Monika F.

Monika F. Manager ,
marketingowiec,
właściciel

Temat: Test yourself, czyli jak łodzianie spikują ?

Test yourself, czyli jak łodzianie spikują ?
Pod tym hasłem 11 września 2009 r. Akademia Języków Obcych przetestuje łodzian i bydgoszczan z j. angielskiego. Sprawdzić może się każdy.

Od kilku lat wiele osób zastanawia się, jak to jest naprawdę z poziomem angielskiego w Polsce? Ile osób zna ten język? Ile osób zna go na poziomie podstawowym, a ile na średnim lub wyższym? Dlatego zdecydowaliśmy się zrobić test, który dbając o dyskrecję każdego z uczestników, może ocenić ich umiejętności lingwistyczne. Wiele osób ma ochotę przetestować swój poziom, ale nie ma zbyt wiele czasu na to, aby jechać do szkoły językowej i sprawdzić. Niektórzy nawet boją się udowodnić samemu sobie jaki jest realny poziom kompetencji językowych. A przecież żyjemy w takich czasach, że warto znać język angielski. Warto przetestować samego siebie !

Zainicjowana przez Akademię Języków Obcych akcja społeczna, odbywająca się jednocześnie w Łodzi i Bydgoszczy ma na celu sprawdzenie znajomości języka angielskiego mieszkańców obu miast i ich okolic, przy użyciu stworzonego specjalnie w tym celu testu. Innowacyjny, podzielony na kilka poziomów zaawansowania test zostanie opublikowany 11 września 2009 r. na stronach Gazety Wyborczej oraz stronie internetowej Akademii – akademia.ipt.pl , gdzie będzie można go rozwiązywać do 18 września włącznie(wersja dla Bydgoszczy na stronie: test.bydgoszcz.pl/ ).

W aktywny udział w akcji już obiecali się zaangażować znani łodzianie, urzędnicy Urzędu Marszałkowskiego, policjanci, strażacy, dziennikarze, studenci, licealiści, przedstawiciele łódzkiej sceny muzycznej L. Stadt i Psychocukier oraz liczne instytucje i firmy, które zechcą wytypować grupę swoich pracowników, którzy poddadzą się testowi.

Po zebraniu wszystkich testów pracownicy naukowi Akademii Języków Obcych podsumują jego wyniki, które dadzą obraz poziomu znajomości języka angielskiego wśród poszczególnych grup wiekowych, społecznych i zawodowych mieszkańców Łodzi oraz Bydgoszczy.

Finał: 26.09.2009 - Europejski Dzień Języków - każdy testujący się uczestnik akcji otrzyma drogą elektroniczną swój indywidualny wynik – profesjonalną ocenę poziomu umiejętności językowych przygotowaną przez ekspertów Akademii. Ogólne podsumowanie testu przygotowane przez Centrum Badań Edukacyjnych da również obraz poziomu znajomości języka angielskiego wśród poszczególnych grup wiekowych, społecznych i zawodowych, jakie wzięły udział w zabawie. Wyniki tego podsumowania zostaną opublikowane przez Partnerów Medialnych akcji oraz na stronie Akademii. Wśród wszystkich testujących się uczestników zostaną rozlosowane atrakcyjne nagrody - kursy językowe i słowniki Longmana. (regulamin dostępny na stronie Akademii )

Patronat nad akcją objęły TVP Łódź, Radio Złote Przeboje, Marszałek Województwa Łódzkiego Włodzimierz Fisiak, Patio TV oraz Magazyn Slajd