Joanna J.

Joanna J. Product Development
Manager; Monster
Media Group

Temat: miejsca magiczne

Witam,
Poszukuje miejsc w Warszawie na sklep dla wprowadzanej na rynek nowej marki kosmetyków, dla bardziej zamożnych kobiet.
Czy potrafilibyście wymienić słabe/ mocne strony centr tj. Promenada, Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów lub rejonów tj. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście. Gdzie lubimy robić zakupy i dlaczego?Gdzie warto zainwestować??? Może znacie informacje na temat cenników za m kwadratowy:)
Dzięki za każde info:)

Asia
Marcin Bronkowski

Marcin Bronkowski Kierownik ds.
Ekspansji /
Castorama Polska Sp.
z o.o.

Temat: miejsca magiczne

Joanna J.:
Witam,
Poszukuje miejsc w Warszawie na sklep dla wprowadzanej na rynek nowej marki kosmetyków, dla bardziej zamożnych kobiet.
Czy potrafilibyście wymienić słabe/ mocne strony centr tj. Promenada, Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów lub rejonów tj. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście. Gdzie lubimy robić zakupy i dlaczego?Gdzie warto zainwestować??? Może znacie informacje na temat cenników za m kwadratowy:)
Dzięki za każde info:)

Asia


Złote Tarasy: "+" duża liczba zamożnych kobiet jako , że miejsce jest obecnie na topie, "-" zabójczo wysokie ceny najmu, mam przeczucie, w niektórych przypadkach poparte faktami , że duża liczba sklepów jest tam jedynie ze względów prestiżowych
"Nowy świat" : jak wyżej, z tym , że ceny są juz bardziej konkurencyjne
Promenada traci z latami swój blask
Arkadia: dobra kompozycja sklepów ściąfająca ciekawy mix klientów, wśród których znalazłaby się spora część nabywców stanowiących grupę docelową dla tak pozycjonowanej marki kosmetyków
Galeria Mokotów: osobiście uważam , że przegrywa konkurencję z innymi CH o klientów

Tak w skrócie moje wstępne spostrzeżenia:)
Jacek Studziński

Jacek Studziński Praca nadzieja
miłość

Temat: miejsca magiczne

A o które zamożne kobiety chodzi?
Jaki jest poziom prestiżu tej marki?
Bo pewna spora część kobiet zamożnych (tak bez przesady na Warszawę - średnia kadra kierownicza plus) może bardzo polubić np. suterenę na Saskiej Kępie.
1. Jaka ma być dystrybucja - własne stoisko/sklep, czy układ z siecią typu Sephora - wtedy centrum handlowe nie gra roli.
2. Jaka ma być promocja/komunikacja: stopniowa czy masowa?

Galeria Mokotów nie wydaje się (optycznie) tracić klientów - + dostępność, oswojenie, wciąż pozytywny charakter; Złote Tarasy + przeżywają prawdziwe oblężenie, co na razie przekłada się na - niezbyt wygodne doświadczenie wizyty - ale zapewnia prestiż marce, co już wspomniano. I pewnie nieprędko się zmieni z racji doskonałej lokalizacji. Arkadia ciągle jest chyba na topie + modna, duża, dostępna/skomunikowana, stylowa.
Nie mam pojęcia, co się dzieje z Galerią Centrum - jak widać nie ma miejsca w spontanicznej świadomosci ;-)
NŚwiat - potworne koszty i dostępność/komunikacja. Poza tym i tak nie ma już miejsca.
Pozdrawiam
Tomasz T.

