała osoba z Polski (w briefie wpisany jest Jan Kowalski ) wtedy służba celna może żądać zapłaty akcyzy.Uzasadnia to umyślnym ominięciem opodatkowania.
Jeżeli natomiast w papierach zachodnich przeróbki dokonał podmiot niemiecki , belgijski i td...
urząd celny nie ma prawa żądać akcyzy!!!! Oczywiście każde auto ciężarowe , specjalne będzie wzywane na oględziny.Ale nie oznacza to że osoba użytkująca auto zapłaci podatek. Nigdy o takim przypadku nie słyszałem. Należy przestrzegać kilku zasad
1-auto sprowadzone jako 2 osobowe
2-przegląd specjalny , ciężarowy wykonany na osobę , firmę która sprzedała nam auto (oczywiście osoba musi pochodzić spoza terytorium Polski )
3-f-zakupu Polska . Nie jesteśmy importerami
4 - zmiany na osobowy wykonywać po wydaniu czerwonej karty pojazdu.
urząd rejestracyjny ma obowiązek poinformować urząd celny o zmianach przeprowadzonych w trakcie rejestracji pojazdów . Po otrzymaniu czerwonej kraty pojazdu zmienia sie status prawny samochodu. Możemy zmienić go na osobowy bez obowiązku płacenia akcyzy.
samochód nie jest już pojazdem importowanym.

Jeżeli będziemy kupowali auto tak sprowadzone nie ma możliwości aby urząd celny zażądał od nas zapłacenia akcyzy. Będzie nas natomiast wzywał na oględziny auta. Nie spotkałem sie aby ktoś kto zakupił auto w taki sposób jak przedstawiłem wyżej zapłacił akcyzę.
Jeżeli firmy Leasingowe nie boją sie nabywać takich aut to można spać spokojnie.
Straszenie ludzi że ktoś im zabierze auto jest bezpodstawne i śmieszne. Oczywiscie jest to stały zabieg służby celnej.
Jest luka w prawie z której kazdy korzysta. Przecież te pieniądze z akcyzy nie idą do kieszeni Handlarza czy osoby sprowadzającej. Winę za to ponosi Państwo Polskie które samochody powyżej 2 litrów obarczyło akcyzą 18.6 %!!! Jeżeli ktoś zapłaci akcyzę w pełnej wysokości i zalezy mu na dalszej odsprzedaży , nie ma możliwości aby auto sprzedał!!! BĘDZIE DROŻSZE OD WSZYSTKICH O PRAWIE 20 %!!!!!!!
W razie problemów z służbami celnymi należy sie wspierać firmami które specjalizują sie w odzyskiwaniu akcyzy. Służba celna na widok takiej osoby rezygnuje z próby ściągnięcia podatku. Przypomnę że akcyza jest bezprawna. Nawet jeżeli sprawa skończy sie w sądzie , sąd przyzna nam rację. Służba celna działa na pograniczu prawa. Oni sprawdzają kto ''wymięknie '' i zapłaci.
Zyją z ludzi ugodowych . Tych co dla świętego spokoju zapłacą.
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Robert Cichy:
Służba celna działa na pograniczu prawa. Oni sprawdzają kto ''wymięknie '' i zapłaci.
Zyją z ludzi ugodowych . Tych co dla świętego spokoju zapłacą.

Kowal zawini a cygana powieszą, nie ma to jak 'państwo prawa" a raczej bezprawia, gdzie dla potrzeby ratowania budżetu meczy się obywateli.
Moim skromnym zdaniem, jeżeli coś przed sprowadzeniem do Polski była samochodem ciężarowym to takim będzie, bez względu na liczbę miesc siedzących czy ma dwa czy cztery.
Akcyza (nienależna ale pobierana) jest naliczana po przywiezieniu do kraju i taki na ten dzień jest stan faktyczny tego samochodu.
Wg zasady prawo nie dziła wstecz (ale nie działa też do przodu) powinno się liczyć tylko stan w dniu zgłoszenia.
Podobne przypadki były przerabiane kiedyś w przypadku składaków.
Fakt, że urząd antycypuje w czasie i jako dowód dostarcza stan obecny czyli np po roku lub 2 od dnia zgłoszenia ma się tak do praworządności jak ............. (nie chcę używać brzydkich słow).
Jednym słowem "twórcom" takiej "praworządności" należy życzyć żeby im siusiak w trumnie stanał i wieko się nie przymkło.

To ciemięrzenie obywateli, dalekie od praworządności i państwa prawa.

