Dawid Lach

Dawid Lach Marketing Campaign
Manager, Kredyt Bank

Temat: zestawienie baz B2B

Aby zapełnić to forum proponuje utworzyć ogólne zestawienie baz b2b, później można go będzie rozszerzać, ale na początek proponuje zacząć od czegoś prostego (nazwa bazy, dostawca, liczebność, kryteria, wykorzystanie) - czy dysponuje ktoś takim zestawieniem i może się podzielić?


Dawid Lach edytował(a) ten post dnia 03.02.07 o godzinie 21:34
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

Ja troche jestem w temecie ;)

Dostawca/Wlasciciel: Eniro (Panorama Firm)
Nazwa: Nie ma nazwy
Strona WWW: http://www.pf.pl/portal/Pages?where=bd
Liczba Rek: 1,1 mln
Kryteria: Geograficzne (Woj, stare woj., powiat, miejscowosc, kod pocztowy, gmina, ulica, współrzędne geograficzne X i Y tzw. geokody), zatrudnienie, obrot, liczba samochodow, liczba komputerow, formy prawne, NIP, KRS, REGON, branza, EKD, PKD, EDG, godziny otwarcia, nazwa banku obsługującego, osoba kontaktowa, telefon i faks wraz z numerami kierunkowymi, e-maile, www, export/import.
Wykorzystanie: Dowolne (standardowo jedenk mailing, emailing, telemarketing)
Usługi dodatkowe: baza firm zlikwidowanych (do czyszczenia baz klienckich), baza nowych firm z GUS, słowniki adresowe.

Dostawca/Wlasciciel: PKT
Nazwa: Nie ma nazwy
Strona WWW: http://www.pkt.pl/firma/index.php?strona=bazy
Liczba Rek: 800-900 k
Kryteria: Geograficzne (Woj, powiat, miejscowosc, ulica), zatrudnienie, obrot, formy prawne, NIP, branza, EKD, PKD, osoba kontaktowa, telefon i faks, e-maile, www.
Wykorzystanie: Dowolne (standardowo jedenk mailing, emailing, telemarketing)

Dostawca/Wlasciciel: PCM (Polskie Centrum Marketingowe)
Nazwa: EFEKT
Strona WWW: http://efekt.pcm.pl/index.php3?id=oba
Liczba Rek: 1 689 050 (dane z ich strony)
Kryteria: Geograficzne (Woj, powiat, miejscowosc, ulica), zatrudnienie, obrot, formy prawne, NIP, branza, EKD, PKD, osoba kontaktowa, telefon i faks, e-maile, www.
Wykorzystanie: Dowolne (standardowo jedenk mailing, emailing, telemarketing)

Dostawca/Wlasciciel: Kompass Poland
Nazwa: Bez nazwy
Strona WWW: http://kompass.com.pl
Liczba Rek: 85 900
Kryteria: Nazwa firmy, Branża, oferowane produkty i usługi, Osoby z kierownictwa + ich stanowiska, Lokalizacja: województwo, powiat, miejscowość, Kod pocztowy, Znaki handlowe, Import/ eksport, Kraje i obszary eksportu / importu, Zatrudnienie, Obroty, NIP firmy, Adresy e-mail. Baza pozwala na selekcje firm z rankingu "Gazele Biznesu"
Wykorzystanie: Dane na CD-ROM. Płyta daje możliwość drukowania etykiet adresowych wg jednego dostępnego standardu.

Cos tam sprzedaje jeszcze TP. Jednak nie mam danych o nich.

Jesli ktos ma jakies uwagi niech dopisze.


Jarosław Zuchora edytował(a) ten post dnia 01.02.07 o godzinie 09:09
Dawid Lach

Dawid Lach Marketing Campaign
Manager, Kredyt Bank

Temat: zestawienie baz B2B

Mam kilka kontaktów, ale dawno ich nie aktualizowałem:
TP S.A. ,
Acxiom (nie jest to klasyczna baza B2B),
ASH33,
Dominanta Base & Direct,
Polska Agencja Rozwoju i Strategii.

Może ktoś ma coś jeszcze ? A może ktoś ma zestawienie baz prenumeratorów prasowych?




