Mikołaj
Popławski
Head of External
Distribution
Channels & Business
Develop...
Temat: Baza firm / biur / "białe kołnierzyki" - e-mails
Odnośnie tematu, PCM owszem posiada bazy adresów e-mail opatrzonych zgodą na przesyłanie informacji o charakterze ofertowym/handlowym. Tak samo jak w przypadku innych baz dostępnych na rynku w ponad 90% przypadków są to adresy ogólne typu:biuro@firma.pl, info@firma.pl etc.
Więc skuteczność takiego e-mailingu w porównaniu do poniesionych kosztów jest... nazwijmy to zastanawiająca. Co innego jeżeli przy rekordzie mamy osobę kontaktową/decyzyjną. Wtedy mail wysyłany nawet na adres ogólny będący spersonalizowany w temacie ( możliwe, że także w treści) jest dalece bardziej skuteczny niż forma bezosobowa która poza mechanicznym filtrem antyspamowym spotyka się z "biologicznym" filtrem antyspamowym w postaci sekretarki/asystentki odczytującej korespondencję przychodzącą na ogólną skrzynkę firmy.
Odnośnie samych e-mailingów powiem jeszcze, iż nawet jeżeli ktoś posiada bazę bez zgód to nie zamyka to drogi kuminikacji elektronicznej. Pierwszy e-mail inicjujący można wysłać zawsze z zapytaniem czy dana firma/podmiot/a nawet osoba prywatna zgadza się na otrzymanie korespondencji o charakterze handlowym/ofertowym o firmy X ( jeżeli tak wystarczy np. że kliknie w link zamieszczony w mailu)- w przypadku pozytywnej odpowiedzi (kliknięcia czy odesłania zgody, następuje wysyłka docelowego maila z ofertą.
Podobny schemat zaczyna być coraz częściej realizowany przez firmy generujące leady za pomocą voice mailingów:
następuje wysyłka komunikatu głosowego na numer stacjonarny klienta indywidualnego, który na wstępie po przedstawieniu się (nazwa firmy) pyta czy dana osoba jest zainteresowana ofertą/rozmową na temat Y - jeżeli tak wciska na klawiaturze 1 i łączy się lub zaraz oddzwania do niej konsultant, jeżeli nie naciska na klawiaturze 2 lub "rzuca słuchawką".Mikołaj Popławski edytował(a) ten post dnia 22.07.09 o godzinie 09:41