Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: Karnet TIR, a zamknięcia celne

Jerzy A.:
Dariusz S.:
Jerzy A.:
Jeżeli założymy np. zamknięcia celne na skrzynię (przeznaczoną na towar) to jaki jest dostęp do ich wnętrza bez pozostawienia widocznych śladów ?

Założenie zamknięć celnych na opakowanie towaru ( na skrzynię ) nie oznacza, że nie mamy dostępu do wnętrza tej skrzyni, bez pozostawienia widocznych śladów.
Nie naruszając zamknięcia celnego możemy dostać się do wnętrza tej skrzyni po zdemontowaniu jednego z jej boków a po jego ponownym zamontowaniu nie pozostawiamy żadnego widocznego śladu.

Rozkładamy wszystko na czynniki pierwsze .
Prawidłowo nałożone zamknięcia celne nie pozwalają na jakąkolwiek ingerencję osób nieuprawnionych bez pozostawienia widocznych śladów.

Mamy skrzynię drewnianą zbijaną ( skręcaną ) gwoździami ( wkrętami ) :

- nie zamykaną, bez wieka

- zamykaną, z wiekiem :

a) zdejmowanym, zbijanym ( skręcanym ) do skrzyni gwoździami ( wkrętami )

b) na zawiasach :

- zamykanym na skobel i kłódkę,
- zbijanym gwoździami ( wkrętami ).

Jak według pana powinny być prawidłowo nałożone zamknięcia celne na towar celny zapakowany w taką skrzynię?
Takie same działania można poczynić w stosunku do uznanego środka transportu i też będą widoczne.

Zatem nie rozumiem, gdzie tkwi problem, czy "tak bo tak" czy ma to jakieś opacie w logice ?

A może łatwiej będzie rozwiązać nam pana problem, gdy opisze pan jaki towar chciałby pan wysłać pod osłodą karnetu TIR, na jaki samochód zamierza pan ten towar załadować, itd. aby go przewieźć w tranzycie.

konto usunięte

Temat: Karnet TIR, a zamknięcia celne

Dariusz S.:
Jerzy A.:
Dariusz S.:
Jerzy A.:
Jeżeli założymy np. zamknięcia celne na skrzynię (przeznaczoną na towar) to jaki jest dostęp do ich wnętrza bez pozostawienia widocznych śladów ?

Założenie zamknięć celnych na opakowanie towaru ( na skrzynię ) nie oznacza, że nie mamy dostępu do wnętrza tej skrzyni, bez pozostawienia widocznych śladów.
Nie naruszając zamknięcia celnego możemy dostać się do wnętrza tej skrzyni po zdemontowaniu jednego z jej boków a po jego ponownym zamontowaniu nie pozostawiamy żadnego widocznego śladu.

Rozkładamy wszystko na czynniki pierwsze .
Prawidłowo nałożone zamknięcia celne nie pozwalają na jakąkolwiek ingerencję osób nieuprawnionych bez pozostawienia widocznych śladów.

Mamy skrzynię drewnianą zbijaną ( skręcaną ) gwoździami ( wkrętami ) :

- nie zamykaną, bez wieka

- zamykaną, z wiekiem :

a) zdejmowanym, zbijanym ( skręcanym ) do skrzyni gwoździami ( wkrętami )

b) na zawiasach :

- zamykanym na skobel i kłódkę,
- zbijanym gwoździami ( wkrętami ).

Jak według pana powinny być prawidłowo nałożone zamknięcia celne na towar celny zapakowany w taką skrzynię?
Takie same działania można poczynić w stosunku do uznanego środka transportu i też będą widoczne.

Zatem nie rozumiem, gdzie tkwi problem, czy "tak bo tak" czy ma to jakieś opacie w logice ?

A może łatwiej będzie rozwiązać nam pana problem, gdy opisze pan jaki towar chciałby pan wysłać pod osłodą karnetu TIR, na jaki samochód zamierza pan ten towar załadować, itd. aby go przewieźć w tranzycie.