Dawid Lach edytował(a) ten post dnia 01.02.07 o godzinie 09:32
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

Dawid L.:Mam kilka kontaktów, ale dawno ich nie aktualizowałem:
TP S.A. , Acxiom (nie jest to klasyczna baza B2B), ASH33, Dominanta Base & Direct, Polska Agencja Rozwoju i Strategii, Dominanta Base & Direct - może ktoś ma cos jeszcze ? A może ktoś ma zestawienie baz prenumaratorów prasowych?

Acxiom ma najwiekszą bazę B2C. Firm to oni nie mają. ASH33 wogóle nie znam. Dominanta jest brokerem baz wzasadzie.
Prenumeratorów posiada np Directan. Tyle że prenumerowarli oni jakieś wydawnictwo o tematyce ogrodniczej.
Dawid Lach

Dawid Lach Marketing Campaign
Manager, Kredyt Bank

Temat: zestawienie baz B2B

ASH33 oferuje bazę HBI. Dominanta swego czasu oferowała 120k rekordów. Prenumeratorów posiada każde większe wydawnictwo (polecam almanach prasy B2B) - nie każde jednak ma zgody na wykorzystanie tych baz :-))
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

HBI - ta nazw znam ;)
Anna Michalina G.

Anna Michalina G. Data Force Group

Temat: zestawienie baz B2B

Acxiom wycina ze swojej bazy tzw bazę SOHO,
czyli osoby, które zadeklarowały, że są prywatnymi przedsiębiorcami.
Wielkość tej bazy to ok 100k.
Kryteria - wszystkie, które można znaleźć w OKPiU
czyli konsumenckie, lifestylowe, dochodowe, geograficzne i inne.


Anna Michalina Nowakowska edytował(a) ten post dnia 02.02.07 o godzinie 13:12
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

Dostawca/Wlasciciel: Hoppenstedt Bonnier Information Polska Sp. z o.o. (HBI)
Nazwa: Wydawane w systemie miesięcznym bazy danych na płytach CD ROM: Business, Firmy, Budownictwo czy Polska Jakość
Strona WWW: http://hbi.pl
Liczba Rek: około 99k
Kryteria: adres, telefon, fax, e-mail, homepage, stanowiska, nazwiska, działalność, kod branżowy, kapitał, obrót, zatrudnienie, przedstawicielstwa, udziały, forma prawna, forma własności, kraje importu/eksportu
Wykorzystanie: mailing, telemarketing


Jarosław Zuchora edytował(a) ten post dnia 02.02.07 o godzinie 13:43
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

Dostawca/Wlasciciel: Migut Media S.A.
Nazwa: TOP - baza 117 000 firm największych i dużych
SMALL BUSINESS - baza 410 000 firm z sektora tzw. małej przedsiębiorczości
PUBLIC - baza 110 000 placówek użyteczności publicznej
Strona WWW: http://www.migutmedia.pl/mb/baza_danych_udostepnianie.php
Liczba Rek: około 637k
Kryteria: ????
Wykorzystanie: mailing, telemarketing

konto usunięte

Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

A co to? powiedzial ktos z tlumu. ;)

Te linki prowadza do zbioru hmm "baz teleadresowych". Jednak wiekszosc z tych firm nie uzycza baz. W wielu przypadkach zreszta sa to bazy PF lub PKT, tyle ze zlinkowane.

Marcin M.

Marcin M. Członek Zarządu Cube
Group S.A

Temat: zestawienie baz B2B

Jeżeli ktoś jest zainteresowany e-mailingiem do tych baz to szczerze odradzam!!! Naprawdę z całego serca....w szczególności instytucjom finansowym!

Przeprowadzaliśmy mailing zarówno do bazy Eniro (pf.pl) jak i do axciomu i żadna baza nie przyniosła spodziewanych rezultatów. CTRy były bardzo bardzo słabe, bazy są bardzo kiepskiej jakości, niestargetowane odpowiednio. CTR'y były na poziomie 0,1% w obu przypadkach.

Polecam natomiast bardzo stargetowane bazy internetowe - personalny mailing do witryn, które skupiają użytkowników wg określonych upodobań i są silnie stargetowane. Można precyzyjnie stargetować nawet na służbową skrzynkę top managementu. Mailing do takich baz osiąga od CTR rzędu 1-3% do nawet 6% i jeszcze więcej jeżeli kreacja jest ciekawa.

