Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Chińskie soki Coca-Coli w Polsce?

Chińskie soki Coca-Coli w Polsce?
Data: 2008-09-10

Coca-Cola chce kupić za rekordową kwotę 2,5 mld USD chińską spółkę China Huiyuan, największego w tym kraju producenta soków owocowych. Jeśli transakcja dojdzie do skutku, Coca-Cola może stać się potentatem na azjatyckim rynku napojów. Będzie to największe przejęcie chińskiej spółki przez zagraniczny podmiot.
Coca-Cola ma już silną pozycję na chińskim rynku, ale w segmencie tańszych soków i napojów. Huiyuan jest potentatem droższego segmentu, ma w nim ok. 40% udziału.

Lawrence Chor, analityk w Tai Fook Securities, uważa, że Coca-Cola może wykorzystać markę Huiyuan do przejęcia innych chińskich producentów soków, a potem zwiększy ich produkcję na eksport. Produkty te są tańsze niż europejskie, więc Coca-Cola liczy na znaczy wzrost sprzedaży. Niewykluczone, że soki trafią także na rynek polski.

W krótkiej notatce dla inwestorów analitycy Merrill Lynch ostrzegli jednak, że konieczność uzyskania zgody od chińskiego ministerstwa handlu sprawia, że bardzo trudno jest powiedzieć, kiedy i czy w ogóle transakcja zostanie zaaprobowana.

Źródło: Polska The Times, HBN food & drinks

http://www.gieldaspozywcza.pl/news/news.asp?id=1685