konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Jak sądzicie? Czy w okresie przedświątecznych zakupów warto realizować badania Mystery Client?

Sprzedawcy zabiegani, Właściciele sklepów naciskający na cele sprzedaż...
Kinga Ł.

Kinga Ł. "Najlepszym sposobem
przewidywania
przyszłości jest jej
t...

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Ostatnio parę razy miałam okazję być w roli tajemniczego klienta i niestety wyniki moich wizyt nie były satysfakcjonujące. Osoby stojące w roli promotorów nie wykazywały się większą inwencją aby ze mną porozmawiać a co dopiero nakłonić do sprzedaży. Podczas takich wizyt w marketach zdarzały się wyjątki ale to jest z reguły kwestia danej osoby=promotora, jej podejścia do pracy, klientów, nastawienia. Patrząc więc z pozycji osoby, która płaci za taką usługę i chciałaby jak największych efektów sprzedażowych uważam,że badania maj sens.

konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Dziś spędziłam ponad 40 minut w jednym z sieciowych optyków... Nikt kompletnie nikt się mną zainteresował, choć kręciłam się przy stojakach, pytałam o pojedyncze oprawy - Panie twardo stały za ladą i nie ruszały się z miejsca...

konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Witam,
myślę, że takie badania jak najbardziej mają sens, ale głównie w sieciowkach. Pytanie do was: czy uważacie że centra handlowe również mogą/powinny organizować tgo typu badania? Jeśli tak to w jaki sposób, trudno zbadać (jest to kosztowne) wszystkie sklepy w danej galerii.

konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Witam.

Sieciówki rzeczywiście realizują tego typu badania bardzo często i cyklicznie.

Jeśli chodzi o same centra handlowe - zdarza się i jest to punkt dla Zarządców! Dla nich takie badania dają informację nt. spostrzegania sklepów ich najemców i mogą stanowić kartę przetargową przy rozmowach nt. kontynuacji najmu. Nasza firma realizowała kilka takich audytów - właśnie dla firm zarządzających centrum czy galerią, szczególnie kiedy miała uwagi co do sposobu prowadzenia swoich biznesów przez najemców, a chciała mieć dodatkowe informacje - z zewnątrz.

A koszty? W jednym przypadku koszty poniósł zarządca (nie chciał, aby najemcy byli uprzedzeni o badaniach), innym razem koszty badań były rozdzielone między najemców - wtedy koszt jednego czy dwu audytów to dla najemcy 'pestka'.

Pozdrawiam :)

konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Sens jednak jest... :0 Dziś dostaliśmy zapytanie od jednego z zarządców centrów handlowych.
Pozdrawiam!

konto usunięte

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Witam,
oczywiście, że ma sens warto jednak właściwie zaplanować projekt badawczy i określić pewne minimum w Umowie z firmą przeprowadzającą badanie. Z pewnością zrezygnowałbym z badania w handlowo 'najmocniejszych' tygodniach Grudnia,
pozdrawiam.
Mateusz S.

Mateusz S. Acer, Borówkowe Pola

Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?

Jeśli chodzi o planowanie tego typu badań to najlepiej przeprowadzać je w tych okresach, gdy nasz współczynnik konwersji (liczba paragonów/liczbę odwiedzin) jest najniższy. Dokonanie zakupu, czyli przekonwertowanie odwiedzającego w klienta jest bardzo dobrym wyznacznikiem efektywności sklepu i tego jak radzi sobie z obsługą klientów. Najlepiej zaplanować Tajemniczego Klienta podczas najsłabszych okresów – wiemy, że wtedy sytuacja nie jest dobra, a dzięki badaniu poznamy przyczynę. Dzięki temu najefektywniej przeprowadzimy badanie. Inaczej trudno stwierdzić, które godziny (spośród kilku tysięcy godzin operacyjnych w roku) wybrać do przeprowadzenia badania. Dobrą praktyką jest również zrobienie audytu w czasie wysokiego współczynnika konwersji i porównanie obu badań w celu wychwycenia mocnych i słabych stron sklepu.

Podobne podejście można zastosować dla galerii i sieci – wtedy rozważamy najlepsze i najgorsze sklepy pod kątem konwersji, a potem analizujemy, kiedy mają one najlepsze i najsłabsze okresy (np. w danych dniach tygodnia, o danych godzinach).

Dla zainteresowanych tematem zapraszam na bloga Cleverpath. Tam szerzej poruszyłem temat.
http://blog.cleverpath.pl/planowanie-tajemniczego-klie...

Następna dyskusja:

Badania rynku CEE




Wyślij zaproszenie do