Bartek Tura

Bartek Tura Specjalista od
mediów
społecznościowych, z
masą pomysłów ...

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Witam serdecznie,

Chciałem poinformować Państwa o zmianach w prawie w obszarze licencji na bazy B2B, które nastąpią 25 grudnia 2014 roku. Zapis informuję, iż jest prawny zakaz kontaktu z firmami w celu złożenia jakiejkolwiek oferty poprzez marketing bezpośredni, wyjątkiem jest to, gdy firma ta zezwoliła na wcześniejszy kontakt w tej sprawie.

Dokładny punkt ustawy:
Art. 172. 1. Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

Za złamanie tego zakazu nakładane są kary finansowe na firmę.

Nasza firma udostępnia bazy danych z obszaru B2B, których Administrator jako jedyny na rynku posiada odpowiednie zgody. Związane jest to ze źródłem pozyskania rekordów, jakim są operatorzy komórkowi.

Gdyby byli Państwo zainteresowani takową bazą pod działania telemarketingowe – zapraszam do kontaktu.

W razie pytań pozostaje do dyspozycji, zachęcam do kontaktu telefonicznego,
Pozdrawiam,
Bartosz Tura,
+790 338 603,
b.tura@bazyb2c.pl.
Ewa Pach

Ewa Pach Analityk danych CRM,
Grupa mtp

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Zmiany o których piszesz dotyczą Ustawy o prawach konsumenta,

a w myśl prawa Art. 221. Definicja konsumenta:
Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

Czyli Firm to nie dotyczy.

konto usunięte

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

no nie tak szybko

Art. 172. 1. Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

abonent lub użytkownik to nie zawsze ten ,,konsument" o którym myslisz
to moze być firma TAKZE
Radosław Kaszczuk

Radosław Kaszczuk Kierownik ds.
Marketingu i
Sprzedaży w Neocraft
Sp. z o.o.

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Potwierdzam, dotyczy to obu rodzajów klientów, zarówno indywidualnych jak i biznesowych. W tekście ustawy nie ma mowy konsumencie tylko o abonencie i użytkowniku końcowym. W obu przypadkach może to równie dobrze być firma jak i osoba prywatna.
Choć dający się zaobserwować niepokój (choć momentami słowo "panika" byłoby lepsze) powinien dotyczyć tylko użytkowników nielegalnych baz z "szemranych" źródeł. W przypadku baz, których użytkownicy wyrazili zgodę nic się nie zmienia.

konto usunięte

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

a swoją droga taka baza ( ze zgoda na wysyłke ) to cenna rzecz

moze nie pod względem ekonomiczno -marketingowym ale z pewnoscia socjologicznym

bo jakie efekty mozna uzyskac od desperatów którzy dali zgode na handlowanie jego danymi i otrzymywanie wszelkiego typu ofert od powiększania penisa a na ofertach kredytowych kończąc ?
po 10 ofercie na kredyt normalny człowiek zaczyna wyc do księzyca
a po trzeciej ofercie przeszczepu włosów na plecach czy zakupu viagry w workach 100 kilowych - tanio i z gratisem , dostaje się piany na ustach

ale aspekt socjologiczny jest bezcenny
jakim desperatem trzeba byc zeby bezkrytycznie przyswajać każdą ofertę ?
ile taki człowiek jest w stanie przecierpieć i wytrzymać ?
jaką nadzwyczajna siła spokoju musi się odznaczać ?
czad

chciałbym kiedyś zobaczyc takiego kolesia żywego , jak wygląda
Zbigniew Fałek

Zbigniew Fałek Dyrektor Generalny

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Paweł W.:
no nie tak szybko

Art. 172. 1. Zakazane jest używanie telekomunikacyjnych urządzeń końcowych i automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.

abonent lub użytkownik to nie zawsze ten ,,konsument" o którym myslisz
to moze być firma TAKZE

