Dariusz
Stefaniak
specjalista od
trudnych spraw
Temat: Karnet TIR, a zamknięcia celne
Jerzy A.:
Dariusz S.:
Jerzy A.:
Jeżeli założymy np. zamknięcia celne na skrzynię (przeznaczoną na towar) to jaki jest dostęp do ich wnętrza bez pozostawienia widocznych śladów ?
Założenie zamknięć celnych na opakowanie towaru ( na skrzynię ) nie oznacza, że nie mamy dostępu do wnętrza tej skrzyni, bez pozostawienia widocznych śladów.
Nie naruszając zamknięcia celnego możemy dostać się do wnętrza tej skrzyni po zdemontowaniu jednego z jej boków a po jego ponownym zamontowaniu nie pozostawiamy żadnego widocznego śladu.
Rozkładamy wszystko na czynniki pierwsze .
Prawidłowo nałożone zamknięcia celne nie pozwalają na jakąkolwiek ingerencję osób nieuprawnionych bez pozostawienia widocznych śladów.
Mamy skrzynię drewnianą zbijaną ( skręcaną ) gwoździami ( wkrętami ) :
- nie zamykaną, bez wieka
- zamykaną, z wiekiem :
a) zdejmowanym, zbijanym ( skręcanym ) do skrzyni gwoździami ( wkrętami )
b) na zawiasach :
- zamykanym na skobel i kłódkę,
- zbijanym gwoździami ( wkrętami ).
Jak według pana powinny być prawidłowo nałożone zamknięcia celne na towar celny zapakowany w taką skrzynię?
Takie same działania można poczynić w stosunku do uznanego środka transportu i też będą widoczne.
Zatem nie rozumiem, gdzie tkwi problem, czy "tak bo tak" czy ma to jakieś opacie w logice ?
A może łatwiej będzie rozwiązać nam pana problem, gdy opisze pan jaki towar chciałby pan wysłać pod osłodą karnetu TIR, na jaki samochód zamierza pan ten towar załadować, itd. aby go przewieźć w tranzycie.