Temat: Zgadnij gdzie wielkie firmy mają Twoje maile :)?
Marek W.:
Tak, masz w pewnym sensie rację. Jest cała filozofia tego typu >
działań - eMarketing oraz permission marketing.
Witaj Marku :)
- Z tego co pamiętam , to pomijając zrozumienie treści i założeń autora , przeciętny człowiek po przeczytaniu dowolnego tekstu zapamiętuje ok. 10% treści.
- Jeśli jestem w błędzie , to proszę popraw mnie. :)
Dlatego też , pozwoliłem sobie wynotować kilka zdań z Twojego bloogu:
„Permission marketing - kreowanie lojalność Klientów”
„W obecnych czasach utrzymanie dotychczasowych klientów staje się ważniejsze niż zdobywanie nowych”
Wszystkie banki , producenci i detaliści , doskonale wiedzę , że niedalekiej przyszłości przeciętny „Kowalski” wszystkie swoje sprawy , podstawowe codzienne zakupy będzie robił przez internet.
- Ci sami producenci banki i detaliści wiedząc o tym , próbują ściągnąć nas na swoje strony internetowe
używając wielu sposobów , które nie zawsze są skuteczne.
Nasuwa się pytanie – co trzeba zrobić , żeby nasz dotychczasowy klient trafił na naszą stronę internetową?
- Odpowiedź jest dość prosta.
– Trzeba to umożliwić naszemu klientowi , utworzyć jego osobistą stronę internetową i nauczyć go korzystania z tego.
Pokazać jak może się swobodnie poruszać się w gąszczu ogromnej sieci internatu.
- Jeśli zrobi się to
raz bardzo dokładnie i nasz klient będzie zadowolony , to czy będzie szukał przysłowiowych „gruszek na wierzbie”? – „oczywista, oczywistość”
Jeśli nasz klient sam się obsłuży , to czy my nie mamy mniej pracy i zbędnych kilku stanowisk , czyli obniżanie kosztó zatrudnienia , .............
Ale , żeby to zrobić należy:
- „Jeśli chcesz uzyskać zaangażowanie klienta, musisz najpierw zdobyć jego zaufanie”
Dlatego jest tak ważny kontakt z dotychczasowym klientem.
- „Według badań, pozyskanie klienta poprzez e-mail kosztuje w USA średnio ok. 57 dolarów, natomiast pozyskanie klienta dzięki reklamie banerowej to już koszt rzędu 140 dolarów. Reklama w TV to wydatek rzędu 700 dolarów, a prasie ok. 350.”
- Okazuje się , że jest jeszcze jedna forma reklamy , która
NIC nie kosztuje.
W Stanach Zjednoczonych przeprowadzono też jeszcze jedno badanie na temat reklamy.
Ankietowanym zadano bardzo proste pytanie: „Skąd się pani /n do dowiedziała o produkcie ostatnio zakupionym”
- Ponad 90% odpowiedzi było – „od znajomych”
Okazało się , że najstarsza reklama świata „poczta pantoflowa” , jest najbardziej skuteczna w dobie wysokiej technologii internetu , co też po części wyjaśnia „permission marketing”
- „Czy permission marketing to nowa rewolucyjna koncepcja marketingu? Raczej nie - jest to skoncentrowanie się na zdobyciu lojalności klientów.”
- Problem z niechcianych e-mailami zniknie podobnie jak sprzedaż bezpośrednia w naszym kraju w momencie , kiedy ten system zacznie działać.
- Ten globalny system w niedalekiej przyszłości będzie obowiązujący też w naszym kraju i z nami , czy bez nas będzie działał (system II-gi po Pentagonie)
Sam Bill Gates , który uczestniczy i zainwestował 350mln$ na opracowanie programu komputerowego do obsługi tego „GigaMarketu” , twierdzi , że potrzeba będzie trochę czasu (ok.2015r.) na wyposażenie każdego „Kowalskiego” w osobistą witrynę w internacie.
Pozdrawiam
Tadeusz :)
Tadeusz Orlenko edytował(a) ten post dnia 10.06.08 o godzinie 22:28