Skąd to wiem? Wysylaliśmy mailingi dla Union Investment podczas jednej kampanii do axciomu oraz kupowaliśmy po preferencyjnych cenach wysyłki dla nich do "internetowych" bazy. CTRy oraz jakościowo te bazy są dużo lepsze, ponieważ posiadają tzw. hard userów. IMP specjalizuje się w e-mail marketingu stad nasze doświadczenia. Bardzo często klienci pytają o bazy biznesowe b2b mysląc, że otrzymają setki tysięcy słabej jakości rekordów co w popularnych bazach na rynku za grosze a 95% z nich rezygnuje dowiadując się, że nie dostaną adresu, ani nawet go nie zobaczą tylko zostanie przeprowadzona wysyłka do tej bazy a później będą mogli zobaczyć statystyki ile osób dostało, ile przeczytało (otworzyło) emaila, w co kiedy i gdzie kliknęło na tym mailu...

Przykładem może być baza money.pl , bankier.pl , pit.pl , vat.pl, nf.pl ale to tylko przykłady...najlepiej wysyłać precyzyjnie targetowane mailingi, ale do niszowych baz małych serwisów... jeszcze nie są tak wyeksploatowane. Zresztą...do wyżej wymienionych serwisów (przykładowe, jest ich całe mnóstwo!) codziennie dochodzą nowe osoby. Aha, i nie zalecam kupowania baz bezpośrednio...nawet dużych ilości rekordów - agencja ma wynegocjowane gigantyczne rabaty i może podzielić się rabatem z klientem tak aby każdy na tym dobrze wyszedł...
Jarosław Zuchora

Jarosław Zuchora Wedo Sp. z o.o.

Temat: zestawienie baz B2B

Marcin M.:Jeżeli ktoś jest zainteresowany e-mailingiem do tych baz to szczerze odradzam!!! Naprawdę z całego serca....w szczególności instytucjom finansowym!

Przeprowadzaliśmy mailing zarówno do bazy Eniro (pf.pl) jak i do axciomu i żadna baza nie przyniosła spodziewanych rezultatów. CTRy były bardzo bardzo słabe, bazy są bardzo kiepskiej jakości, niestargetowane odpowiednio. CTR'y były na poziomie 0,1% w obu przypadkach.
[
CTR zalezny jest od tego co kto wysle. Jesli bede sprzedawal maluchy po 100 000 PLN, to napewno odzew bedzie nikly.
Pozatym PKT jak i Eniro nie maja baz osobowych. Maile trafiaja zwykle na glowne skrzynki typu biuro@nazwafirmy.pl. Ciezko wiec oczekiwac ze sekretarka (ktora zwykle obsluguje tego maila) cos z nim dalej zrobi.

[Polecam natomiast bardzo stargetowane bazy internetowe - personalny mailing do witryn, które skupiają użytkowników wg określonych upodobań i są silnie stargetowane. Można precyzyjnie stargetować nawet na służbową skrzynkę top managementu. Mailing do takich baz osiąga od CTR rzędu 1-3% do nawet 6% i jeszcze więcej jeżeli kreacja jest ciekawa.

Przykładem może być baza money.pl , bankier.pl , pit.pl , vat.pl, nf.pl ale to tylko przykłady...najlepiej wysyłać precyzyjnie targetowane mailingi, ale do niszowych baz małych serwisów... jeszcze nie są tak wyeksploatowane. Zresztą...do wyżej wymienionych serwisów (przykładowe, jest ich całe mnóstwo!) codziennie dochodzą nowe osoby.

Zgadzam sie. Ciezko jednak czasami znalesc odpowiednia baze. Przy Union bylo to proste gdyz docieramy do ludzi zaintersowanych inwestowaniem.

Aha, i nie zalecam kupowania baz bezpośrednio...nawet dużych ilości rekordów - agencja ma wynegocjowane gigantyczne rabaty i może podzielić się rabatem z klientem tak aby każdy na tym dobrze wyszedł...
Hehe :) Gruba przesada ;) ale rozumiem ze kazdy chce zarobic ;) Czesto zdaza sie ze agecja podbija cene 3 razy :) Z drugiej strony moze dac baze po kosztach, a odbic sobie na samej usludze wyslania emailingu.


