Henryk
M.
Project Management /
Lean Management /
Systems Engineering
Temat: Nieudane próby otwarcia BO - przykłady
Może podacie jakieś przykłady nieudanych prób otwarcia BO? Dla mnie czymś takim jest SEGWAY (w fazie projektowej znany jako „Ginger”). Miał zrewolucjonizować komunikację miejską, pozostał ciekawostką i zabawką dla snobów, hobbystów, produktem co najwyżej niszowym. Pamiętam jeszcze ten szum wokół jego prezentacji, tajemnice, obietnice. Pozwolę sobie na zestawienie jego cech z popularnym rowerem:Cechy (SEGWAY) {ROWER}
Pojazd ekologiczny (Hmm… Baterie) {Tak}
Masa (około 55kg) {około 15kg}
Prędkość maksymalna, nie wyczynowo (Maks. 20km/h) {~40 km/h}
Zasięg; rower - bez wyczynu, teren SEGWAY x2 / ulica (12km/30km) {około 100km}
Napęd / zasilanie (Baterie) {Mięśnie}
Ładowanie; akumulatory – SEGWAY (12 godzin) {Jedzonko}
Masa (118kg) {podobnie}
Ustawienie kół (Równoległe - pojazd "ma szerokość") {Wzdłużne}
Ilość pasażerów (1) {1/2/...}
Cena ( 3000 USD) {Od 300 USD}
Bagaż (Podręczny) {Większy}
Jazda w terenie (Błoto nie) {Tak}
Rozwija tężyznę fizyczną (Nie) {Tak}
Moja ocena (Drogi gadżet) {Pożyteczny pojazd}
W tym przypadku można powiedzieć, że kanwy strategii nie różnią się bardzo. Jedynie napęd jest inny. Więcej: kanwa strategii dla SEGWAY-a ma gorsze parametry (moim zdaniem) niż dla roweru. O SEGWAY-u x2 możecie przeczytać w „4x4 AUTOŚWIAT” Listopad-Grudzień 2007.
PozdrawiamHenryk Metz edytował(a) ten post dnia 16.01.08 o godzinie 22:41