Ale pamiętajcie, to robią urzędnicy Polscy, za nasze pieniądze, więc warto wybrać takich polityków, którzy powiedzą nie takim praktyką urzedniczym.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Tomasz Rola-Szadkowski:
Według mnie jezeli na samochodzie wisi nie zaplacona akcyza, a urząd nie ma jak i od kogo ściagnac akcyze zabezpiecza samochod do czasu zaplacenia kacyzy . A to ze kantuja wszyscy i Bogu ducha winny klient zostaje zalatwiony . Podobnie jak do pojazdow kradzionych


Samochód zostaje zatrzymany jeżeli zostanie wyłudzony VAT. I tylko wtedy.
SC nie ma prawa zatrzymać auta jeżeli ktos nie zapłacił akcyzy. Znane są przypadki kiedy handlarze czy importery prywatni przepuszczają kupiony samochód przez tzw ''słupa'' którzy bierze na siebie pełną odpowiedzialność podatkową. Jeżeli ten ''słup '' jest niewypłacalny służba celna nie ma prawa żądać zapłaty od osoby użytkującej auto. Jeżeli auto jest w posiadaniu tzw ''słupa '' to istnieje możliwość zabrania auta w celu windykacji należności. Ale tylko w takim wypadku. Pisze Pan że kantują wszyscy???? Czyli kto?? Każdy chce kupic auto jak najtaniej.
Korzyść z tego ma i sprzedający i kupujący. Wartość podatku przecież nie idzie do kieszeni sprzedającego. A klient nie jest Bogu ducha winny. Jeżeli może kupić przykładowo auto za 100tys zł a nie za 120 tyś zł to zawsze wybierze tę tańszą opcję. Dlatego zawsze w Polsce będą sie sprzedawać auta ciężarowe i specjalne. Pozostaje jedynie albo opłacić akcyzę za auto i pogodzić sie z tym że każdy samochód musi być prawie 20% droższy , albo sprowadzać auta na zaniżone faktury. Niestety auta z zaniżonymi fakturami nie będą leasingowane lub pozostaje problem udowodnienia dlaczego owe auto kosztowało 50 a nie 100tys zł. I kółko sie zamyka...
Sam osobiście miałem 15 egzekucji na na kwotę ok 230 tys zł. Nie zapłaciłem ani złotówki!!!!!!!!
Minęło już kilka lat i sprawy umorzono. Wystarczyło iż przestrzegałem kilku zasad powyżej wymienionych. Są to niepotrzebne nerwy ale niestety w tym kraju inaczej żyć sie nie da.
Państwo Polskie a w szczególności Służby celne należą do największych wrogów Kowalskiego.
Należy pamiętać że mamy swoje prawa i nalezy z nich korzystać !

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Robert Cichy:
Witam. Sprawa niezapłaconej akcyzy wygląda następująco.
Służba celna używa sformułowania '' dane auto jest zasadniczo przeznaczone do przewozu osób ( pozycja CN 8703), czy też zasadniczo do przewozu towarów ( pozycja CN 8704 )''
Samochody które spełniają normy CN 8703 muszą mieć większą przestrzeń ładunkową od przestrzeni pasażerskiej. Stąd auta powinny przyjechać jako 2 -osobowe!!!

Nie generalizuj bo ktoś będzie czytał i się źle poinformuje, długość przestrzeni ładunkowej ma być większa niż połowa rozstawu osi i tylko tyle jest w przepisach (a dokładniej w notach wyjaśniających do Nomenklatury Scalonej) nie ma żadnego warunku o ilości osób.

Jeżeli auto przyjechało jako 4 osobowy LKV mimo iż przeznaczenie jego jest wożenie towarów auto takie nie jest zwolnione z akcyzy. Zwolnione z akcyzy jest tylko pojazd 2 osobowy!!!!!!!

Bzdura- patrz wyżej
Problem polega na udowodnieniu przez urząd celny czy dane auto nie spełnia normy CN 8703 .
UWAGA- jeżeli auto przyjechało zza granicy jako ciężarowe czy specjalne 2 -osobowe a przeróbki tej dokonała osoba z Polski (w briefie wpisany jest Jan Kowalski ) wtedy służba celna może żądać zapłaty akcyzy.Uzasadnia to umyślnym ominięciem opodatkowania.
Jeżeli natomiast w papierach zachodnich przeróbki dokonał podmiot niemiecki , belgijski i td...
urząd celny nie ma prawa żądać akcyzy!!!! Oczywiście każde auto ciężarowe , specjalne będzie wzywane na oględziny.Ale nie oznacza to że osoba użytkująca auto zapłaci podatek. Nigdy o takim przypadku nie słyszałem. Należy przestrzegać kilku zasad
1-auto sprowadzone jako 2 osobowe

patrz wyżej
2-przegląd specjalny , ciężarowy wykonany na osobę , firmę która sprzedała nam auto (oczywiście osoba musi pochodzić spoza terytorium Polski )

przegląd nie ma nic do rzeczy tutaj, jest już kilka wyroków NSA, które stwierdzają, że przepisy o rejestracji pojazdów a przepisy ustawy o podatku akcyzowym mogą różnorako traktować ten sam samochód. Jeżeli w świetle Nomenklatury Scalonej samochód kwalifikuję się do kodu 8703 to żaden przegląd nie pomoże.
3-f-zakupu Polska . Nie jesteśmy importerami
4 - zmiany na osobowy wykonywać po wydaniu czerwonej karty pojazdu.
urząd rejestracyjny ma obowiązek poinformować urząd celny o zmianach przeprowadzonych w trakcie rejestracji pojazdów .

