Marcin M.

Marcin M. Business Development
Manager C.I.S

Temat: Możejki

Choć Orlen musi ograniczyć plany w Możejkach, to w ciągu pięciu lat zainwestuje nie mniej niż miliard dolarów na Litwie. <pisze Cire>
Czy myślicie, że inwestycja w Możejki opłaci się Orlenowi?
Czy skorzystają na niej polscy eksporterzy?
O inwestycji w możejkach na razie ucichł szum medialny....

konto usunięte

Temat: Możejki

Marcin M.:
Choć Orlen musi ograniczyć plany w Możejkach, to w ciągu pięciu lat zainwestuje nie mniej niż miliard dolarów na Litwie.
<pisze Cire>
Czy myślicie, że inwestycja w Możejki opłaci się Orlenowi?
Czy skorzystają na niej polscy eksporterzy?
O inwestycji w możejkach na razie ucichł szum medialny....

Media szukaja sensacji i sensacja bylo przejecie Mozejek.
Daj Boze profity z tej inwestycji Orlenu.
Rosjanie nie odpuszcza latwo. Gdzies czytalem, ze rezygnuja z napraw i modernizacji rury do Mozejek oraz chca pociagnac rure wzdluz granic panstw nadbaltyckich do ktoregos ze swoich portow. Bylby to jakis problem dla zaopatrzenia Mozejek w rope.

Milo by bylo zalapac sie na jakies dostawy sprzetu, osprzetu, materialow na tak inwestycje...;-)
---
pozdr.czes;-)

konto usunięte

Temat: Możejki

Aktualnie Mozejki nie pracuja gdyz od 22 wrzesnia trwa remont. Co do dostaw ropy to chyba pozostana tylko tankowce gdyz Rosjanie ani mysla naprawiac rury ktora dostarczala rope do Mozejek.

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Dariusz Żłobiński

Dariusz Żłobiński Projektant -
Kierownik Budowy -
Branża Sanitarna

Temat: Możejki

Klaipeda !!??

konto usunięte

Temat: Możejki

Na razie chodzi o terminal przeładunkowy w Butyndze, ale Orlen ma plany budować rurociąg produktowy do Kłajpedy
Dariusz Żłobiński

Dariusz Żłobiński Projektant -
Kierownik Budowy -
Branża Sanitarna

Temat: Możejki

Problem tylko z tym , iz zawsze rura bedzie taniej - troszeczke Ruskie nas przycisnely :[

konto usunięte

Temat: Możejki

[author]Dariusz

konto usunięte

Temat: Możejki

Witam,

Nie bardzo wierzę w możliwość napływu dużej ilości gotowych paliw z Rosji w najbliższej perspektywie, ponieważ:
1) koszt logistyki kolejowej jest koszmarnie wysoki (dzierżawa cystern, frachty, podatek exportowy)
2) jakość jest delikatnie mówiąc pod znakiem zapytania, szczególnie pod kątem zawartości siarki (10ppm)
3) rosyjski rynek się dynamicznie rozwija i zapotrzebowanie na paliwa wzrasta.

Najbliższa rosyjska rafieneria jest w Kirishi (Petersburg)i sam koszt cła eksportowego, logistyki i cystern to minimum 250$ do tony (nie mówiąc o sprawach przeładunkowych na granicy).

Natomiast od dawna się mówi o planach budowy/rozbudowy terminalu w Primorsku. No, ale wtedy to i tak Polska byłaby preferowanym odbiorcą wraz ze skandynawią (jest do nas o połowę bliżej niż do Amsterdamu).

Myślę, że nie będzie tak źle, ale o dostawach rurą do Możejek to należy raczej zapomnieć.

Pozdrawiam,
Tomasz B.

Tomasz B. Specjalista
konstruktor w
Zespole Głównego
Konstruktora

Temat: Możejki

A remonty w Mazeikiu Nafta idą pełną parą... ;-)

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora
Piotr Burgs

Piotr Burgs Szejk z Mazowsza

Temat: Możejki

Możejki to "inwestycja polityczna", ale jak Orlen włoży sporo kasy to i zarobi za jakiś czas, pod warunkiem, że diametralnie nie zmienią się uwarunkowania geo-polityczne. Byłem tam parę razy jest jeszcze dużo do zrobienia. A kto zarobi ? Śmiem twierdzić, że te same firmy co w przypadku firmy matki.
Marek F.

Marek F. Doradca
Ubezpieczeniowy

Temat: Możejki

nie wiem czy się opłaci, ale skoro wydali na nią ca. 5mld plus chcą jeszcze dzierżawić albo kupowac port to chyba tak.

inna sprawą jest to, że z tego co wiem to mozejki produkują głównie na export, a np płock na rynek krajowy.

Stan K.

Wypowiedzi autora zostały ukryte. Pokaż autora



Wyślij zaproszenie do