Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Hongkong dla polskich przedsiębiorców

Hongkong dla polskich przedsiębiorców

http://www.biznespolska.pl/komunikaty/?contentid=187424

W dniach 21-23 września w Warszawie około 180 przedsiębiorców z Hongkongu i Kantonu zaprezentuje swoje produkty podczas Targów Lifestyle Expo. Już po raz czwarty Rada Rozwoju Handlu Hongkongu podjęła się organizacji w Europie Środkowo-Wschodniej imprezy targowej, która cieszy się zawsze dużym zainteresowaniem ze strony odwiedzających oraz mediów. Ta cykliczna impreza do tej pory odbyła się w dwukrotnie w Budapeszcie oraz raz w Moskwie. Tym razem HKTDC wraz z Wydziałem Handlu Zagranicznego i Współpracy Prowincji Kanton na miejsce tej prestiżowej wystawy wybrały Warszawę.



Chiny przez cały czas trwania kryzysu skutecznie opierają się skutkom ogólnoświatowej recesji. W walce z jej skutkami chińskim firmom pomaga zarówno rosnący popyt wewnętrzny (w pierwszej połowie tego roku zanotowano w Chinach ponad 15% wzrost zakupów) jak i otwarcie się na nowych partnerów handlowych. W dobie zmniejszonego popytu ze strony odbiorców z USA i Europy Zachodniej firmy z Chin szukają nowych klientów i jeszcze chętniej nawiązują kontakty gospodarcze z partnerami z Europy Środkowej.



Polska jest obecnie jednym z głównych partnerów biznesowych Chin w Europie Środkowej. To jednak jeszcze bardziej motywuje do podejmowania działań promocyjnych, mających na celu dalszy rozwój wymiany gospodarczej między obydwoma krajami. Mają temu służyć m.in. targi Lifestyle Expo, podczas których będzie można dokładnie zapoznać się z ofertą firm z Hongkongu i Kantonu. Będzie to idealna okazja dla mniejszych przedsiębiorstw, które ze względu na dystans dzielący obydwa kraje rezygnowały dotychczas z tego typu kontaktów.



"Polska jest jednym z najważniejszych partnerów handlowych Hongkongu i Chin w tym regionie. Obroty handlowe pomiędzy Polską a Hongkongiem w 2008 roku osiągnęły wartość 829 milionów dolarów co oznacza wzrost o ponad 21% w porównaniu do roku 2007" - mówi Winchell Cheung, Dyrektor HKTDC na Niemcy i Europę Środkową. "Hongkong ze swoim doświadczeniem w międzynarodowym handlu, wysokimi standardami produkcji i nowoczesnym wzornictwem oraz doskonale rozwiniętą infrastrukturą to idealne miejsce dla polskich przedsiębiorców chcących skorzystać na rozwoju gospodarczym Chin" - dodaje.



Targi odbędą się w warszawskim EXPO XXI, w którym zagości około 180 wystawców, reprezentujących takie branże jak elektronika, informatyka, elektryka, materiały reklamowe i upominki, modne akcesoria i wiele innych. Pierwsze dwa dni imprezy będą przeznaczone wyłącznie dla przedsiębiorców, którzy chcieliby zapoznać się z ofertą prezentowaną przez firmy z Hongkongu i Kantonu. W trakcie imprezy odbywać się będą seminaria, prowadzone przez doświadczonych przedsiębiorców, które skierowane będą do osób zainteresowanych współpracą i budowaniem długofalowych strategii z kontrahentami z Chin. Ciekawą propozycją jest również oferowana przez HKTDC usługa kojarzenia partnerów biznesowych, która ma jeszcze bardziej ułatwić nawiązanie kontaktów gospodarczych. Niewątpliwie wielką niespodzianką jest również możliwość wygrania 30 wyjazdów na imprezy targowe organizowane przez HKTDC w Hongkongu.



Ostatni dzień targów jest dniem otwartym. Organizatorzy zapraszają każdego, kto chciałby zapoznać się z ofertą producentów z regionu Doliny Rzeki Perłowej. Jak pokazują poprzednie edycje Lifestyle Expo, oryginalny styl i zastosowanie produktów z pewnością zaskoczą każdego odwiedzającego.


http://www.biznespolska.pl/komunikaty/?contentid=187424