Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Jakub Brachowski

Jakub Brachowski Business Development
Manager, TechnoPro
Engineering China

Temat: Groupon w Chinach

Groupon ma duzo pieniedzy do wydania w Chinach, ale troche malo pomyslow jak te pieniadze produktywnie wykorzystac. A latwo nie bedzie, bo zanim tu przyszli w Chinach juz bylo kilka tysiecy klonow, lacznie ze strona groupon.cn ktora wyglada dokladnie jak strona amerykanskiego giganta, tyle tylko, ze oprocz nazwy i pomyslu nie ma z nim nic wspolnego.

Originalny Chinski Groupon otwiera sie z adresu http://gaopeng.com ale w porownaniu z chinskimi odpowiednikami swieci pustkami. Uwage staraja sie przyciagnac reklamy zakupu iPhone 4. Tyle tylko, ze nie obiecuja znizek, tylko w ogole mozliwosc kupienia iPhone 4 kiedy sie pojawi w sklepie (zeby dostac iPhone 4 w promocji jednego z operatorow komorkowych, China Unicom, trzeba czekac kilka miesiecy - tak duze jest zapotrzebowanie!).

Wielu ekspertow przyglada sie z pewnym sceptycyzmem zabiegom Groupon w Chinach, wszak nie bylby to pierwszy gigant ktory stracil "nieprzebrane" srodki na ekspansje w Panstwie Srodka. Fakt, ze zdecydowali sie na wspolprace z Chinskim partnerem (Tencent) byl raczej dobrym krokiem, ale wydaje sie, ze to jedyny przemyslany punkt strategii jaki udalo im sie dotychczas zrealizowac. Ich niedawna reklama w Amerykanskiej TV nawiazujaca do Tybetu odebrana zostala w Chinach, mowiac oglednie, jako strzal we wlasne kolano.

Krotko mowiac: okazji w Chinach nie brakuje, ale warto dodatkowo zainwestowac w rozpoznanie rynku zanim sie tu przyjedzie z pieniedzmi ale bez dobrze przemyslanej strategii.

Pozdrawiam,
Jakub Brachowski
jakub.brachowski@chinatalentgroup.com



Wyślij zaproszenie do