Nie ma takiego wymogu prawnego!

Po
otrzymaniu czerwonej kraty pojazdu zmienia sie status prawny samochodu. Możemy zmienić go na osobowy bez obowiązku płacenia akcyzy.
samochód nie jest już pojazdem importowanym.

na marginesie import to przywóz spoza UE, tutaj mówimy o wewnątrzwspólnotowym nabyciu. To o czym piszesz wynika nie z faktu rejestracji, a z faktu, że czynnością opodatkowaną jest zakup samochodu osobowego. Natomiast w opisywanym przez ciebie przypadku kupujesz ciężarówkę, a potem robisz z nią co chcesz.
Jeżeli będziemy kupowali auto tak sprowadzone nie ma możliwości aby urząd celny zażądał od nas zapłacenia akcyzy. Będzie nas natomiast wzywał na oględziny auta.

Dlatego dobrze zrobić dokumentację zdjęciową, albo opinię rzeczoznawcy (to jest trochę droższe) aby w razie kontroli mieć się czym wykazać.

Nie
spotkałem sie aby ktoś kto zakupił auto w taki sposób jak przedstawiłem wyżej zapłacił akcyzę.
Jeżeli firmy Leasingowe nie boją sie nabywać takich aut to można spać spokojnie.
Straszenie ludzi że ktoś im zabierze auto jest bezpodstawne i śmieszne. Oczywiscie jest to stały zabieg służby celnej.
Jest luka w prawie z której kazdy korzysta. Przecież te pieniądze z akcyzy nie idą do kieszeni Handlarza czy osoby sprowadzającej. Winę za to ponosi Państwo Polskie które samochody powyżej 2 litrów obarczyło akcyzą 18.6 %!!! Jeżeli ktoś zapłaci akcyzę w pełnej wysokości i zalezy mu na dalszej odsprzedaży , nie ma możliwości aby auto sprzedał!!! BĘDZIE DROŻSZE OD WSZYSTKICH O PRAWIE 20 %!!!!!!!
W razie problemów z służbami celnymi należy sie wspierać firmami które specjalizują sie w odzyskiwaniu akcyzy.

Podaj mi sposób na odzyskanie akcyzy (oprócz powrotnego wywozu niezarejestrowanego samochodu). To jest podatek z definicji nieodzyskiwalny

Służba celna na widok takiej osoby rezygnuje z próby ściągnięcia podatku.

Wybacz, ale Służba Celna wciąga takich gierojów nosem.
Przypomnę że akcyza jest bezprawna.

To zaskarż ją do trybunału konstytucyjnego. Pewne przepisy szczególne rodzą wątpliwości, ale co do zasady trudno się przyczepić.
Nawet jeżeli sprawa skończy sie w sądzie , sąd przyzna nam rację.

Czytałeś chociaż jeden wyrok NSA lub WSA w sprawie nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodu osobowego? Jeżeli nie to przeczytaj, jeżeli tak to przeczytaj raz jeszcze.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Samochód zawsze musi przyjechać jako 2 osobowe gdyż tylko tedy spełnia normy CN 8704 i to powinieneś wiedzieć . W salonach Audi , Vw ,Mercedesa Czy BMW istnieje możliwośc zakupienia auta klasy SUV z pełnym odliczeniem Vat-u. Aby odliczyć pełen Vat musi spełniać normy CN 8704 . Musi służyć do przewozu towarów.
Wiec wytłumacz mi proszę dlaczego np.Audi q7 kupione w salonie w Polsce z pełnym Vatem może spełniać normy CN 8704 i jest to oferowane przez salon...i nie są to auta z zaspawanymi drzwiami , oknami i td....a sprowadzone z UE juz tych norm nie spełniają. Cała walka polega na udowodnieniu że auto nie było ciężarowe przez SC. Twoja teoria o wciąganiu nosem nijak sie ma do rzeczywistości. Sam jestem doskonałym przykładem. A tak sie składa że znam kilka przykładów kiedy to SC zwracała zapłaconą akcyzę. Pamiętajmy że jest ona nielegalna!!!!! wbrew przepisom UE!!!!

KRÓTKO-
JEŻELI AUTO JEST KUPIONE OD IMPORTERA NA POLSKĄ FAKTURĘ TO ŚPIMY SPOKOJNIE.
JEŻELI SAMI JESTEŚMY IMPORTERAMI TO NARAŻAMY SIE NA NIEPRZYJEMNY KONTAKT ZE ZŁODZIEJAMI ZE SŁUŻBY CELNEJ. W RAZIE PROBLEMÓW KORZYSTAMY Z FIRM WYSZKOLONYCH DO WALKI ZE SŁUŻBAMI CELNYMI. MNIE POMOGŁY.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

http://www.8704.pl/ TU JEST NP. ADRES DO LUDZI KTÓRZY SIE TYM ZAJMUJĄ.

