Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
- 1
- 2
Roland
Z.
...Psia dusza
większa jest od psa,
I kiedy się
uśmiechasz...
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Powiem tak : ASTERISK jest dobrym rozwiązaniem nie dla Call Center a dla Office Center, gdzie nie potrzebujemy zaawansowanych funkcjonalności Call Center, szczegółowego reportingu i nie planujemy integracji z 3rd party systemami i rozwiązaniami.Ponadto specjalistów na rynku od ASTERISKa jest stosunkowo mało co również wpływa negatywnie na wybór tego rozwiązania i jego utrzymanie oraz rozwój.
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Pytam bardziej, bo właśnie postawiłem sobie Elastixa opartego o Asteriska i ładuję moduł Call Center. Jestem ciekawy jakie to ma ograniczenia.Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Tomasz Małowiecki:
Pytam bardziej, bo właśnie postawiłem sobie Elastixa opartego o Asteriska i ładuję moduł Call Center. Jestem ciekawy jakie to ma ograniczenia.
to jest właśnie urok darmowych lub prawie darmowych aplikacji - tzw. rozpoznanie bojem :)) - szczególnie jak chodzi o parametry brzegowe ; załaduj, a potem spróbujemy porównać
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Parametram brzegowym są wszystkie usługi jakie do tej pory mymyślono w CC. Wynikiem jest lista usług jakie nie spełnia moduł. Tak właśnie sobie wyobrażam szybką ocenę możliwości rozwiązania. Ale są także aplikacje, które nie są darmowę a kupię je tylko bo try&buyMarek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Tomasz Małowiecki:
Parametram brzegowym są wszystkie usługi jakie do tej pory mymyślono w CC. Wynikiem jest lista usług jakie nie spełnia moduł. Tak właśnie sobie wyobrażam szybką ocenę możliwości rozwiązania. Ale są także aplikacje, które nie są darmowę a kupię je tylko bo try&buy
dla mnie parametrami jest ilość np tej samej usługi w danej chwili lub różnych usług jednocześnie.
Przykładowo - kiedyś udało mi się namówić klienta na wymianę CC konkurencji ( chciał tylko powiększyć ilość agentów ). Przed wymianą osiągał ponad 90% odebranych połączeń, a po wymianie( jeszcze przy tej samej liczbie agentów ) - poniżej 50%. Po prostu tamten system "nie widział" dużej części przychodzących połączeń a statystyka to tylko proporcja...
Ważnym parametrem może też być niezawodność np możliwość redundancji itp.
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Panie Marku, proszę przybliżyć temat? Poniżej 50% ginęło na centrali? Chyba musiało być coś źle skonfigurowane???Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Tomasz Małowiecki:
Panie Marku, proszę przybliżyć temat? Poniżej 50% ginęło na centrali? Chyba musiało być coś źle skonfigurowane???
please - Marku :)
to nie był zbyt nowoczesny system - Business Phone Ericssona - nie pamiętam jaki model. Wg mnie moduł zapowiedzi się nie wyrabiał - na pewno miał za mało jednoczesnych dostępów, albo coś innego w komutacji. Ograniczenia systemowe to słodka tajemnica producentów i ew. dystrybutorów. Chyba że ktoś rzeczywiście wierzy że system o nominalnej pojemności xxx abonentów umożliwia im wszystkim naraz dzwonienie i dostęp do różnych funkcji.
Oczywiście nie da się wykluczyć błędnej konfiguracji tamtego systemu.
Zresztą ruch był naprawdę duży bo to było biuro zgłoszeń uszkodzeń pewnej dużej firmy.
Dodam tylko,że wystarczyło zmienić mały parametr na naszym CC i statystyka wróciła do normy :) - do czasu zatrudnienia nowych agentów.Marek Rosner edytował(a) ten post dnia 03.04.08 o godzinie 22:22
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Marku :)I to jest właśnie powód dla którego pewnie przyłączysz się do polecenia na tym forum sprawdzonych rozwiązań wdrażanych bardzo podobnie w wielu instytucjach zamiast kombinacji!!! Zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania klasy Enterprise :)
Swoją drogą ciekaw jestem co zaoferuje Aastra Technologies która w końcu wykupiła rozwiązania PABX Ericssona.
Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Tomasz Małowiecki:
Marku :)
I to jest właśnie powód dla którego pewnie przyłączysz się do polecenia na tym forum sprawdzonych rozwiązań wdrażanych bardzo podobnie w wielu instytucjach zamiast kombinacji!!! Zwłaszcza jeśli chodzi o rozwiązania klasy Enterprise :)
Swoją drogą ciekaw jestem co zaoferuje Aastra Technologies która w końcu wykupiła rozwiązania PABX Ericssona.
AASTRA wcześniej chyba wchłonęła MATRĘ , która była na przynajmniej takim poziomie jak E. i jakoś nic nadzwyczajnego z tego nie wyniknęło więc pewnie jak zwykle zakupili technologię. Niestety niezbyt znane mi są te rozwiązania.
