Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Informacje różne

Import z Chin

http://www.import-chiny.7it.eu/index.php?go=import-china

http://www.import-chiny.7it.eu/ Import z Chin

Spedycja importu z Chin /towary drobnicowe/
Wybór spedytora

Optymalne zorganizowanie transportu do Europy towarów kupowanych w Chinach stanowi często wyzwanie równie istotne jak wybór odpowiedniego towaru i znalezienie wiarygodnego dostawcy. Na szczęście nie jesteśmy z tym problemem pozostawieni sami sobie. Istnieje w Polsce rozwinięty rynek usług spedycyjnych. Na tym rynku działa szereg firm spedycyjnych czyli spedytorów, którzy profesjonalnie organizują na rzecz klientów dostawę towaru do Polski. Niektóre z tych firm, poprzez własne agencje celne dokonują również czynności związanych z odprawami celnymi.

Wybierając firmę spedycyjna, której zamierzamy powierzyć te usługi warto wziąć pod uwagę jej doświadczenie w obsłudze klientów konkretnego rynku, pozycję na rynku w Polsce, reputację wśród klientów i cenę. Przestrzegamy natomiast przed stosowaniem ceny jako najważniejszego kryterium przy wyborze spedytora.

Warto pamiętać, że tzw. łańcuch dostawy - od bramy producenta do magazynu w Polsce składa się z wielu ogniw, a problem powstający w jednym z tych ogniw może zadecydować o powodzeniu lub klęsce całej transakcji importowej. Tylko obsługa wykonywana przez profesjonalna firmę spedycyjną może uchronić was przed poważnymi ryzykami nie otrzymania kupionego towaru, nie otrzymania go na czas lub poniesienia nieprzewidzianych, dodatkowych kosztów transportu.

więcej informacji na temat importu towarów z Chin...

Chiny - informacje podstawowe

Chiny, Pekin - informacje podstawowe

Chiny, Pekin - informacje podstawowe

Chiński ujednolicony podatek dochodowy od firm

16 marca 2007 r. chiński parlament uchwalił nowa ustawę o podatku dochodowym od firm, która zunifikowała podatki od firm chińskich i zagranicznych. Wiele rozwiązań podatkowych korzystnych dla inwestorów zagranicznych zostało wyeliminowanych lub zmienionych.
Nowa ustawa podatkowa wejdzie w życie 1.01.2008 r. W międzyczasie wydane zostaną podatkowe akty wykonawcze.

Jednolite stawki podatkowe

Podatek dochodowy od firm będzie wynosił 25% bez względu na to, czy firma posiada kapitał chiński czy zagraniczny. Oznacza to wzrost podatku dla większości funkcjonujących w Chinach firm zagranicznych i spadek podatku dla firm chińskich. Przewiduje się, że nowa ustawa dotknie przede wszystkim małe i średnie firmy zagraniczne nastawione na przetwórstwo towarów przeznaczonych do reeksportu. Zamiarem chińskiego fiskusa jest bowiem, aby takie firmy relokowały się np. do Indii. Pozwoliło by to bowiem zmniejszyć nierównowagę w chińskim bilansie płatniczym. Podobnie mocno nowe podatki odczują firmy zagraniczne prowadzące nieefektywna gospodarkę energią, nie tworzące wartości dodanej lub nie będące źródłem podatków.

Duże firmy zagraniczne przygotowały się do tej zmiany. Wiele z nich zachowa dawne przywileje podatkowe, ponieważ nowy system zmienił kryteria ich przyznawania � z kryterium miejsca pochodzenia kapitału na kryterium sektora, w którym jest prowadzona działalność.

Stawki preferencyjne

Preferencyjne stawki podatkowe wykorzystywane są w nowej ustawie podatkowej jako narzędzia rozwoju inwestycji w wybranych sektorach: rolnictwie, leśnictwie, hodowli zwierząt, rybołówstwie, budownictwie wodnym i lądowym. Nieduże firmy w tych sektorach będą mogły liczyć na stawkę 20%.
Państwo wspiera również wszystkie działania nakierowane na ochronę środowiska naturalnego .Dlatego firmy inwestujące w nowe i wysoko rozwinięte technologie będą płacić podatek w wysokości 15%. Chodzi tu zwłaszcza o technologie energooszczędne i technologie przyjazne dla środowiska.

Od końca lat 90 tych XX wieku Chiny podejmowały szereg działań zmierzających do aktywizacji zachodnich prowincji. Przewiduje się zatem , że w oparciu o nowa ustawę utrzymane a nawet wzbogacone zostaną przywileje podatkowe dla inwestorów zagranicznych rozwijających interesy w Chinach Zachodnich.
Nowo założone firmy / przed 16.03.2007/ w Specjalnych Strefach w sektorach nowych technologii oraz firmy zajmujące się transferem technologii również będą mogły skorzystać ze stawek preferencyjnych. Szczegóły zasad ich opodatkowania nie są jeszcze znane.

