Michal N.

Michal N. IoT / M2M Technology
Senior Specialist,
T-Mobile Polska S.A.

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Czesc

Z gory przepraszam, jesli to bledna grupa na taki temat czy zapytanie. Ale z checia skorzystam z porady/supportu kogos kto mial okazje konfigurowac telefon Cisco, np Cisco IP Phone 7940 pod uslugi freeconet.

dzieki za odzew
pozdr
michal
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Michal N.:
Z gory przepraszam, jesli to bledna grupa na taki temat czy zapytanie. Ale z checia skorzystam z porady/supportu kogos kto mial okazje konfigurowac telefon Cisco, np Cisco IP Phone 7940 pod uslugi freeconet.

Nie rozpisując się nadmiernie - odpuść. Kup coś z SIP'em, konfigurowane przez interfejs WWW, np. Linksys, Yealink.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Mam Cisco 7960 podpietego po freeconet. Wgrany firmware SIP. DzialaMarcin Kowalczyk edytował(a) ten post dnia 09.02.13 o godzinie 16:40
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

To, że coś działa, nie znaczy, że jest rozwiązaniem właściwym. Na ryby zamiast wędki też można iść z kilkoma granatami a gwoździa można wbijać smartfonem (widziałem na jakimś głupim filmiku) co nie znaczy że są to właściwe narzędzia do osiągnięcia celu.
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Cisco do tego telefonu wypuscilo firmware SIP i jest to SIP wspierany. Wszystko dziala poprawnie, wiec nie wiem w czym problem
Michal N.

Michal N. IoT / M2M Technology
Senior Specialist,
T-Mobile Polska S.A.

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

dzieki Panowie za odpowiedz.

@Marcin:
ad1. rozumiem ze sam telefon konfigurowalny jest przez menu aparatu , nie przez www wiec aby wgrac firmware SIP musze miec jakis TFTP z ktorego go zasysne ?

ad2. konfigurowanie telefonu przez www odbywa sie kiedy mam callmanagera ?
Krzysztof Kania

Krzysztof Kania Inżynier systemowy
Cisco (CCNA R&S,
Voice, Security)

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Michal N.:
ad1. rozumiem ze sam telefon konfigurowalny jest przez menu aparatu

Nie. Co do zasady nie. Jak wiesz jak można "odblokować" menu będziesz mógł co nieco zmienić ale i tak wiele tą drogą nie zdziałasz.
wiec aby wgrac firmware SIP musze miec jakis TFTP z ktorego go zasysne ?

Tak.
ad2. konfigurowanie telefonu przez www odbywa sie kiedy mam callmanagera ?

Hmm, i jak Ci odpowiedzieć, jak w zależności od interpretacji właściwa odpowiedź to zarówno tak i nie. Tak, konfiguracja CUCM (który z kolei dostarcza konfigurację aparatowi) odbywa się przez WWW (ale CUCME już z CLI lub CCP). Nie, bo telefonu jako takiego nie konfigurujesz, konfigurujesz CUCM który wygeneruje konfigurację aparatu, chociaż telefon ma serwer www i można przez www podglądać np. logi czy statystyki.

Chcesz się męczyć - zacznij od dokładnego przestudiowania http://www.ccie.pl/viewforum.php?f=45Krzysztof Kania edytował(a) ten post dnia 11.02.13 o godzinie 00:35
Marcin Kowalczyk

Marcin Kowalczyk Senior CVoIP
Engineer

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

http://alt.pl.voip.narkive.com/g22XOV6e/cisco-7960-nie... cos co opisalem baaardzo dawno temu
Michal N.

Michal N. IoT / M2M Technology
Senior Specialist,
T-Mobile Polska S.A.

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

ok, dzieki za info Panowie.

pozdrMichal N. edytował(a) ten post dnia 11.02.13 o godzinie 10:45

konto usunięte

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Mialem do zabawy 7940 i bez problemu rejestrowal mi sie po SIPie do operatora zew., trzeba miec odpowiednia wersje softu i tyle. Co lepsze dziala lepiej niz 7942G, ktore mam obecnie, te nie potrafia do konca rejestrowac sie kiedy w sieci jest NAT i wylaczone ALG dla SIPa

Co do konfiguracji.. no coz plik tekstowy, tftp.. zeby raz wgrac i zapomniec.

Wady: tele cisco z softem SIP traca kilka feature'ow, ktore bede mial uzywajac aparatu IP innego producenta ot co. I oczywisce konfig wgrywany po tftp a nie webowe klikadlo.... klawisze sa nieprogramowalne (przynajmniej mi sie nie udalo ich oprogramowac, ale moge sie nie znac, nie jestem specem od voice'a)

jak chcesz konfig dla 7940 to daj znac mam gdzies jakas kopie tego co uzywalem.

aha zdaje sie ze musisz miec kontrakt serwisowy zeby moc (legalnie) wgrac soft SIP ale moge sie mylic, soft moglem zassac zanim cisco uaktywnilo mi smarty na te aparaty.

F.Fryderyk Czarnecki edytował(a) ten post dnia 14.02.13 o godzinie 18:17
Michal N.

Michal N. IoT / M2M Technology
Senior Specialist,
T-Mobile Polska S.A.