Od wielu lat polecam Alcatela ( teraz Alcatel-Lucent ) i podejrzewam , że jak na proste kolejkowanie ( skills base routing ) zintegrowane w centrali jest to bardzo dobry i przystępny system. Dobra skalowalność i zarządzanie. Uniwersalne interfejsy do systemów zewnętrznych przy zaawansowanych CC. System może być rozproszony / sieciowany i oparty o VoIP jak potrzeba.
Michał Tomasz
Małowiecki
Project Manager,
Service Manager,
Kierownik
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Konkurujecie z NxO, czy raczej współpracujecie?Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Tomasz Małowiecki:
Konkurujecie z NxO, czy raczej współpracujecie?
raczej konkurujemy :)
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Co ciekawe duzi integratorzy w tej chwili przeprosili się z asteriskiem i po cichutku przygotowują alternatywne rozwiązania na jego platformiebo jest taniej
do małych cc sprzedażowych (np na 50 stanowisk) nie trzeba wydawać 150 000 EURO
Dziś wystarczy 60 - 70 tys PLN
Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Grzegorz Mielczarek:
Co ciekawe duzi integratorzy w tej chwili przeprosili się z asteriskiem i po cichutku przygotowują alternatywne rozwiązania na jego platformie
bo jest taniej
do małych cc sprzedażowych (np na 50 stanowisk) nie trzeba wydawać 150 000 EURO
Dziś wystarczy 60 - 70 tys PLN
nie przesadzajmy , kolejkowanie 50 agentów mieć za 50 - 70kE na przyzwoitym sprzęcie. Przynajmniej wiadomo przed zakupem co sprzęt potrafi, a czego nie:)) i wdrożymy go w 3 dni. System "darmowy" z pewnością wymaga utrzymania doświadczonego wdrożeniowca i może być problem jak zechce zmienić pracodawcę:)), ale oczywiście mogę się mylić.
Michał
Szybalski
Architekt Systemów
IT, Comarch S.A
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Grzegorz Mielczarek:
Co ciekawe duzi integratorzy w tej chwili przeprosili się z asteriskiem i po cichutku przygotowują alternatywne rozwiązania na jego platformie
bo jest taniej
do małych cc sprzedażowych (np na 50 stanowisk) nie trzeba wydawać 150 000 EURO
Dziś wystarczy 60 - 70 tys PLN
Hmmmmmmmmm......... a jacy duzi jeśli można wiedzieć?
Krzysztof
Niewidziajło
CSO, Cludo Sp. z
o.o.
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Michał Szybalski:
Grzegorz Mielczarek:
Co ciekawe duzi integratorzy w tej chwili przeprosili się z asteriskiem i po cichutku przygotowują alternatywne rozwiązania na jego platformie
bo jest taniej
do małych cc sprzedażowych (np na 50 stanowisk) nie trzeba wydawać 150 000 EURO
Dziś wystarczy 60 - 70 tys PLN
Hmmmmmmmmm......... a jacy duzi jeśli można wiedzieć?
Cześć Michał,
Nieśmiało się odezwę w tym temacie (do najmniejszych przecież nie należymy), coś możemy już powiedzieć, mamy pewne doświadczenia ...
zainteresowanych zapraszam do kontaktu
pozdrawiam
Krzysiek
Michał
Szybalski
Architekt Systemów
IT, Comarch S.A
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
No to jak najbardziej publicznie pochwalcie się publicznie....
Marcin
Sawicki
Lubie nowe wyzwania
:)
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Witam,również nieśmiało się odezwę:)
Moje Call Center pracuje na Asterisku już ponad rok i jakoś bez większych problemów - współpracuje z modułami Genesys-a.
Nie zauwazyłem błedów w raportowaniu itp.
Mam wrażanie, że odnosimy wrażenie, że jeśli coś jest tańsze, musi by od razu gorsze - ale dość mocno bym polemizował na ten temat.
Marek R. .
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Marcin Sawicki:
Witam,
również nieśmiało się odezwę:)
Moje Call Center pracuje na Asterisku już ponad rok i jakoś bez większych problemów - współpracuje z modułami Genesys-a.
Nie zauwazyłem błedów w raportowaniu itp.
Mam wrażanie, że odnosimy wrażenie, że jeśli coś jest tańsze, musi by od razu gorsze - ale dość mocno bym polemizował na ten temat.
ale Genesys to jak najbardziej profesjonalne narzędzie. Zapewne mogłoby sobie poradzić bez Asteriska. Za co odpowiadają te elementy ?
Marcin
Sawicki
Lubie nowe wyzwania
:)
Temat: Asterisk@home, Trixbox, Elastix i inne oparte na...
Genesys - oczywiście.Dyskutujemy o asterisku, a on jest jednym z kluczowych komponentów w CC, ponieważ służy jako gateway.
- 1
- 2
Podobne tematy
-
Call Center / Contact Center » Systemy rejestracji rozmów -
-
Call Center / Contact Center » Nawiążę współpracę/zatrudnię/inne formy -
-
Call Center / Contact Center » Call Center inne niż wszystkie (telepraca, zatrudnianie... -
-
Call Center / Contact Center » CONTACT CENTER HOME.PL CERTYFIKOWANE WG EN 15838 -
Następna dyskusja: