Maciej
Wnuk
Architekt
przyszłości.
Temat: Problem z połączeniem dwóch elementów sprzedaży Briana
Witajcie!piszę do Was ponieważ mam małą wątpliwość odnośnie treści wykładów jakie mówi Brian. Po prostu nie znajduję rozwiązania i prosiłbym Was o pomoc.
Chodzi dokładnie o techniki sprzedaży, o których wspomina Brian.
Jedną słyszałem na spotkaniu a drugą przeczytałem w jego książce. Obie są ze sobą powiązane ale nie znalazłem sytuacji, w jakiej Brian tłumaczyłby je razem. A to jest problem dla mnie by je zrozumieć. Mam nadzieję, że uda mi się uzyskać pomoc od Was.
Brian Tracy mówił, że umawiając spotkanie telefonicznie nie można zaczynać sprzedawać przez telefon. To się robi na spotkaniu, w rozmowie telefonicznej chodzi tylko i wyłącznie o umówienie spotkania. I teraz ważne: Jeden z argumentów jaki podawał Brian oprócz konkretnej korzyści dla klienta było to by powiedzieć mu że zajmiemy mu tylko 10 minut. Po tym czasie on sam zdecyduje czy jest zainteresowany produktem czy też nie (jeśli jest zainteresowany, to spotkanie na pewno się przedłuży).
I teraz próbuję to zestawić z nowoczesnym modelem sprzedaży, który proponuje Brian Tracy.
pierwsze 40% czasu to budowanie zaufania
kolejne 30% to identyfikacja potrzeb
potem 20% to prezentacja
i 10% domykanie transakcji
Jesteście w stanie mi wytłumaczyć jak mając 10 minut, mamy zrobić prezentacje produktu, skoro w nowoczesnym modelu sprzedaży mamy w tym czasie budować zaufanie w oczach klienta? :)
Wydaje mi się to dość sprzeczne, bo albo na początku skupimy się na prezentacji żeby pokazać klientowi o co nam chodzi w te 10 minut (tak jak mu obiecaliśmy telefonicznie) albo skupiamy się na budowania zaufania i identyfikacji potrzeb (które zajmą więcej niż 10 minut) i potem przechodzimy do powiedzenia o naszym produkcie - tylko, że wtedy nie jesteśmy słowni.
Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam serdecznie,
Maciek