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

@Fryderyk: odezwe sie na PW :)

Temat: Cisco IP Phone 7940 via konfiguracja freeconet

Witam,
Wznawiam temat telefonów Cisco. Jest pewnie na czasie bo zrobiły się tanie i bardzo dostępne. Mam 7960G Wsadziłem soft 3-8-12-00.
Ustawiłem coś takiego:

# SIP Configuration Generic File (start)
image_version: "P0S3-8-12-00"

# Proxy Server
proxy1_address: "sip.voipmax.pl"
proxy2_address: "sip.voipmax.pl"
proxy3_address: "sip.voipmax.pl"
proxy4_address: "213.218.117.66"
proxy6_address: "SIP_SERVER_IP"
proxy5_address: "sip.extravoip.pl"

# Line 1 Settings
line1_name: "xxxxxxxxxx" ; Line 1 Extension\User ID
line1_displayname: "xxxxxxxxxxx" ; Line 1 Display Name
line1_authname: "xxxxxxxx" ; Line 1 Registration Authentication
line1_password: "**********" ; Line 1 Registration Password

# Line 2 Settings
line2_name: "xxxxxxxxxxxx" ; Line 2 Extension\User ID
line2_displayname: "xxxxxxxxx" ; Line 2 Display Name
line2_authname: "xxxxxxxxx" ; Line 2 Registration Authentication
line2_password: "*********" ; Line 2 Registration Password

# Line 3 Settings
line3_name: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Extension\User ID
line3_displayname: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Display Name
line3_authname: "xxxxxxxxx" ; Line 3 Registration Authentication
line3_password: "*********" ; Line 3 Registration Password

# Line 4 Settings
line4_name: "xxxxxxxxx" ; Line 4 Extension\User ID
line4_displayname: "xxxxxxxxxx" ; Line 4 Display Name
line4_authname: "xxxxxxxx" ; Line 4 Registration Authentication
line4_password: "**********" ; Line 4 Registration Password

# Line 6 Settings
line6_name: "" ; Line 5 Extension\User ID
line6_displayname: "" ; Line 5 Display Name
line6_authname: "UNPROVISIONED" ; Line 5 Registration Authentication
line6_password: "UNPROVISIONED" ; Line 5 Registration Password

# Line 5 Settings
line5_name: "222478070" ; Line 6 Extension\User ID
line5_displayname: "222478070" ; Line 6 Display Name
line5_authname: "extravoip_xxxxxxx" ; Line 6 Registration Authentication
line5_password: "*********" ; Line 6 Registration Password

proxy_emergency: ""
proxy_emergency_port: "5060"
proxy_backup: ""
proxy_backup_port: "5060"
outbound_proxy: ""
outbound_proxy_port: ""
nat_enable: "1"
nat_address: ""
voip_control_port: "5061"
start_media_port: "16384"
end_media_port: "32766"
nat_received_processing: "1"
proxy_register: "1"
timer_register_expires: "60"
preferred_codec: "g711alaw"
tos_media: "5"
enable_vad: "1"
cnf_join_enable: "1" ; 0-Disabled, 1-Enabled (default)
semi_attended_transfer: "1" ; 0-Disabled, 1-Enabled (default)
telnet_level: "2" ; 0-Disabled (default), 1-Enabled, 2-Privileged
dtmf_inband: "1"
dtmf_outofband: "avt"
dtmf_db_level: "3"
timer_t1: "500" ; Default 500 msec
timer_t2: "4000" ; Default 4 sec
sip_retx: "10" ; Default 11
sip_invite_retx: "6" ; Default 7
timer_invite_expires: "60" ; Default 180 sec
messages_uri: "2500"
tftp_cfg_dir: "./"
sntp_mode: "directedbroadcast"
sntp_server: "date.inotel.pl"
time_zone: "CET"
dst_offset: "1"
dst_start_month: "April"
dst_start_day: ""
dst_start_day_of_week: "Sun"
dst_start_week_of_month: "1"
dst_start_time: "02"
dst_stop_month: "Oct"
dst_stop_day: ""
dst_stop_day_of_week: "Sunday"
dst_stop_week_of_month: "8"
dst_stop_time: "2"
dst_auto_adjust: "1"
date_format: "YY/M/D"
dnd_control: "1"
callerid_blocking: "1"
anonymous_call_block: "0"
call_waiting: "1"
dtmf_avt_payload: "101"
dial_template: "dialplan"
network_media_type: "auto"
autocomplete: "1"
time_format_24hr: "1"
http_proxy_addr: ""
http_proxy_port: 80
remote_party_id: 1

# URL for external Directory location
logo_url: "http://www.xxxxxx.pl/logo.bmp" ; URL for branding logo to be used on phone display

********************************************************
Oczywiście xxxxxx i ******* są inne.

Telefon się loguje. Wyświetlają się telefoniki ok. Mogę dzwonić ze wszystkich linii ale nie mogę do siebie zadzwonić. Np. IPFON-ie nr ciągle zajęty a w ExtraVoip włącza automatyczna sekretarka - czyli nr też niedostępny.
Co mogę jeszcze zmienić w ustawieniach aby można było się dodzwonić.
Myślę że może coś być z NAT ale jak ustawiłem 0 to nie można było też dzwonić.
Będę wdzięczny za pomoc i pewnie nie tylko ja.
PS szukałem w necie ale okazuje się że jest strasznie mało na polskich stronach i prawie zero aby ktoś napisał wszystko po kolei i łopatologicznie z wyjaśnieniem co odpowiada za co.
Byłem na stronie kolegi Marcina K. i wgrywałem podane ustawienia ale efekt był jeszcze gorszy. A mała podpowiedź: Jak ustawie port na 5061 przy tel. pokazuje się "x" ale telefon nadal działa tak samo.
Może Marcin coś podpowie a może są już tacy co nie jednego 7960G uruchomili i znają jego kaprysy od podszewki.
Pozdrawiam i czekam na pomoc :)

Następna dyskusja:

CISCO IP PHONE 7941 + tleno...




Wyślij zaproszenie do