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Robert Cichy:
Samochód zawsze musi przyjechać jako 2 osobowe gdyż tylko tedy spełnia normy CN 8704 i to powinieneś wiedzieć .

o tym co powinienem wiedzieć nie Ty decydujesz.
Pokaż mi palcem w notach CN zapis o wymogu dwuosobowości.

W salonach
Audi , Vw ,Mercedesa Czy BMW istnieje możliwośc zakupienia auta klasy SUV z pełnym odliczeniem Vat-u. Aby odliczyć pełen Vat musi spełniać normy CN 8704 . Musi służyć do przewozu towarów.

Bzdura, przeczytaj definicję samochodu ciężarowego w Ustawie o VAT i porównaj z zapisami ustawy akcyzowej. Vat nie powołuję się w ogóle na noty CN, powiem więcej brak w niej jednolitej definicji samochodu osobowego/ciężarowego jaka występuje w ustawie akcyzowej i taryfie celnej. Dla skarbówki ważne że w przeglądzie jest wbity VAT-...
Wiec wytłumacz mi proszę dlaczego np.Audi q7 kupione w salonie w Polsce z pełnym Vatem może spełniać normy CN 8704 i jest to oferowane przez salon...i nie są to auta z zaspawanymi drzwiami , oknami i td....a sprowadzone z UE juz tych norm nie spełniają.

Zobacz moją wypowiedz powyżej i ją przemyśl. Mieszasz przepisy i wyciągasz wnioski nt. jednej sprawy z przepisów odnoszących się do innej sfery opodatkowania. Inne są definicje na potrzeby Vatu inne akcyzy, a jeszcze inne regulują sprawy rejestracji. Można się spierać czy to jest OK. Moim zdaniem to bzdura i legislacyjna pomyłka, ale tak w Polsce jest.
Cała walka polega na udowodnieniu że auto nie było ciężarowe przez SC. Twoja teoria o wciąganiu nosem nijak sie ma do rzeczywistości. Sam jestem doskonałym przykładem. A tak sie składa że znam kilka przykładów kiedy to SC zwracała zapłaconą akcyzę. Pamiętajmy że jest ona nielegalna!!!!! wbrew przepisom UE!!!!

Po pierwsze akcyza jest jak najbardziej europejska, występuje w całej Europie. Z ciekawostek w Hiszpanii woda mineralna jest obłożona akcyzą.
Po drugie mówiąc, że akcyza jest nielegalna i wbrew przepisom UE to rozumiem, że masz informacje, że Polska przegrała przed Trybunałem sprawę o opodatkowanie akcyzą samochodów osobowych. Proszę prześlij link do wyroku, chętnie przeczytam.

KRÓTKO-
JEŻELI AUTO JEST KUPIONE OD IMPORTERA NA POLSKĄ FAKTURĘ TO ŚPIMY SPOKOJNIE.
JEŻELI SAMI JESTEŚMY IMPORTERAMI TO NARAŻAMY SIE NA NIEPRZYJEMNY KONTAKT ZE ZŁODZIEJAMI ZE SŁUŻBY CELNEJ. W RAZIE PROBLEMÓW KORZYSTAMY Z FIRM WYSZKOLONYCH DO WALKI ZE SŁUŻBAMI CELNYMI. MNIE POMOGŁY.

Krótko- nie krzycz!
Wcale nie śpimy spokojnie, ktoś na forum przed paroma dniami udowodnił, że SC może zająć samochód na poczet niezapłaconej akcyzy nawet jeżeli nie my go wewnątrzwspólnotowo nabyliśmy.
Po raz kolejny zwracam Ci uwagę, że w tym przypadku słowo importer jest nie na miejscu.
Jeżeli nazywasz kogoś złodziejem, to nie wypisuj o tym na forum tylko idź na policję.
Natomiast pojęcie "firma wyszkolona do walki ze służbami celnymi" powinna trafić do gabloty jako cytat lipca 2012 (jak to przeczytałem prawie oplułem sobie monitor). Naprawdę świetne.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Nie ma zapisu o aucie 2 osobowym. Ale jak wyobrażasz sobie np. Audi q7 które spełnia normy CN 8704 i jest 4 osobowe?? każdy suv który ma spełniać te normy musi być 2 osobowy. Chodzi tu o pojemność bagażnika.

