Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Może podacie jakieś przykłady nieudanych prób otwarcia BO? Dla mnie czymś takim jest SEGWAY (w fazie projektowej znany jako „Ginger”). Miał zrewolucjonizować komunikację miejską, pozostał ciekawostką i zabawką dla snobów, hobbystów, produktem co najwyżej niszowym. Pamiętam jeszcze ten szum wokół jego prezentacji, tajemnice, obietnice. Pozwolę sobie na zestawienie jego cech z popularnym rowerem:

Cechy (SEGWAY) {ROWER}
Pojazd ekologiczny (Hmm… Baterie) {Tak}
Masa (około 55kg) {około 15kg}
Prędkość maksymalna, nie wyczynowo (Maks. 20km/h) {~40 km/h}
Zasięg; rower - bez wyczynu, teren SEGWAY x2 / ulica (12km/30km) {około 100km}
Napęd / zasilanie (Baterie) {Mięśnie}
Ładowanie; akumulatory – SEGWAY (12 godzin) {Jedzonko}
Masa (118kg) {podobnie}
Ustawienie kół (Równoległe - pojazd "ma szerokość") {Wzdłużne}
Ilość pasażerów (1) {1/2/...}
Cena ( 3000 USD) {Od 300 USD}
Bagaż (Podręczny) {Większy}
Jazda w terenie (Błoto nie) {Tak}
Rozwija tężyznę fizyczną (Nie) {Tak}
Moja ocena (Drogi gadżet) {Pożyteczny pojazd}

W tym przypadku można powiedzieć, że kanwy strategii nie różnią się bardzo. Jedynie napęd jest inny. Więcej: kanwa strategii dla SEGWAY-a ma gorsze parametry (moim zdaniem) niż dla roweru. O SEGWAY-u x2 możecie przeczytać w „4x4 AUTOŚWIAT” Listopad-Grudzień 2007.

PozdrawiamHenryk Metz edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 22:41
Łukasz P.

Łukasz P. Starszy specjalista,
Instytut
Meteorologii i
Gospodarki W...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Segway... czyli niechlubny przykład bardzo zaawansowanego rozwiązania nawigacji opartej na 2- lub 3-osiowych czujnikach przyśpieszenia (akcelerometry MEMS).
Dla mnie cena była zaporowa i tylko ona przyczyniła się takiego stanu rzeczy. Wbrew temu co pisali, technologie wykorzystywane w Segway'u są obecnie implementowane w wielu urządzeniach elektroniki użytkowej, motoryzacji... Ale to chyba nie miejsce na techniczne szczegóły architektury systemu mikroprocesorowego Segway'a.

Na początku (w fazie projektu, testowania prototypu) Segway był dobrym materiałem na Błękitny :) teraz jest co najmniej kilkanaście podobnych funkcjonalnie i skierowanej do tej samej grupy konsumentów, rozwiązań motoryzacyjnych.

Oto moje skromne zdanie na temat niewypału jakim jest Segway.
Cena nie ta :)
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Cena – fakt – mało przystępna. Moje zastrzeżenia budzą jednak inne cechy SEGWAY-a, zbyt bliskie cechom pojazdu, jakim jest rower. Z tego powodu uważam, że pojazd nie jest atrakcyjny. Poza tym okazało się (pośrednio jego duża masa miała na to wpływ), że obecne przepisy o ruchu drogowym w różnych krajach nie zezwalają właściwie temu pojazdowi na poruszanie się trasami przeznaczonymi dla rowerów. Ruchliwa ulica to nie jest odpowiednie miejsce dla SEGWAY-a. Jego prędkość maksymalna – 20km/h – oraz to, że ma „szerokość” utrudniałyby poważnie ruch. Masa z kolei – 55 kg – sprawia, że z kierowcą stanowi poważne zagrożenie dla pieszych i rowerów w przypadku kolizji.

Koncepcja niedopracowana pod kątem przydatności, choć – niewątpliwie – niezwykle nowatorska pod względem technicznym. W BOS nie o to przecież chodzi.

Pozdrawiam
Łukasz P.

Łukasz P. Starszy specjalista,
Instytut
Meteorologii i
Gospodarki W...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Henryk Metz:
Cena – fakt – mało przystępna. Moje zastrzeżenia budzą jednak inne cechy SEGWAY-a, zbyt bliskie cechom pojazdu, jakim jest rower. Z tego powodu uważam, że pojazd nie jest atrakcyjny.

