konto usunięte
Temat: BOS vs standardy, szablony i wiedza akademicka ;)
Zgadzam się, że dzięki BOS możemy dużo zwojować w UE, ale może spróbujmy zwojować coś na naszym rodzimym rynku?Wciąż nie rozumiem dlaczego polskie firmy są tak oporne na innowacje?
Na pewno nie chodzi o "koszty" wdrożenia BOS, ponieważ jest to po prostu inne podejście do "zardzewiałego i szablonowego" marketingu ;)
Zresztą ta oporność nie dotyczy tylko BOS.. Firmy boją się (chociaż już mniej niż kilka lat temu) inwestować np. w zaplecze informatyczne, w systemy do zarządzania wiedzą czy BI.. Przecież w przypadku firmy usługowej poza ludźmi, wiedza i możliwość jej "magazynowania" i zarządzania nią są podstawą sukcesu.
Rozmawiając ze znajomymi, którzy tak jak ja zajmują się marketingiem słyszę ciągle: analiza SWOT/TOWS, analiza SPACE, macierz BCG no i wyznaczanie celów za pomocą SMART.. Prawie jak na wykładach - nie sądzicie, że te metody mają już wąsy?
Przecież najbardziej spektakularne sukcesy to sukcesy firm, którym chciało się spróbować czegoś innego! Jaki jest wasz punkt widzenia?