PS. Wlasnie sprawdzialem kontrakt podpisany z Eniro. Uwazam ze ciezko cos stwierdzic po bazie 504 rekordy ;)


Jarosław Zuchora edytował(a) ten post dnia 15.02.07 o godzinie 08:40
Radosław Piątek

Radosław Piątek e-marketing, systemy
mailingowe,
programowanie,
webdesign

Temat: zestawienie baz B2B

a ja polecam bookoflists.pl - stan bazy 90% aktualny ....

ale przede wszystkim budujcie swoje wlasne bazy na swoich stronach internetowych i nie tylko ...

a jak to sie robi zachecam wyslac pustego maila na adres kurs@mboot.pl .... lub poprostu zapisac sie na kurs na stronie http://mboot.pl

Pozdrawiam
Radosław Piątek

Systemy wielokrotnych autoresponderów
i Newsletterów (Systemy Mailingowe)
Sydonia Małkowska

Sydonia Małkowska Kierownik działu
rekrutacji

Temat: zestawienie baz B2B

CTR zalezny jest od tego co kto wysle.

I to jest sedno :)

Tak naprawdę WSZYSTKO zależy od tego CO, KOMU, w JAKIM MONENCIE, JAK PRZESYŁAMY i OCZYWIŚCIE JAK TO "WYGLĄDA" I "BRZMI".

Zapewniam, że są sytuacje, w których z powodzeniem można wykorzystać adres: sekretariat@firmajakaśtam.pl i wysłać określony przekaz - ostatecznie info dotyczące chociażby kompleksowego zaopatrzenia biura w materiały eksploatacyjne nie musi iść do Pana Prezesa. Bo to właśnie on - nie będzie czytał tego typu historyjek.

Co do jakości baz: źródła są rzeczywiście różne i ich jakość jest różna dlatego niestety albo i stety ze zgromadzonymi zbiorami trzeba nieustająco pracować. I w tym kontekście nie ma dobrych -
jest można powiedzieć nasza baza i coraz bardziej naaasza baza :):):) skąd kolwiek dorwiemy pierwowzór. Warto oddzielić shit od całej reszty - to prawda.

Dość często na potrzeby konkretnych scenariuszy
e-mailingowych - warto i wręcz trzeba tenże, wspierać telemarketingiem zarówno przed samą wysyłką jak i po jej wykonaniu. Spersonalizowana indywidualna akcja e-mailingowa łączona z odpowiednim scenariuszem telemarketingowym daje naprawdę doskonałe rezultaty. I jest bardzo dobrym punktem wyjścia do budowania wszelkich dalszych działań.


W takich sytuacjach oczywiście na pewno zapłacimy więcej. Jeśli możemy...to ja bym jednak zachęcała. Argumenty w stulu Pani, a oni mi to zrobią za mniej, są często jak najbardziej na miejscu jeśli chcemy po prostu TYLKO wydać kasę:)

My zawsze zaczynamy od scenariusza czy też scenariuszy działań. Za tym idzie wycena. I decyzja Klienta jak co robimy.

Już na początku w kontekście wspierania własnych działań - sprzedażowych czy jakichkolwiek innych - akcją e-mailingową czy direct mailingową należy podjąć trud myślenia celowego.

Na pytanie chciałbym zorganizować mailing należy odpowiedzieć pytaniem co chce Pan OSIĄGNĄĆ?

Cel ma się wiązać z OKREŚLONYM ruchem niepokojonego przez nas OKREŚLONEGO respondenta. Trzeba więc ogarniać niejako całość sytuacji - od targetu, poprzez komunikat, do momentu faktycznej wysyłki. I na takim poziomie nie da się tego z pewnością skutecznie załatwić organizując ją w oparciu o adres: sekretariat@firmajakaśtam.pl.

_____________
Ci, co mają szersze horyzonty, mają zazwyczaj gorsze perspektywy - stanisław jerzy lec


Sydonia Kowalska edytował(a) ten post dnia 28.02.07 o godzinie 21:52
Agnieszka Dudzińska

Agnieszka Dudzińska E-mail Marketing
Channel Manager at
AdPilot

Temat: zestawienie baz B2B

No to i ja dołożę swoje 3 grosze.