Jakieś pompy zapakowane w skrzynię i obwiązane sznurkiem coś jak to w sposobie 1 na rysunku, tylko zamiast wstążki sznurek, a zamiast kokardy plomba.


Obrazek
Dariusz Stefaniak

Dariusz Stefaniak specjalista od
trudnych spraw

Temat: Karnet TIR, a zamknięcia celne

Jerzy A.:

Jakieś pompy zapakowane w skrzynię i obwiązane sznurkiem coś jak to w sposobie 1 na rysunku, tylko zamiast wstążki sznurek, a zamiast kokardy plomba.


Obrazek

Z pana informacji, wynika, że będą to raczej małe ilości towaru i pojedyncze skrzynie, nie ma informacji o ilości, wartości towaru oraz o wadze brutto i wymiarach skrzyni/ń w które będą te pompy zapakowane.

Towar ten tak zapakowany, chciałby pan wysłać optymalizując wszystkie koszty związane z transportem, od nadawcy towaru (miejsca załadunku) do odbiorcy towaru (miejsca rozładunku) w tzw. doładunku, który jest najtańszym sposobem wysłania tego towaru.

Powyższy towar chciałby pan wysłać transportem drogowym, pod osłoną karnetu TIR (pompy mają zapewne znaczną wartość), co pozwoliłoby panu uprościć procedury celne poprzez :

- nie wszczynanie krajowych procedur celnych w tranzycie przez dane terytorium,
- nie nakładanie krajowych zobowiązań ochronnych w celu zabezpieczenia należności celnych i
podatkowych na czas tranzytu przez dane terytorium.

Konwencja TIR określa że :

- karnet TIR wystawia przewoźnik towaru

- przewóz towarów w transporcie drogowym, dokonywany jest pojazdami i kontenerami uprzednio
uznanymi, które to pojazdy i kontenery są zabezpieczone plombami celnymi, " a nie dotyczy
wiezionego tymi pojazdami i kontenerami towaru celnego ",

- przewóz pod osłoną karnetu TIR dokonywany jest jednym środkiem transportu bez przeładunków z
wyjściowego urzędu celnego do docelowego urzędu celnego,

- pojazdy i kontenery przewożące towary pod osłoną karnetu TIR, muszą być wyposażone w
niebieską tabliczkę z białym napisem TIR,

- pojazdy i kontenery przewożące towary pod osłoną karnetu TIR, mają wyznaczone trasy przejazdy
(wyjściowy urząd celny - przejściowy urząd celny - docelowy urząd celny) i limity czasowe na
przejazd pomiędzy nimi.

Sądzę, że jest to możliwe, jednak musi pan pamiętać, że to co dla pana jako wysyłającego towar będzie (jest opisane j/w) korzystne nie musi być korzystne dla przewoźnika, który podejmie się dostarczenia tego towaru pod osłoną karnetu TIR.

Przewoźnik świadczący panu usługę transportową :

- musi podstawić pod załadunek towaru samochód posiadający świadectwo uznania,

- nie może załadowanego towaru dowolnie przeładowywać przed zakończeniem "operacji TIR" na inny
środek transportu pn. podwykonawcy co pozwoliłoby mu np. na zmniejszenie kosztów własnych,

- nie może dowolnie doładować, przeładować i rozładować towarów, ze względu na zabezpieczenie
skrzyni ładunkowej pojazdu plombami celnymi,

- musi przewóz towarów wykonać określoną trasą w wyznaczonym czasie.


Jakieś pompy zapakowane w skrzynię i obwiązane sznurkiem coś jak to w sposobie 1 na rysunku, tylko zamiast wstążki sznurek, a zamiast kokardy plomba.


Obrazek

Z rysunków przedstawionych przez pana, mogę powiedzieć, że mogę się dostać do wnętrza skrzyni obwiązanej sznurkiem z założoną na zakończeniu sznurka plombą wg rys.1 bez zrywania tego sznurka i bez pozostawienia widocznych śladów mojej ingerencji do jej środka.

Następna dyskusja:

Rosja i Karnet TIR




Wyślij zaproszenie do