Anna
O.
Gryź życie, dopóki
nie nałoży ci
kagańca;)
Temat: Czy da się kupić lojalność i wydajność pracownika ?
Artur Kucharski:Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale w dużej mierze lojalność jest tworzona przez atmosferę, szacunek i więź przełożony- pracodawca. Płaca, prowizje, bonusy są jednym z elementów budowania lojalności, ale bazując tylko na tym pracodawca nie uzyska tego czego chce.
Może jednak lojaność to coś co tworzy się podczas wspólnego działania, wymiany pogladów, odnoszenia sukcesów i porażek, problemów i awantur, radości i zabaw???
Lojalność to coś co tworzy się w naszej głowie. Zatem trzeba coś ofiarować naszemu umysłowi. Odpowiedni styl zarządzania, podejście przełożonego do pracownika, oraz zbudowanie więzi pomiędzy pracownikiem a przełożonym pomaga w uzyskaniu efektu. Poza tym dlaczego nie zastosować techniki rewanżu. Jeżeli kierownik daje dowody na to że, mu zależy na pracowniku wspiera go, dba o jego ścieżkę kariery, rozwój, to chcąc nie chcąc pracownik czuje się zobligowany do rewanżu. Może brzmi jak bajka, ale wydaje mi się że tędy droga…