Zgadzam się, i powiem więcej:
Moim zdaniem, rowerów nie "wypchnie" żadne urządzenie.
Rower = sport + tradycja + ...
Mikołaj Pindelski

Mikołaj Pindelski Kierownik
Podyplomowych
Studiów Zarządzania
Sprzedażą ora...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

kilka lat temu hulajnogi sytuowały się jako lepsze niż rowery, ale na dłuższą metę się jednak nie przyjęły.
Mikołaj Pindelski

Mikołaj Pindelski Kierownik
Podyplomowych
Studiów Zarządzania
Sprzedażą ora...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

No i kolejna próba nieudana to telefonia satelitarna IRIDIUM. Telefony ważyły do 1kg i były wielkości sporej cegły, koszt połączenia ok. 2USD/min, a biznesmeni rzadko przebywają na pustyni czy w lodach Arktyki. Generalnie podróżują pomiędzy miastami, a tam działają zwykłe sieci GSM...

konto usunięte

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Mikołaj Pindelski:
No i kolejna próba nieudana to telefonia satelitarna IRIDIUM. Telefony ważyły do 1kg i były wielkości sporej cegły, koszt połączenia ok. 2USD/min, a biznesmeni rzadko przebywają na pustyni czy w lodach Arktyki. Generalnie podróżują pomiędzy miastami, a tam działają zwykłe sieci GSM...

Początki rzeczywiście były nieudane, ale teraz Motorola chce się wycofać z produkcji telefonów, m.in. na rzecz rozwoju Iridium.

pozdrawiam,
Mateusz
Mikołaj Pindelski

Mikołaj Pindelski Kierownik
Podyplomowych
Studiów Zarządzania
Sprzedażą ora...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

czyżby znów potwierdzała się teza, że pionier ginie ze strzałą w plecach, a dopiero kolejni robią na jego pomyśle biznes?
Jarosław Czub

Jarosław Czub FullStack Developer

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Nawet jakbym miał trochę zbędnej gotówki w ilościach pozwalających na zakup Segway'a to i tak wybrał bym rowerek: ...... na platformie brzusio tylko rośnie, a na rowerku wiatr we włosach szaleje.

Moim zdaniem niewypalona zabawka dla tych co mają za dużo kasy.

Według cennika ze strony dystrybutora w pl:
Lampka diodowa 5 wat - 1895 brutto - diody LED to chyba ze złota są :P
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Jakoś chłodno robi się w grupie BO – mała aktywność. Spróbuje więc zagaić.

Co myślicie o – moim zdaniem – nieudanych próbach otwarcia BO w przemyśle samochodowym? Nie piszę o sektorze „premium”, gdzie od lat kilka marek, w tym przede wszystkim Porsche, z powodzeniem bronią czołowych pozycji. Piszę o segmencie rynku klienta masowego – samochody klasy średniej i wyższej średniej. Obserwujemy coraz to nowe „mutacje”, z których żadna nie zdominowała rynku tak, jak klasyczne sedany czy kombi. Właściwie w tej wielości wariantów trudno się połapać, nic jednak nie wyróżnia się zdecydowanie.

Czy ten sektor, tak bardzo popularny, nie ma do zaoferowania niczego charakterystycznego, wyróżniającego się z tła?
Łukasz P.

Łukasz P. Starszy specjalista,
Instytut
Meteorologii i
Gospodarki W...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Henryk Metz:
Jakoś chłodno robi się w grupie BO – mała aktywność. Spróbuje więc zagaić.

Co myślicie o – moim zdaniem – nieudanych próbach otwarcia BO w przemyśle samochodowym? Nie piszę o sektorze „premium”, gdzie od lat kilka marek, w tym przede wszystkim Porsche, z powodzeniem bronią czołowych pozycji. Piszę o segmencie rynku klienta masowego – samochody klasy średniej i wyższej średniej. Obserwujemy coraz to nowe „mutacje”, z których żadna nie zdominowała rynku tak, jak klasyczne sedany czy kombi. Właściwie w tej wielości wariantów trudno się połapać, nic jednak nie wyróżnia się zdecydowanie.

Czy ten sektor, tak bardzo popularny, nie ma do zaoferowania niczego charakterystycznego, wyróżniającego się z tła?

Wysile Pana do myślenia i zapytam o jakich "mutacjach" mowa?

W rynku samochodowym nie ma już miejsca na Błękitny, ponieważ nawet najbardziej ucudowiona mutacja samochodowa posiada cechy aut konkurencji.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Łukasz Pochylski:

Wysile Pana do myślenia i zapytam o jakich "mutacjach" mowa?

W rynku samochodowym nie ma już miejsca na Błękitny, ponieważ nawet najbardziej ucudowiona mutacja samochodowa posiada cechy aut konkurencji.

O mutacjach napisałem mając na myśli mnogość wariantów, przede wszystkim nadwozi. Wchodząc głębiej w temat widać, że zmieniana jest tylko stylistyka oraz (nieznacznie) funkcjonalność nadwozia, podczas gdy na przykład platformy, na których budowane są różne „typy” samochodów są coraz częściej zunifikowane. To samo dotyczy wielu podzespołów (o silnikach nie wspomnę), które „dzielą” ze sobą nawet konkurenci.

Wracając do możliwości otwarcia BO w tym sektorze. Uważam, że to możliwe. Wspomniany przeze mnie wcześniej Segway był próbą „namieszania w środkach komunikacji. Podobnie traktuję próbę związaną z wypuszczeniem na rynek samochodziku Smart. Nie chodziło w tym przypadku o stylizację (IMHO jest brzydki), tylko o usprawnienie komunikacji miejskiej. Nie wyszło. Teraz ze Smarta próbuje się robić „pojazd kultowy”. No cóż, jakoś wypadałoby zarobić :0).
Łukasz P.

Łukasz P. Starszy specjalista,
Instytut
Meteorologii i
Gospodarki W...

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Henryk Metz:
Łukasz Pochylski:

Wysile Pana do myślenia i zapytam o jakich "mutacjach" mowa?

W rynku samochodowym nie ma już miejsca na Błękitny, ponieważ nawet najbardziej ucudowiona mutacja samochodowa posiada cechy aut konkurencji.

O mutacjach napisałem mając na myśli mnogość wariantów, przede wszystkim nadwozi. Wchodząc głębiej w temat widać, że zmieniana jest tylko stylistyka oraz (nieznacznie) funkcjonalność nadwozia, podczas gdy na przykład platformy, na których budowane są różne „typy” samochodów są coraz częściej zunifikowane. To samo dotyczy wielu podzespołów (o silnikach nie wspomnę), które „dzielą” ze sobą nawet konkurenci.

Wracając do możliwości otwarcia BO w tym sektorze. Uważam, że to możliwe. Wspomniany przeze mnie wcześniej Segway był próbą „namieszania w środkach komunikacji. Podobnie traktuję próbę związaną z wypuszczeniem na rynek samochodziku Smart. Nie chodziło w tym przypadku o stylizację (IMHO jest brzydki), tylko o usprawnienie komunikacji miejskiej. Nie wyszło. Teraz ze Smarta próbuje się robić „pojazd kultowy”. No cóż, jakoś wypadałoby zarobić :0).

W motoryzacji próbowano już tak wielu rozwiązań że brakuje tylko pojazdów lewitujących na zasadzie antygrawitacji. :D
Obecnie są próby wprowadzenia latającego miejskiego odpowiednika samochodu, ale ze względu na problemy techniczne bądź efekty uboczne zastosowanych jednostek napędowych (strasznie obok nich wieje wiatr :)))) kiepsko z wdrożeniem masówki.
Jednak jestem pewien że w przeciągu kilku lat (licząc na dwóch rękach) powstanie prototyp maszyny latającej która wytworzy siłę wiekszą od siły grawitacji oraz ciężkości i będzie skierowana w drugą stronę (do góry) - oczywiście bez zastosowania śmigieł, turbin lub silnika odrzutowego bo tego już próbowano.

PS. Przepraszam za nieprzytoczenie konkretnych przypadków ale nie chce mi sie w google szukać, pamiętam natomiast że takowe istnieją.
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Łukasz Pochylski:

W motoryzacji próbowano już tak wielu rozwiązań że brakuje tylko pojazdów lewitujących na zasadzie antygrawitacji. :D

No cóż, to ja jeszcze wspomnę o raczej udanej próbie w tej branży: PRIUS Toyoty – hybryda. W chwili obecnej Toyota ma około 70% światowego rynku samochodów hybrydowych. Zestawiając to z – chyba raczej nieudanymi (na razie) – próbami z napędem na wodór… To chyba przykład udanego otwarcia BO w branzy tak „wyeksploatowanej” koncepcyjnie :0).

Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Henryk Metz:
Łukasz Pochylski:

W motoryzacji próbowano już tak wielu rozwiązań że brakuje tylko pojazdów lewitujących na zasadzie antygrawitacji. :D

No cóż, to ja jeszcze wspomnę o raczej udanej próbie w tej branży: PRIUS Toyoty – hybryda. W chwili obecnej Toyota ma około 70% światowego rynku samochodów hybrydowych. Zestawiając to z – chyba raczej nieudanymi (na razie) – próbami z napędem na wodór… To chyba przykład udanego otwarcia BO w branzy tak „wyeksploatowanej” koncepcyjnie :0).

Pozdrawiam

Dowcip polega na tym, ze pierwszą firmą, która wprowadziła auta z napędem hybrydowym, była Honda.

Toyota była druga, ale lepiej wstrzeliła się w czas i ma lepszy marketing :)
Henryk M.

Henryk M. Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Mateusz Lech Hudzik:

Dowcip polega na tym, ze pierwszą firmą, która wprowadziła auta z napędem hybrydowym, była Honda.

Toyota była druga, ale lepiej wstrzeliła się w czas i ma lepszy marketing :)

Owszem, ale istotą BO (moim zdaniem) nie jest to, "kto pierwszy wypłynie", tylko "kto pierwszy potrafi żeglować po odkrytym BO". Krzysztof Kolumb nie tylko był odkrywcą Ameryki, ale - także moim zdaniem - odkrywcą idei BO, ponieważ:
"Gdy wyruszał nie wiedział, dokąd płynie,
kiedy przybył nie wiedział, gdzie jest,
gdy wrócił, nie wiedział, gdzie był,
a wszystko to zrobił za pożyczone pieniądze".
(Przytaczam niezbyt dokładnie.)
Żeglowało wielu przed nim, ale on dokonał czegoś, z czego sam nawet niezbyt dobrze zdawał sobie sprawę - odkrył nowy ląd za błekitnym oceanem.

Pozdrawiam
Mirek Jasiński

Mirek Jasiński prezes zarządu,
Regan Consulting

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Na kanwie przemysłu samochodowego, może byśmy najpierw spróbowali zdefiniować jak konkurują producenci w czerwonych oceanach i jakie czynniki byłyby ważne dla potencjalnych nabywców... w niebieskich... Myślę że tu pies jest pogrzebany...

A co do Sedgway, to chciałem przypomnieć, że fax został wymyślony przed teleksem. Teraz prawie wszyscy wiedzą co to fax, a o teleksie nie słyszało wielu młodych ludzi i to dla nich totalna abstrakcja

konto usunięte

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Łukasz Pochylski:
Segway... czyli niechlubny przykład bardzo zaawansowanego rozwiązania nawigacji opartej na 2- lub 3-osiowych czujnikach przyśpieszenia (akcelerometry MEMS).
Dla mnie cena była zaporowa i tylko ona przyczyniła się takiego stanu rzeczy. Wbrew temu co pisali, technologie wykorzystywane w Segway'u są obecnie implementowane w wielu urządzeniach elektroniki użytkowej, motoryzacji... Ale to chyba nie miejsce na techniczne szczegóły architektury systemu mikroprocesorowego Segway'a.

Na początku (w fazie projektu, testowania prototypu) Segway był dobrym materiałem na Błękitny :) teraz jest co najmniej kilkanaście podobnych funkcjonalnie i skierowanej do tej samej grupy konsumentów, rozwiązań motoryzacyjnych.

Oto moje skromne zdanie na temat niewypału jakim jest Segway.
Cena nie ta :)


Dokładnie .. masz rację .. myślę że gdyby produkt był inaczej wyceniony to rynek by znalazł.. dość ciekawe wykorzystanie Segway'a widziałem na IBC w Holandi... kamerzyści. obsługa na targach.. fajna sprawa.
Tutaj pomysł przegrał z nieudolnością marketingowców...

konto usunięte

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Henryk M.:
Jakoś chłodno robi się w grupie BO – mała aktywność. Spróbuje więc zagaić.

Co myślicie o – moim zdaniem – nieudanych próbach otwarcia BO w przemyśle samochodowym?
Nie wiem czy to BO ale myśle ogolnie o nowych funkcjonalnosciach.
Co by to mogło być? Chyba trudno coś wymyślić w tym obszarze, co by chwyciło.

Nowa użyteczność, robię burzę mózgów i mam.
- przestrzen i wielkosc samochodu zmienna, odmienny sposób wykorzystania przestrzeni jaką ogranicza karoseria, np.samochód, który powiększa swoją objętość, do parkowania potrafi scisnąć się , wsunąć jedną część w drugą teleskopowo (ktos prezentowal taki prototyp w Discovery Channel) ->
- nowe funkcjonalności w bezpieczeństwie, skoro cos jest stosowane wewnątrz samochodu, dlaczego nie na zewnątrz, dlaczego nie w motocyklu, (zewnętrzne poduszki powietrzne (np. dla motocyklistów), cos na zasadzie aktywnego pancerza przy zderzeniu)
- inny rodzaj kultury przemieszczania się samochodem, bodźce skłaniające do współfinansowania auta używanego do dojazdu do pracy w podobnych porach. promocja modelu 4 osoby w samochodzie
(pośrednie ogniwo między transportem publicznym a prywatnym)

- znow bezpieczenstwo, samochod zaprojektowany wraz z modułowo montowanymi bezpośrednio do karoserii (nie fotelik do fotelu pasażera) fotelikami dla dzieci. Tak by były z tyłu po środku, dla jak najstarszych dzieci tyłem do kier. jazdy (najbezpieczniej przy zderzeniu czołowym, największa strefa zgniotu) i tak zagospodarowana przestrzeń by osoby siedzące z boku czuły się swobodnie...

- dla naszych żołnierzy w Afganistanie, lekkie opancerzone uzbrojone samochody drony :-) bez załogi. Przystawki do zwykłych samochodów na kierownicę, z kamerą umożliwiające kierowanie zwykłym samochodem z bazy. Albo kierowanie z innego samochodu jadącego z tyłu.

- do cięzarówek, systemy na holtz-gaz, Niemcy z powodzeniem stosowali w czasie wojny. dlaczego nie miałoby się sprawdzić w dobie promowania zielonych energii.

- rower/motorower/skuter który wypełnia pewne obszary i funkcje samochodu
(hybryda siła mięśni plus silnik elektryczny - to już jest)
(jadę samochodem, by deszcz na mnie nie padał - zaprojektowanie tak monośladu, by był mało wywrotny, możliwie chronił kierowcę przed warunkami atmosferycznymi (jakas forma kabiny, takiego profilowanego fartucha umożliwiającemu przejechanie do pracy zimą w garniturze (czy to mozliwe?) i możliwie chroniący przed obrażeniami (poduszka/zewnętrzny aktywny pancerz dla motocyklisty)Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 13:00

konto usunięte

Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady

Mateusz Lech H.:
>

Początki rzeczywiście były nieudane, ale teraz Motorola chce się wycofać z produkcji telefonów, m.in. na rzecz rozwoju Iridium.

Rewolucyjne to by było połączenie już istniejących dwóch technologii, telefonii komórkowej i łączności trunkingowej, takiej jak TETRA. Twój telefon jest poza zasięgiem ale jest w zasięgu innego telefonu, kilku telefonów, a dzwonisz pod 911? No to masz zasięg. Wyłączyli prąd w całej dzielnicy a twój telefon podłączyłeś do akumulatora samochodu... chesz np. wezwać pomoc, rozmawiasz kanałem z policją za pośrednictwem innych telefonów bez stacji bazowej. Jesteś w supermarkecie, żona w innym dziale ty w innym, jesteście w zasiegu swoich komórek, rozmawiacie bez posrednictwa stacji bazowej. Do tego moznaby dodać technologie P2P. Im wieksza siec, tym bezpieczniejsza, tym mniej podatna na zaklocenia, przeciazenia, atak terrorystyczny. Zamiast tworzyć osobną sieć Irydium, można by wykorzystać Irydium jako backup tam gdzie sieć stacjonarnych stacji bazowych jest słaba. Połączyć to jednym zestandaryzowanym systemem z protokolem IP tak samo jak w przypadku internetu. Takie technologie na pewno może zaoferować Motorola jak i wszyscy inni pozostali gracze. Ktoś kto będzie pierwszy będzie pewnie przez jakiś czas w Blue Ocean. Na poczatek moglby takie rozwiazanie zaproponowac (hybryda/zintegrowanie lacznosci szyfrowanej GSM i TETRY) wojsku.

Czy to by było przydatne w cywilu? To wiedzą ci , ktorzy przezyli blackout sieci energetycznej, gdy padły stacje bazowe a oni mieli naładowane (czesto z samochodów) bezużyteczne komórki. Albo podczas jakiegos waznego wydarzenia, czy ataku terrorystycznego, czy huraganu, gdy wszyscy jednocześnie chcieli dzwonić i przeciążyli sieć...

Kiedyś o to głównie chodziło przy tworzeniu internetu. O bezpieczeństwo zdecentralizowanej sieci. Może warto odgrzać temat w przypadku telefonii komórkowej.Jacek Kotowski edytował(a) ten post dnia 26.10.09 o godzinie 13:18



Wyślij zaproszenie do