Piotr Jasiński

Piotr Jasiński Dyrektor Handlowy

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Witam . Mam małe pytanko do specjalistów .
Jaki może być orientacyjny koszt wprowadzenia i wypromowania nowego produktu na rynku ??

Od razu podkreślam nie chodzi mi o dokładny koszt , ponieważ wiem , że liczby maksymalnej nie ma w takich sytuacjach , ale chodzi mi o ekonomiczne a zarazem skuteczne działania , które dotrą do dużej grupy odbiorców . chodzi o produkt spożywczy .
Czy np. kwota do 1mln zł jest kwotą , za którą można już coś podziałać ??
Mariusz L.

Mariusz L. Doświadczony Manager
ds. Sprzedaży,
Markeitngu i Rozwoju
...

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Drogi Piotrze,

Bardzo prowokacyjne pytanie. Zadając takie pytanie wątpię czy uzyskasz konkretną odpowiedź, raczej wywołasz burzę w szklnce wody z której mało co wyniknie...

Co do Twojego pytania: Czy kwota do 1mln zł jest kwotą , za którą można już coś podziałać ??

Wróć do początku, wszystko zależy od samego produktu, grupę do jakiej możemy go zaliczyć, kto jest konsumentem, czyli grupą docelową etc. Mając takie dane, możesz skupić się na opracowaniu strategii wprowadzenia i wypromowania nowego produktu na rynku.

Pozdr,
M
Dawid Oszkiewicz

Dawid Oszkiewicz Dyrektor handlowy,
Sunnyline Poland

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Dodatkowo przydałyby się jakieś mierniki - co to znaczy, że produkt jest wypromowany? Chodzi o znajomość produktu, udział w rynku, poziom sprzedaży?
Piotr Jasiński

Piotr Jasiński Dyrektor Handlowy

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Chodzi o znajomość produktu, udział w rynku, poziom sprzedaży?

Dokładnie .

konto usunięte

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Piotr Jasiński:
Czy np. kwota do 1mln zł jest kwotą , za którą można już coś podziałać ??

Jak masz milion na promocję, to myślę, że nie będziesz miał problemu z zamówieniem odpowiednich analiz, badań i opracowaniem strategii marketingowej. I wtedy dostaniesz odpowiedź na nurtujące Cię pytanie.
Mariusz Cos

Mariusz Cos Global brands
Management/Digital
Marketing/product
develo...

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Czesc Piotr,
Przegladajac oferte Twojej firmy, rozumiem ze juz dysponujesz swoimi wypracowanymi kanalami sprzedazy? jezeli tak to to juz masz zalatwiona jedna rzecz , ktora zabiera najwiecej czasu i pieniedzy czyli zbudowanie dostepnosci produktu na polkach sklepowych.
Jezeli natomiast chcesz zbudowac silna, rozpoznawalna marke w swojej kategorii ograniczajac sie tylko do granic Polski to milon zlotych moze byc za malo na duze i szybkie "udezenie" marketingowe.
Na poczatku powinienes skorzystac z podstawowych materialow POS, czyli marketingu ktory od razu rzuca sie klientowi w oczy podczas decydowania o kupnie danego towaru - sa to dosc tanie materialy ale bardzo skuteczne w dzialaniu bezposrednim.
Przyznam szczerze, ze temat wprowadzania nowych produktow jest bardzo rozlegly. Moja frima jest wlasnie na etapie wprowadzania 4 roznych marek z 3 roznych kategorii FMCG na swiatowe rynki i w mojej opini najwazniejsze jest od samego poczatku aby poprawnie przeprowadzic jakakolwiek marketingowa promocje musisz zbudowac dostepnosc produktu w rynku docelowym, gdyz jezei tego nie zrobisz, pieniadze ktore przeznaczysz na promocje wyzucisz w tzw bloto:)
Anyway, jezeli bedziesz chcial bardziej zglebic temat, smialo pisz na priv.
Pozdrawiam wszytskich marketingowcow z Sydney

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Piotr Jasiński:
Chodzi o znajomość produktu, udział w rynku, poziom sprzedaży?

Dokładnie .
Jaki produkt? Jaki rynek? Jak duży rynek? Jaki udział w runku uznamy za "wprowadzenie nowego produktu"? Jaki mamy czas na wprowadzenie? Czy za produktem stoi jakaś znana marka (np. znany producent albo dystrybutor)? Ile konkurencja wydaje na marketing? Czy USP jest atrakcyjne dla rynku? W jakim segmencie rynku chcemy pozycjonować produkt? Czym konkurujemy? Jaka jest struktura rynku? Jakie regulacje ograniczają działania?

