Jakub S.

Jakub S. specjalista ds.
sprzedaży i
organizacji szkoleń,
Witalni ...

Temat: Zwiększ liczbę poleceń firmy - szkolenie "Profesjonalny...

Witam serdecznie!

Zapraszam do udziału w szkoleniu otwartym "Profesjonalny Montaż". Krótki opis znajdziecie Państwo poniżej, natomiast zachęcam do analizy całej oferty dostępnej pod linkiem u dołu strony :)

Data: 22.04.2013r
Miejsce: Oleśnica (woj. dolnośląskie)

SZKOLENIE: PROFESJONALNY MONTAŻ, INSTALACJA, SERWIS
Szkolenie dedykowane dla firm, których sprzedaż wyrobu wiąże się z jego montażem, instalacją i serwisem gwarancyjnym. Stolarka otworowa, rolety i roletki okienne, bramy, ogrodzenia, szereg materiałów budowlanych, meble, instalacje - to przykładowe dziedziny w których o sukcesie decyduje zachowanie ekip montujących i serwisantów.

Treścią szkolenia jest wyposażenie uczestników w narzędzia związane z budowaniem pozytywnych relacji z inwestorem, klientem lub z ich przedstawicielami.

Dalsze polecenia firmy sprzedającej przykładowo stolarkę, drzwi, bramy, rolety, meble zależą w ogromnym stopniu nie tylko od Kadry Handlowej i doskonałego technicznie montażu oraz instalacji danego wyrobu. Ważnym czynnikiem oceny usługi i firmy sprzedającej jest również poziom profesjonalizmu w zachowaniach członków ekipy montującej.

Ilość czasu spędzonego podczas montażu, zachowanie klientów, ich gry, świadome
i nieświadome prowokacje, mogą wygenerować sytuacje, w których łatwo o spory, kłótnie
i inne trudne momenty. Aby zapewnić polecenia i kolejne zlecenia, dobrze jest gdy nawet w obliczu najtrudniejszych sytuacji ekipy montujące potrafią zachować się profesjonalnie.

Proces sprzedaży polegający wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów, to jedna
z najdroższych strategii handlowych. Klient „ z polecenia”, to klient generujący mniejsze koszty w etapie pozyskania a zatem bardziej rentowny. Dlatego warto o te polecenia zadbać również na etapie montażu.

UCZESTNICY (Dla kogo?):
- Pracownicy ekip montażowych
- Kierownicy ekip montażowych
- Instalatorzy, ekipy serwisowe

METODY SZKOLENIA:
- Interaktywny wykład poparty praktyczną ilustracją umiejętności i wskazaniem ćwiczeń do osiągnięcia profesjonalizmu połączony z przykładami z życia i rynku.
- Ćwiczenia indywidualne i grupowe:
- ćwiczenia „rozgrzewające” umysł i wprowadzające do tematu
Sytuacje symulowane
- casy study – dla analizy i zilustrowania narzędzi

ZAGADNIENIA:

I. Jaka jest rola klienta w gospodarce rynkowej?
Zagadnienie, które szczegółowo uświadamia uczestnikom, że tak naprawdę to klient płaci pensję a nie firma, czy “szef”. Zrozumienie tego elementarnego faktu, pozwala na zmianę zaangażowania, odpowiedzialność za pracę jak i swoje zachowanie w relacjach z klientem.

II. Jak przebiega proces decyzyjny, czyli kiedy jest czas na zdobywanie poleceń do dalszych klientów?
Ugruntowana wiedza dotycząca psychologicznych faz kupowania i sprzedawania. Uczestnicy po przez krótkie ćwiczenie ilustracyjne poznają proces sprzedaży. W tym obszarze szkolenia, skupiamy się głównie na etapie sprzedaży, w którym pojawiają się montażyści i serwisanci - jakie mają narzędzia i możliwości podczas wizyty u klienta, co mogą robić, aby klient w przyszłości polecał dalej firmę i sam ponownie skorzystał z jej usług.

III. Jak budować pozytywne relacje z innymi?
IV. Jakie są jawne i skryte motywy zachowania klientów?
Konkretny moduł związany z psychologią klienta, jego zachowaniem i przede wszystkim złożonością wynikającą ze zjawiska psychologicznej góry lodowej. Jak rozpoznawać oblicza publiczne, prywatne oraz prawdziwe (rzeczywiste) motywy postępowania to m.in. pytanie na jakie odpowiada się w tej części szkolenia.

V. Jak kreować dobre pierwsze wrażenie i zyskiwać zaufanie?
VI. Jak kreować własnym zachowaniem pozytywny wizerunek reprezentowanej firmy?
W tym momencie wyposaża się słuchaczy w praktyczne narzędzia służące do kreowania „pierwszego” wrażenia. Moduł z ćwiczeniami, ilustracjami i przede wszystkim wyjaśnieniem procesu powstawania pierwszego wrażenia i konsekwencji w przypadku braku pozytywnego wrażenia – braku zaufania.

VII. Na czym polega skuteczna komunikacja?
„Milczenie jest złotem” – Jak przede wszystkim słuchać i nie powiedzieć za dużo? Zagadnienie odnoszące się do odpowiedzialności w procesie komunikacji, słuchania, używania określonego języka i terminologii ułatwiającej lub zakłócającej porozumienie

VIII. Kryteria profesjonalnej „wizyty montażowej” – przygotowanie, przebieg, zakończenie
Najistotniejsza część szkolenia – to praktyczna lista zachowań ekip montujących, co warto i czego należy unikać. Tutaj również uczestnicy dowiedzą się jak interpretowane są ich zachowania przez klientów. Można rzec, że to lista standardów użyteczna w każdej firmie

IX. Jak radzić sobie w obliczu zastrzeżeń klientów?
X. Jak opanowywać własne emocje i emocje rozmówców?
XI. Jak pozytywnie zakończyć negatywne sytuacje?
Wszystkie trzy zagadnienia odnoszą się trudnych sytuacji, w których pojawiają się zastrzeżenia. Aby w praktyce uczestnicy mogli być przygotowani na tego typu okoliczności, dowiadują się o tym jakie są rodzaje zastrzeżeń, bo to od ich typu zależy reakcja. Zakończyć spór z klientem „trzaśnięciem drzwiami” jest łatwo. Zakończyć spór w sposób dający szansę na współpracę to sztuka, której uczą się uczestnicy w tym momencie szkolenia.


Niniejsze szkolenie realizujemy również w formie zamkniętej - wyłącznie dla danej firmy.

Serdecznie zapraszam do zapoznania się ze szczegółowym opisem w wersji PDF, który dostępny jest pod poniższym linkiem:

http://www.witalni.pl/admin/data_files/szkolenia/61/pr...

Obrazek