Temat: Przedświąteczne BADANIA TAJEMNICZY KLIENT - czy to ma sens?
Jeśli chodzi o planowanie tego typu badań to najlepiej przeprowadzać je w tych okresach, gdy nasz współczynnik konwersji (liczba paragonów/liczbę odwiedzin) jest najniższy. Dokonanie zakupu, czyli przekonwertowanie odwiedzającego w klienta jest bardzo dobrym wyznacznikiem efektywności sklepu i tego jak radzi sobie z obsługą klientów. Najlepiej zaplanować Tajemniczego Klienta podczas najsłabszych okresów – wiemy, że wtedy sytuacja nie jest dobra, a dzięki badaniu poznamy przyczynę. Dzięki temu najefektywniej przeprowadzimy badanie. Inaczej trudno stwierdzić, które godziny (spośród kilku tysięcy godzin operacyjnych w roku) wybrać do przeprowadzenia badania. Dobrą praktyką jest również zrobienie audytu w czasie wysokiego współczynnika konwersji i porównanie obu badań w celu wychwycenia mocnych i słabych stron sklepu.
Podobne podejście można zastosować dla galerii i sieci – wtedy rozważamy najlepsze i najgorsze sklepy pod kątem konwersji, a potem analizujemy, kiedy mają one najlepsze i najsłabsze okresy (np. w danych dniach tygodnia, o danych godzinach).
Dla zainteresowanych tematem zapraszam na bloga Cleverpath. Tam szerzej poruszyłem temat.
http://blog.cleverpath.pl/planowanie-tajemniczego-klie...