To tak na początek, żeby mieć w ogóle podstawę do zadawania konkretnych pytań :)

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Na skuteczny launch marki FMCG 1mln może być za mało. ATL jest nadal najskuteczniejszy jeśli chodzi o budowanie zasięgu. O ile media ATL-owe drogie to CPP i tak niższe niż przy jakichkolwiek akcjach bezpośrednich. POS-y w miejscu sprzedaży to raczej spontaniczny zakup wspierają. Nie zbudują wizerunku, wysokiej spontanicznej (ani wspomaganej) znajomości, świadomości marki również raczej nie. Zakładając szeroki target (znowu ATL), produkt FMCG (spożywka) to kwota bliżej 3mln byłaby bardziej chyba odpowiednia. I to raczej na skondensowaną góra 2miesięczną kampanię. Potem komunikację jeszcze trzeba podtrzymać. Za 1mln można jednak powalczyć. Kombinować z kanałami (komunikacji), silnie targetować, nie przestrzelać jak w TV, wspierać PR-owo. Pytanie też co to znaczy skuteczne wprowadzenie? Przy zerowym poziomie sprzedaży rok/ rok niewielki wolumen sprzedaży pewnie można uznać za sukces. Warto zweryfikować jakie są wydatki konkurencji na media - niewątpliwie jest to punkt odniesienia. Łukasz Olszewski edytował(a) ten post dnia 30.03.12 o godzinie 03:13
Piotr Jasiński

Piotr Jasiński Dyrektor Handlowy

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Konkretna odpowiedź . Wszyscy piszą jak wypromować , a ja nie pytam jak , tylko za ile .Siedzę w temacie Fmcg wiele lat i wiem co trzeba zrobić aby zaistnieć , kwestia jakie są koszta takiej promocji . Produkt jest światowej marki znanej również bardzo i cenionej w Polsce , tyle , że z innej branży . Produkt byłby napewno w 100% trafiony na naszym rynku , ale promocja niestety jest niezbędna nawet w przypadku znanej marki . materiały Pos i promocja w punktach sprzedaży jest mi doskonale znana i wiem jakie są koszta tego zabiegu , chodzi mi bardziej o media , imprezy promujące ogólnopolskie dotarcie do odbiorcy z przedziału 16-35 lat .
Jaki jest np. koszt reklamy w tv 30sec. przez 1m-c ?? na ilu kanałach należałoby zamieścić reklamę ?? Jaki może być koszt organizacji różnych imprez etc.??
Chodzi mi o orientacyjne kwoty jakie byłyby zalecane przez was czyli specjalistów . Wiem , że to troszkę mało szczegółów aby podać konkretne wartości , ale nie chodzi mi o konkrety , ale przybliżone kwoty . Zapewne wielu z was robiło , lub robi takie rzeczy i orientuje się za ile co można zrobić .
Łukasz Olszewski:
Na skuteczny launch marki FMCG 1mln może być za mało. ATL jest nadal najskuteczniejszy jeśli chodzi o budowanie zasięgu. O ile media ATL-owe drogie to CPP i tak niższe niż przy jakichkolwiek akcjach bezpośrednich. POS-y w miejscu sprzedaży to raczej spontaniczny zakup wspierają. Nie zbudują wizerunku, wysokiej spontanicznej (ani wspomaganej) znajomości, świadomości marki również raczej nie. Zakładając szeroki target (znowu ATL), produkt FMCG (spożywka) to kwota bliżej 3mln byłaby bardziej chyba odpowiednia. I to raczej na skondensowaną góra 2miesięczną kampanię. Potem komunikację jeszcze trzeba podtrzymać. Za 1mln można jednak powalczyć. Kombinować z kanałami (komunikacji), silnie targetować, nie przestrzelać jak w TV, wspierać PR-owo. Pytanie też co to znaczy skuteczne wprowadzenie? Przy zerowym poziomie sprzedaży rok/ rok niewielki wolumen sprzedaży pewnie można uznać za sukces. Warto zweryfikować jakie są wydatki konkurencji na media - niewątpliwie jest to punkt odniesienia.

konto usunięte

Temat: Koszt wprowadzenia nowego produktu na rynek

Piotr Jasiński:
Witam . Mam małe pytanko do specjalistów .
Jaki może być orientacyjny koszt wprowadzenia i wypromowania nowego produktu na rynku ??

Od razu podkreślam nie chodzi mi o dokładny koszt , ponieważ wiem , że liczby maksymalnej nie ma w takich sytuacjach , ale chodzi mi o ekonomiczne a zarazem skuteczne działania , które dotrą do dużej grupy odbiorców . chodzi o produkt spożywczy .
Czy np. kwota do 1mln zł jest kwotą , za którą można już coś podziałać ??

Kazda kwota,kazde dzialanie przybliza do celu.Cele oczywiscie jak i zalozone targety mozna roznie ustalac.Oczywiscie sz koszty stale prowadzenia biznesu- tu warto by policzyc ile tego trzeba rozdystrybuowac na pokrycie tych kosztow... Jak sie wyjdzie na 0 to juz jestesmy "w domu".Warto wesprzec sie badaniami rynku,ocena grupy docelowej,popytem,podaza,itp.

Firmy wydaja na reklame (wprowadzenie nowej marki/produktu) na rynek by jak najszybciej wskoczyc na okreslony poziom sprzedazy(oczywiscie posrednio zwiekszyc swiadomosc marki,itp.)
Reasumujac-im wiecej wlozysz (umiejetnie) szybciej wyjmiesz.

Następna dyskusja:

Wprowadzanie nowego produkt...




Wyślij zaproszenie do