Odpowiem ci tak...Od lat nie zapłaciłem akcyzy. Miałem umorzonych 8 spaw. 2 trafiły do sądu.
W 2 sprawach sądowych sąd przyznał mi rację. Jedno dotyczyło BMW x5 drugie Mercedesa Ml.
I co ty na to???
A na forum Jest masę celników których zadaniem jest dezorientacja ludzi.
Zadzwoń do służby celnej i sie dowiedz na jakiej podstawie mogą zatrzymać ci samochód jeżeli ktoś inny nie zapłacił podatku akcyzowego..usłyszysz że mogą..a jak zapytasz na podstawie jakiego paragrafu usłyszysz............''yyyyyyyyyyyyyyyy'' I koniec. NIE MOGĄ!
Mój znajomy sprowadził 150 aut klasy SUV. Wszystkie LKV . Było to w 2006 roku. Do dziś nie zapłacił nic!!!!!! bO NIE MIAŁ NIC NA SIEBIE! I WIESZ CO??? nikt z jego klientów tez nie zapłacił..
A minęło juz 5 lat.
Odnoszę wrażenie że działasz po innej stronie. Ba jestem tego nawet pewien.
Piszesz jak celnik. Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

"Celnicy zaś i nierządnice uwierzyli mu. Wy patrzyliście na to, ale nawet później nie opamiętaliście się, żeby mu uwierzyć"

Reszta bez komentarza.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Podstawowe kryteria klasyfikacyjne, które przesądzają o podleganiu (lub nie) danego pojazdu samochodowego podatkiem akcyzowym, to: jego zasadnicze przeznaczenie oraz zaliczenie go do czterocyfrówki CN 8703.

Świadectwo homologacji nie jest dokumentem rozstrzygającym o prawidłowej klasyfikacji kodu CN.



Aby dany pojazd mógł podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, musi przede wszystkim być przeznaczony zasadniczo do przewozu osób.



„Noty Wyjaśniające” do Scalonej Nomenklatury (CN) nie mają charakteru wiążącego źródła prawa celnego.



Parametrem, który decydował będzie jednocześnie o prawidłowości klasyfikacji do czterocyfrówki CN 8704 (lub CN 8703) oraz o przeznaczeniu aut zasadniczo do przewozu towarów (lub osób), jest proporcja ładowności.
Dlatego właśnie auta klasy SUV muszą być 2 osobowe. Aby zachować proporcję ładowności. Jezeli W papierach auto jest LKV 2 osobowe i ma odpowiednią ładowność ( a auta o których pisałem tak posiadają ) NIE MASZ PRAWA PŁACIĆ AKCYZY!!! jeżeli jest luka prawna to każdy z niej korzysta.
SC musiałaby podważać papiery z przeglądu np.niemieckiego. A tu juz pojawia sie problem.
Niestety Państwo Polskie jest chore. A SC to wrzód na dupie !!

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Połączyłem w jedną odpowiedz, dwie Twoje wypowiedzi, żeby było bardziej zwarte i jaśniejsze do czytania.
Robert Cichy:
Podstawowe kryteria klasyfikacyjne, które przesądzają o podleganiu (lub nie) danego pojazdu samochodowego podatkiem akcyzowym, to: jego zasadnicze przeznaczenie oraz zaliczenie go do czterocyfrówki CN 8703.

No ale właśnie to argument za moją opcją. Piszesz o zasadniczym przeznaczeniu pojazdu. W jaki sposób Q7 albo X5 ma być przeznaczony zasadniczo do przewozu towarów? Jest przeznaczony do przewozu osób i koniec.


Świadectwo homologacji nie jest dokumentem rozstrzygającym o prawidłowej klasyfikacji kodu CN.

Z tym się zgodzę, mimo, że nie pisałem nigdzie o homologacji.



Aby dany pojazd mógł podlegać opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, musi przede wszystkim być przeznaczony zasadniczo do przewozu osób.



„Noty Wyjaśniające” do Scalonej Nomenklatury (CN) nie mają charakteru wiążącego źródła prawa celnego.

Niby nie, ale stanowią wykładnię klasyfikacyjną i pomocną w taryfikacji. Jeżeli próbuje się coś zataryfikować to logiczne jest, że nie można tego zrobić jawnie wbrew notom wyjaśniającym.



Parametrem, który decydował będzie jednocześnie o prawidłowości klasyfikacji do czterocyfrówki CN 8704 (lub CN 8703) oraz o przeznaczeniu aut zasadniczo do przewozu towarów (lub osób), jest proporcja ładowności.

Nie proporcja ładowności, a stosunek długości "części towarowej" do ogólnego rozstawu osi.
Jeżeli w jednym rzędzie siedzeń będą trzy fotele to do śmieci teoria o dwuosobowości. A w notach wyjaśniających są również zapisy o tym jak powinno wyglądać wnętrze pojazdu aby zakwalifikować do 8704.
Dlatego właśnie auta klasy SUV muszą być 2 osobowe. Aby zachować proporcję ładowności. Jezeli W papierach auto jest LKV 2 osobowe i ma odpowiednią ładowność ( a auta o których

Zapis o LKW nie jest żadną przesłanką. Niemcy biorą tylko homologację oraz mierzą czy do bagażnika zmieści się sześcian o pojemności 1m3
Niestety Państwo Polskie jest chore. A SC to wrzód na dupie !!