Arteria
Posiadają coś koło 650 000 rekordów, przez jakiś czas były one średnio aktualne, ale od 2-3 miesięcy na bieżące je aktualizują za pomocą akcji telemarketingowych jakie przeprowadzają u siebie.
Jeśli chodzi o branże, to z tym kiepsko u nich, ale jeśli chodzi o zatrudnienie to całkiem całkiem. Do pewnego momentu posługiwali się pojęciami "mała firma" "średnia firma" i "duża firma".. teraz już się naprawiają i mają normalne przedziały.

COIG (Centralny Ośrodek Informacji Gospodarczej)
Mają kilka baz na płytkach: Administracja, Finanse, Importerzy i Eksporterzy, Media i Reklama, Spółki i przedsiębiorstwa (z podziałem na większe województwa).

CISP (Centrum Informacji Szkolno Pedagogicznej)
Dla tych co poszukują baz szkół, nauczycieli i innego rodzaju placówek oświatowych.
Placówki - około 34 tys.
Nauczyciele - około 15 tys.

DCN Direct
Baza danych DCN Direct zwiera około 800 000 rekordów.
Dane do bazy pozyskiwane były z różnych źródeł ogólnodostępnych (np. książki telefoniczne, rankingi w prasie, wydawnictwa branżowe, prawnicze, naukowe, od innych firm, z własnych akcji). Systematycznie usuwane są z bazy nieaktualne rekordy na podstawie zwrotów pocztowych po akcjach mailingowych własnych i naszych klientów. Pozyskują też nowe bazy danych.

IPEIK Instytut Promocji Eksportu i Kooperacji
IPEiK ma w swojej ofercie płyty CD z bazami danych polskich i zagranicznych przedsiębiorców reprezentujących środowiska średnich i małych przedsiębiorstw.
Na ostatniej płycie było 320 000 rekordów.

PK-Soft
Firma istnieje od siedmiu lat na rynku. Na początku zajmowali się tworzeniem zintegrowanych systemów bazodanowych dla potrzeb małych i średnich przedsiębiorstw. W wyniku rosnącego zapotrzebowania nie tylko na narzędzia do obsługi baz danych lecz, także na same dane adresowe firm i instytucji, postanowili stworzyć własną bazę biznesową (B2B).
Obecnie mogą się pochwalić bazą składającą się z ponad 700 000 rekordów. W bazie znajdują się zarówno firmy komercyjne, instytucje państwowe jak i organizacje "non-profit".

TeleAdreson Sp. z o.o.
Praktycznie jedynym przedmiotem działalności Centrum Informacji Profesjonalnej TeleAdreson Sp. z o.o. jest tworzenie i udostępnianie bazy danych o firmach działających na terenie Polski, a w zasadzie o podmiotach prowadzących działalność, zarówno komercyjną (produkcja, usługi, handel), jak i niekomercyjną (administracja, szkoły, stowarzyszenia). Baza danych zawiera obecnie około 960,000 rekordów.

TP S.A.
TP posiada bazę danych podmiotów gospodarczych z pełną informacją o branży, zawierającą ok. 900.000 rekordów firm i instytucji z całej Polski.

konto usunięte

Temat: zestawienie baz B2B

Witam
A ja mam nietypową sprawę, jestemw trakcie tworzenia działu telemarketingu, i jak to bywa, sa różne potrzeby, ja potrzebuję bazę teleadresową osób prywatnych z całej polski, mogą to byc różne dane z różnych dostępnych źródeł.
Zdaję sobie sprawe z treści zapytania i różnych pytań które można zadać, natomiast potrzebuję jedynie pomocy w tej materii i czy ktoś moze pomóc?
Pozdrawiam serdecznie
Agnieszka Dudzińska

Agnieszka Dudzińska E-mail Marketing
Channel Manager at
AdPilot

Temat: zestawienie baz B2B

Jeśli potrzebujesz takiej bazy to musisz ja kupić. Dostać jej niestety nie możesz ponieważ na przetwarzanie danych osobowych musisz mieć zgodę, a żeby taka zgodę mieć to baza musi być zarejestrowana w GIODO, co robią w sumie tylko firmy wynajmujące/sprzedające bazy konsumenckie.
CO do baz konsumenckich to potentatem na polskim rynku jest firma Acxiom. Duży wybór baz, nie są w sumie drogie, aktualne i spory wybór kryteriów.
Inną firmą zajmującą się bazami konsumenckimi jest np. firma PCM, ich baza Elita jest całkiem spora.



Wyślij zaproszenie do