Urządzenie końcowe (np. aparat telefoniczny) i automatyczny system wywołujący (np. modem automatycznie wywołujący SMS) muszą być użyte łącznie. Koniunkcję zdań (i) uznaje się za prawdziwą wtedy i tylko wtedy, gdy oba zdania są prawdziwe. Jeżeli oba urządzenia nie będą użyte jednocześnie zakaz ten nie obowiazuje. To po pierwsze, a po drugie, abonent to podmiot, który jest stroną umowy o świadczenie usług zawartej z dostawcą publicznie dostępnych usług. Zapis ten dotyczy tylko wybranych relacji B2C i B2B (podmiotów związanych umową). Większości omawianych tutaj przypadków przepis ten nie dotyczy.

konto usunięte

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Zbigniew F.:
Jeżeli oba urządzenia nie będą użyte jednocześnie zakaz ten nie obowiazuje.

no przeca
jak próbowałem kiedyś dzwonić do kogoś kto miał wyłączony telefon LUB TELEFONU JESZCZE W OGÓLE NIE MIAŁ , to nie mogliśmy se pogadać

wiec chyba oczywisteym jest ze obie strony winny miec telefon
-:)

ale dobrze ze opiwedizałes bo moze inni jeszcze się nie połapali że tak trzeba

-:)
Piotr Barszczewski

Piotr Barszczewski właściciel firmy
EMMU B2B Bank Polska
- Usługi dla
biznes...

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Art. 172. 1. Zakazane jest używanie automatycznych systemów wywołujących dla celów marketingu bezpośredniego, chyba że abonent lub użytkownik końcowy uprzednio wyraził na to zgodę.
2. Przepis ust. 1 nie narusza zakazów i ograniczeń dotyczących przesyłania niezamówionej informacji handlowej wynikających z odrębnych ustaw.
Czytając całośc artykułu 172 a zwłaszcza pkt 2 wnioskuję że:
po pierwsze musi być marketing bezpośredni czyli indywidualna oferta do klienta raczej indywidualnego.
przepis nie narusza zakazów i ograniczeń czyli Art. 10. 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej do oznaczonego odbiorcy będącego osobą fizyczną za pomocą środków
komunikacji elektronicznej, w szczególności poczty elektronicznej. Ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.
o świadczeniu usług drogą elektroniczną. Przecież dwie ustawy nie mogą się wykluczać. To przecież by była anarchia. :)
Pozdrawiam

konto usunięte

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

kiedyś ( czyli do czasu nowej ustawy ) odbywało się to tak


,,dzwonie do pana / pani bo chcę sprzedać pani / panu damskie letnie buty siedmiomilowe na obcasie"


nowa ustawa zmienia wszystko i teraz będzie to tak :


,,dzwonie do pana / pani bo chcę zapytać pani / pana czy życzycie sobie ofertę na damskie letnie buty siedmiomilowe na obcasie"


cóz , wiele się zmieni
Zbigniew Fałek

Zbigniew Fałek Dyrektor Generalny

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Paweł W.:
Zbigniew F.:
Jeżeli oba urządzenia nie będą użyte jednocześnie zakaz ten nie obowiazuje.

no przeca
jak próbowałem kiedyś dzwonić do kogoś kto miał wyłączony telefon LUB TELEFONU JESZCZE W OGÓLE NIE MIAŁ , to nie mogliśmy se pogadać

Bardzo proszę pisać po polsku i czytać ze zrozumieniem. Nadawca używa swojego urządzenia, a nie aparatu odbiorcy. Zakazane jest natomiast jednoczesne użycie obu tych urządzeń przez nadawcę.

konto usunięte

Temat: Zmiany w prawie dotyczące marketingu bezpośredniego w...

Zbigniew F.:

Zakazane jest natomiast jednoczesne użycie obu tych urządzeń przez nadawcę.

kolego , mam wrazenie że masz problemy emocjonalne
słusznym jest BO SPRZECZNYM Z LOGIKĄ , żeby ktos jednocześnie uzył obu urządzeń na raz
tzn zeby zadzwonił do kogoś i jednoczesnie odebrał
chyba ze dzwoni sam do siebie , coby świadczyło ze ma totalnie zryty beret

Następna dyskusja:

zestawienie baz B2B




Wyślij zaproszenie do