SC realizuje również inne wartościowe zadania niż tylko przedstawione przez Ciebie "nękanie" bogu ducha winnych obywateli. Ja już widziałem zatrzymane przez SC zabawki rozpadające się w rękach, wódkę, która miała całą tablicę Mendelejewa w składzie i inne podobne przypadki.
Odnoszę wrażenie że działasz po innej stronie. Ba jestem tego nawet pewien.
Piszesz jak celnik.

Nie działam to żadnej ze stron, natomiast gwoli wyjaśnienia nie pracuję w mundurze. Próbuję tylko unaocznić, że piszesz na forum, które czytają różni ludzie. Przeczyta Twoje wypowiedzi o ładowności i wbitym LKW oraz teoriami o VAT, pojedzie do Niemiec, kupi, a potem SC go puści z torbami.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

A widziałeś kiedyś audi q7 , x5 i td..z 3 fotelami z przodu??
Czyli uwazasz że samochody o których pisze nigdy nie bedą spełniać norm które pozwolą na niepłacenie akcyzy??
Wyjaśnij mi też dlaczego firmy leasingowe nie boją sie kupowac aut z nie zapłaconą akcyzą??
Przecież mogą im zabrać samochód?? z tego co piszesz to i tak służba celna odbierze to co jej sie nie należy.A co powiesz o samochodach z Danii gdzie auta są przerabiane na 2 osbowe cieżarowe w salonach by odpisywac pełen vat?? czy one też podlegają akcyzie?? dlaczego jak kupiłem auto z Danii 2 osobowe , z plexi zamiast kratki , z pozaklejanymi szybami to służba celna sie do mnie nie czepiała o akcyzę??? Napisz prosze jakie auta kwalifikujemy do CN 8704??? I przestudiujmy razem czy np. Audi q7 nie może być do tych norm zakwalifikowane.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.


Nie działam to żadnej ze stron, natomiast gwoli wyjaśnienia nie pracuję w mundurze. Próbuję tylko unaocznić, że piszesz na forum, które czytają różni ludzie. Przeczyta Twoje wypowiedzi o ładowności i wbitym LKW oraz teoriami o VAT, pojedzie do Niemiec, kupi, a potem SC go puści z torbami.

z tego co piszesz to i tak go puści. bo jeżeli nie istnieje możliwośc na ominięcie akcyzy to i tak
kazdy musi doliczyć do zakupionego auta prawie 20 %. I to jest chore.

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Kończąc temat:
Nie interesuje mnie jaki samochód spełnia Twoje wymyślone "normy". Bo norm o jakich piszesz nie ma.
Przepisy mówią o stosunku długości do rozstawu osi, a nie o ilości siedzeń. Koniec kropka.
Wybiórczo traktujesz przepisy, tłumaczysz je z Polskiego na "swój" i dorabiasz do tego ideologię.
Co do Danii do znowu gdzie Rzym gdzie Krym, co do meritum mają przepisy o VAT, i co mają do akcyzy przepisy duńskie.
Dla mnie EOT.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Krzysztof Kmiecikowski:
Kończąc temat:
Nie interesuje mnie jaki samochód spełnia Twoje wymyślone "normy". Bo norm o jakich piszesz nie ma.
Przepisy mówią o stosunku długości do rozstawu osi, a nie o ilości siedzeń. Koniec kropka.
Wybiórczo traktujesz przepisy, tłumaczysz je z Polskiego na "swój" i dorabiasz do tego ideologię.
Co do Danii do znowu gdzie Rzym gdzie Krym, co do meritum mają przepisy o VAT, i co mają do akcyzy przepisy duńskie.
Dla mnie EOT.

a moim zdaniem ciągle omijasz najważniejsze kwestie. Jeżeli takich norm nie ma to kto określa co to jest samochód ciężarowy?? A dlaczego w przepisach samochód cieżarowy jest zwolniony z akcyzy?? Jeżeli ktoś go zwalnia z akcyzy to na jakiej podstawie?? a czym rózni sie samochód cieżarowy od osobowego??? Normy są i wyszczególniają je w każdym wezwaniu .
Pytałem sie ciebie dlaczego SC widząc auto z Danii przerobione na cieżarowe w salonie nie żądała zapłacenia akcyzy? i w końcu dlaczego składając dokumenty do rejestracji jako LKV nikt w urzędzie nie pyta o zapłacenie akcyzy ?? a dlaczego jeżeli jest to samochód PKV to już chcą potwierdzenie zapłacenia akcyzy. Inaczej nie zarejestrują? umiesz to wytłumaczyć?? A JEŻELI PISZESZ O STOSUNKU DŁUGOŚCI DO ROZSTAWU OSI TO W/W AUTA SPEŁNIAJĄ TĘ NORMĘ.
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

Na podstawie art. 14b § 1 i § 6 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.) oraz § 2 i § 6 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 czerwca 2007 r. w sprawie upoważnienia do wydawania interpretacji przepisów prawa podatkowego (Dz. U. Nr 112, poz. 770 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w Poznaniu działając w imieniu Ministra Finansów stwierdza, że stanowisko przedstawione we wniosku dnia 20 września 2010 r. (data wpływu 21 września 2010 r.) uzupełnionym pismem z dnia grudnia 2010 r. (data wpływu 13 grudnia 2010 r.) o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu ciężarowego przerobionego na samochód osobowy – jest prawidłowe.