Tomasz T. ProRetail Sp. z o.o.
Właścicel

Temat: miejsca magiczne

Joanna Jankowska:
Witam,
Poszukuje miejsc w Warszawie na sklep dla wprowadzanej na rynek nowej marki kosmetyków, dla bardziej zamożnych kobiet.
Czy potrafilibyście wymienić słabe/ mocne strony centr tj. Promenada, Złote Tarasy, Arkadia, Galeria Mokotów lub rejonów tj. Nowy Świat, Krakowskie Przedmieście. Gdzie lubimy robić zakupy i dlaczego?Gdzie warto zainwestować??? Może znacie informacje na temat cenników za m kwadratowy:)
Dzięki za każde info:)

Asia

Krótko tak odpowiedzieć w kilku słowach, a o cenach z metra też nie jest tak łatwo mówić bo po pierwsze nie wszyscy chcą się taką wiedzą dzielić - co zrozumiałe a po drugie na cenę składa się wiele czynników takich jak wielkość lokalu, rodzaj prowadzonej działalności, rodzaj obiektu w którym ma się znaleść sklep czy miejsce sklepu w docelowej galerii.

Jeżeli na serio myślisz o wprowadzaniu nowego produktu na rynek oraz jego dystrybucji w centrach handlowych wydaje mi się, że najłatwiej o poradę złosić się do któejś z dużych znanych agencji, które specjalizują się w doradztwie w tych kwestiach. Porozmawiają z Tobą, znajdą mocne i słabe strony i doradzą strategię oraz kierunek rozwoju. To oczywiście kosztuje ale z drugiej strony na pewno pomaga. Wszystko tak na prawdę zależy na jaką skalę planujesz się rozwijać.

Ja osobiście poleciłbym Jones Lang LaSalle lub Cushman & Wakefield ale to oczywiście moja subiektywna ocena.

pozdrawiam

Tomek
Monika S.

Monika S. Marketing Manager,
TK Development

Temat: miejsca magiczne

Asia, po daleko szukać? ;) Na dobry początek polecam badania rynkowe :) Patrząc na firmę, w ramach której pracujesz, nie będzie to trudne. Z badan nt. rynku nieruchomości w W-wie możesz wyciągnąć wiele ciakawych wniosków. Dodatkowo pomogą Ci doświadczone agencje nieruchomości, o których wspomina Tomasz. Podpisuję się pod jego rekomendacjami :)

Według mnie niezbędne jest skrupulatne określenie grupy docelowej, do której chcesz dotrzeć z nową marką. Dobrze jest znać profil klienta (płeć, wiek, wykształcenie, zasobność portfela, stan cywilny, najchętniej czytana prasa, sposób spędzania wolnego czasu, itd).

Wejście z nową marką do takich obiektów jak centra handlowo-rozrywkowo na pewno daje możliwośc dotarcia do szerokiej grupy klientów (wliczając grupę docelową). Jeśli jednak chcesz wejść z nową marką do kilku centrów handlowyc jednocześnie (kojarzy mi się ze sklepami sieciowymi), to: 1) musisz mieć pewność że w danym momencie dane centrum handlowe będzie dysponowało wolną powierzchnią (zazwyczaj umowy są zawierane na 10lat, sporadycznie na 5lat z możliwością przedłużenia na kolejne 5lat), 2) czynsze za 1m2 (+oplaty dodatkowe) nie są niskie, a jak dodatkowo pomnożysz je przez il. centrów handlowych do których wprowadzisz markę, to koszt mocno rośnie, 3) rynek pracy zmienił się, mamy rynek pracownika, nie pracodawcy, koszty wyszkolenia a następnie utrzymania personelu w ciągu ostatniego roku wzrosły, niezwykle trudno jest znaleźć rzetelnego pracownika.

Wprowadzenie nowej marki na rynek to duże wyzwanie - organizacyjne, PR'owe, marketingowe. Trzymam kciuki!! :) Podziel się koniecznie wynikami. Powodzenia!! :)
Katarzyna Duś

Katarzyna Duś ASSET & LEASING
MANAGEMENT Zarządca
Nieruchomości nr
lice...

Temat: miejsca magiczne

Nie mam pojęcia, co się dzieje z Galerią Centrum - jak widać nie ma miejsca w spontanicznej świadomosci ;-)

czy masz na myśli Warsa Sawę i Juniora na Marszałkowskiej? czy sam sklep Galeria Centrum?

Podobne tematy


Następna dyskusja:

wynajem miejsca




Wyślij zaproszenie do