UZASADNIENIE

W dniu 21 września 2010 r. został złożony ww. wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie dotyczącej podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu ciężarowego przerobionego na samochód osobowy.

Pismem z dnia 10 grudnia 2010 r. (data wpływu 13 grudnia 2010 r.) uzupełniono wniosek w zakresie opisu zdarzenia przyszłego, pytania i stanowiska Wnioskodawczyni.

W przedmiotowym wniosku zostało przedstawione następujące zdarzenie przyszłe.

Wnioskodawczyni po dokonaniu pierwszej rejestracji samochodu ciężarowego zakwalifikowanego zgodnie z normami prawnymi do kategorii CN 8704 zamierza dokonać przeróbek w tym samochodzie. Chce ona zmienić ten samochód w samochód osobowy posiadający klasyfikację kategorii CN 8703 poprzez jego przeróbkę i uzyskanie stosownych homologacji.

W związku z powyższym zadano następujące pytanie.

Czy w takiej sytuacji Wnioskodawczyni zobowiązana będzie zapłacić podatek akcyzowy...

Zdaniem Wnioskodawczyni, w opisanej sytuacji, w przypadku gdy dokona ona przeróbek w pojeździe już po jego pierwszej rejestracji w kraju, powodując zmianę klasyfikacji tego pojazdu z samochodu ciężarowego z kategorii CN 8704 na osobowy kategorii CN 8703, poprzez uzyskanie homologacji, po jego stronie nie powstanie obowiązek zapłaty podatku akcyzowego z tego tytułu. Z art. 100 ust. 1 pkt. 3 ustawy, wynika że obowiązek podatkowy w zakresie podatku akcyzowego powstaje przy pierwszej sprzedaży na terytorium kraju wyłącznie samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju.

W świetle obowiązującego stanu prawnego stanowisko Wnioskodawczyni w sprawie oceny prawnej przedstawionego zdarzenia przyszłego uznaje się za prawidłowe.

Zgodnie z art. 1 ust. 1 ustawy o podatku akcyzowym z dnia 6 grudnia 2008 r. (Dz. U. z 2009 r. Nr 3, poz. 11 ze zm.), zwanej dalej ustawą, opodatkowaniu podatkiem akcyzowym, zwanym dalej akcyzą, podlegają wyroby akcyzowe oraz samochody osobowe. Ustawa określa także organizację obrotu wyrobami akcyzowymi oraz oznaczanie znakami akcyzy.

W myśl art. 3 ustawy, do celów poboru akcyzy i oznaczania wyrobów akcyzowych znakami akcyzy stosuje się klasyfikację w układzie odpowiadającym Nomenklaturze Scalonej (CN) zgodną z rozporządzeniem Rady (EWG) nr 2658/87 z dnia 23 lipca 1987 r. w sprawie nomenklatury taryfowej i statystycznej oraz w sprawie Wspólnej Taryfy Celnej (Dz. Urz. WE L 256 z 07.09.1987, str. 1, z późn. zm.; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 2, t. 2, str. 382, z późn. zm.).

Zmiany w Nomenklaturze Scalonej (CN) nie powodują zmian w opodatkowaniu akcyzą wyrobów akcyzowych i samochodów osobowych, jeżeli nie zostały określone w niniejszej ustawie.

Art. 100 ust. 4 ustawy, zawiera definicję samochodów osobowych, stosowaną dla celów ustawy. W myśl tego przepisu są to pojazdy samochodowe i pozostałe pojazdy mechaniczne objęte pozycją CN 8703 przeznaczone zasadniczo do przewozu osób, inne niż objęte pozycją 8702, włącznie z samochodami osobowo-towarowymi (kombi) oraz samochodami wyścigowymi, z wyłączeniem pojazdów samochodowych i pozostałych pojazdów, które nie wymagają rejestracji zgodnie z przepisami o ruchu drogowym.

Z kolei przedmiotem opodatkowania w przypadku samochodów osobowych (na podstawie art. 100 ust. 1 ustawy) jest:

import samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
nabycie wewnątrzwspólnotowe samochodu osobowego niezarejestrowanego wcześniej na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym;
pierwsza sprzedaż na terytorium kraju samochodu osobowego niezarejestrowanego na terytorium kraju zgodnie z przepisami o ruchu drogowym:
wyprodukowanego na terytorium kraju,
od którego nie została zapłacona akcyza z tytułu czynności, o których mowa w pkt 1 albo 2.

W myśl powyższego samochody klasyfikowane do kodu CN 8704 nie podlegają opodatkowaniu podatkiem akcyzowym.

Wnioskodawczyni po dokonaniu pierwszej rejestracji samochodu ciężarowego zakwalifikowanego zgodnie z normami prawnymi do kategorii CN 8704 zamierza dokonać przeróbek w tym samochodzie. Chce ona zmienić ten samochód w samochód osobowy posiadający klasyfikację kategorii CN 8703 poprzez jego przeróbkę i uzyskanie stosownych homologacji.

Stosownie do przedstawionego wyżej stanu prawnego samochody ciężarowe nabywane wewnątrzwspólnotowo przez sprzedającego spełniające wymagania klasyfikacyjne pozwalające do ich przyporządkowania do kodu CN 8704 nie podlegają opodatkowaniu akcyzą.

W sytuacji, gdy Wnioskodawczyni po dokonanym zakupie wcześniej nabytego wewnątrzwspólnotowo samochodu ciężarowego dokona jego rejestracji w tym charakterze, zgodnie z przepisami o ruchu drogowym, a następnie dokona jego przerobienia na samochód osobowy, to czynność ta nie będzie mieścić się w przedmiocie opodatkowania określonym w art. 100 ustawy.

Zasadą jest, że zainteresowany podmiot sam klasyfikuje swoje produkty (wyroby) wg zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach. Zgodnie z Komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie trybu udzielania, informacji dotyczących standardów klasyfikacyjnych (Dz. Urz. GUS z 2005 r. Nr 1, poz. 11) zainteresowany podmiot sam klasyfikuje prowadzoną działalność, swoje produkty (wyroby i usługi), towary, środki trwałe i obiekty budowlane według zasad określonych w poszczególnych klasyfikacjach i nomenklaturach, wprowadzonych rozporządzeniami Rady Ministrów lub stosowanych bezpośrednio na podstawie przepisów Wspólnoty Europejskiej i to jego obciążają ewentualne negatywne konsekwencje z tytułu błędnego zaklasyfikowania wyrobów lub usług. W przypadku trudności w ustaleniu właściwego grupowania, należy zwrócić się do Ośrodka Interpretacji Standardów Klasyfikacyjnych Urzędu Statystycznego.

Zgodnie z powyższym przerobienie pojazdu ciężarowego zarejestrowanego w tym charakterze na terytorium kraju na samochód osobowy nie spowoduje powstania obowiązku podatkowego w podatku akcyzowym, a tym samym obowiązku zapłaty akcyzy.

Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego przedstawionego przez Wnioskodawczynię i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.

W zakresie odpowiedzi na pytanie, dotyczące podatku akcyzowego w zakresie opodatkowania podatkiem akcyzowym samochodu ciężarowego, zostało wydane odrębne rozstrzygnięcie z dnia 21 grudnia 2010 r. nr ILPP3/443-112/10-3/TK.

Stronie przysługuje prawo do wniesienia skargi na niniejszą interpretację przepisów prawa podatkowego z powodu jej niezgodności z prawem. Skargę wnosi się do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Poznaniu, ul. Ratajczaka 10/12, 61-815 Poznań po uprzednim wezwaniu na piśmie organu, który wydał interpretację w terminie 14 dni od dnia, w którym skarżący dowiedział się lub mógł się dowiedzieć o jej wydaniu – do usunięcia naruszenia prawa (art. 52 § 3 ustawy z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.). Skargę do WSA wnosi się (w dwóch egzemplarzach – art. 47 ww. ustawy) w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia odpowiedzi organu na wezwanie do usunięcia naruszenia prawa, a jeżeli organ nie udzielił odpowiedzi na wezwanie, w terminie sześćdziesięciu dni od dnia wniesienia tego wezwania (art. 53 § 2 ww. ustawy).

Skargę wnosi się za pośrednictwem organu, którego działanie lub bezczynność są przedmiotem skargi (art. 54 § 1 ww. ustawy) na adres: Izba Skarbowa w Poznaniu, Biuro Krajowej Informacji Podatkowej w Lesznie, ul. Dekana 6, 64-100 Leszno.

I CO?
Robert Cichy

Robert Cichy specialista Akcyza

Temat: Zakup SUVa w komisie, z podejrzeniem niezapłaconej akcyzy.

http://www.orzeczenia-nsa.pl/wyrok/iii-sa-wa-272-08,po...

TU MASZ ORZECZENIE NSA
NA KORZYŚĆ SKARŻĄCEGO CZYLI PODATNIKA.
I CO TY NA TO? Robert Cichy edytował(a) ten post dnia 30.07.12 o godzinie 15:19



Wyślij zaproszenie do