Przejściowe rozwiązania dla firm w Specjalnych Strefach Ekonomicznych.
Działalność firm przetwórczych w Specjalnych Strefach Ekonomicznych w sektorach o dużym udziale siły roboczej będzie ulegać stopniowym zmianom, aby mogły one skutecznie konkurować w zmieniających się warunkach rynkowych, wiele z tych firm podjęło już stosowne działania w oczekiwaniu nadchodzących zmian podatkowych.
Władze chińskie przewidują jednak 5 letni okres przejściowy w latach 2008-2013, w czasie którego podatki będą stopniowo wzrastać / o ca 2% rocznie/ do poziomu 25%.

2007-06-14 | Chiny w bieżącym roku wykorzystały 25 miliardów kapitałów zagranicznych

13 czerwca Ministerstwo Handlu Chin poinformowało, że w pierwszych pięciu miesiącach bieżącego roku Chiny praktycznie wykorzystały kapitały zagraniczne o wartości ponad 25 miliardów USD, co jest prawie 10% wzrostem w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. W tym okresie założono w Chinach 15 tysięcy spółek joint venture.

Ministerstwo Handlu poinformowało także, że w okresie od stycznia do maja wartość handlu Chin towarami nowej i zaawansowanej technologii wyniosła 232.4 miliarda USD, w czym wartość eksportu wyniosła 125.76 miliarda USD.

Source: Chińskie Radio Międzynarodowe

2007-06-13 | Stock index breaks 4,100-point mark in morning session

On a strong growth trend, Chinese stocks leaped high to the 4,100-point platform this morning, after a 1.9 percent rise to reach the 4,000-point level just yesterday.

The Shanghai Composite Index opened 38 points higher from 4,110.74, and closed at 4,157.71 by the noon break, up 85.57 or 2.1 percent from yesterday's closing.

The Shenzhen Component Index, tracking the smaller Shenzhen Stock Exchange, also opened higher and ended at 13,959.81, up 380.09 points or 2.8 percent.

Source: China Daily

http://chinadaily.cn - informacje z Chin

Bilety lotnicze do Chin: http://www.esky.pl

Legalny import z Chin USA i UE - Zarób 200-500%

Zapytacie pewnie dlaczego to wszystko jest takie tanie. To nie jest tanie :) To u nas jest drogo.Nawet w USA możecie kupić towar 50% taniej (markowe jeansy, oryginalne obuwie), a kupując na Tajwanie, Chinach, Hongkongu zapłacicie nawet 1/10 naszej ceny. W USA takie ceny to normalka, natomiast w Azji siła pracownicza jest bardzo tania - najtańsza na świecie. To ogromnie obniża koszty wytworzenia towaru. Produkuje się tam wszystko i dla wszystkich. 90% sprzętu jaki posiadacie w domu powstało właśnie w Azji (głównie w Chinach i na Tajwanie) Wspaniałe telewizory produkowane na zlecenie potentatów, sprzęt komputerowy, odzież, to wszystko powstaje właśnie w Azji. Jednak żeby trafiło do Polski musi przejść przez 2-3-5 pośredników - a każdy z nich sobie narzuca marżę. I potem wychodzi taka cena jaką mamy w sklepie. Więc na co czekać sam stań się pośrednikiem dla innych. Od autorki towary kupowały hurtownie, od nich sklepy a dopiero tam końcowy klient dla którego cena była wyższa nawet o 1000% od tej po jakiej Ona zakupiła towar w HongKongu. Może już prowadzisz jakiś sklep lub hurtownię i chcesz wzbogacić ofertę? Duże dyskonty handlowe typu Media Markt już to robią

Co najważniejsze - nie musisz mieć fortuny. Startując z kwotą 500 zł w ciągu 2 miesięcy możesz zarobić nawet 2500 zł (podkreślam zarobić na CZYSTO - po odliczeniu opłat, podatków i kwoty z którą startujemy). Nie jest to może dużo ale każdy chciałby zarobić 2500 zł czyli 1250 zł na miesiąc nie wychodząc z domu. Oczywiście jeśli jesteśmy w stanie zainwestować większą kwotę � wyciągniemy z tego ZNACZNIE więcej. Dla przykładu � w grudniu ubiegłego roku autorka książki potrzebowała dość szybko pieniędzy. Znalazła chodliwy towar który dobrze sprzedawał się na Allegro, zainwestowała 2000 zł i w ciągu 3 tygodni (7 dni szła przesyłka z Tajwanu) zarobiła prawie 8000 zł (po odjęciu tego co włożyła i różnych opłat zostało jej niecałe 5000 zł - tyle zarobiła w 21 dni !!!) Nie wierzysz? ZAPYTAJ AUTORKĘ. Sam decydujesz czy robisz "jeden duży numer" inwestujesz sporą kwotę i wyciągasz z tego kilkadziesiąt/kilkaset tysięcy (np sprowadzając kontener telefonów), czy też zadowalasz się stałym mniejszym comiesięcznym zyskiem (np takim żeby Ci wystarczyło na utrzymanie poziomu supersprzedawcy :) Taka transakcja naprawdę nie jest niczym skomplikowanym, całości można dokonać przez internet, nie trzeba znać chińskiego (językiem biznesu w krajach azjatyckich jest angielski)

Spedycja importu z Chin /towary drobnicowe/
Wybór spedytora

Optymalne zorganizowanie transportu do Europy towarów kupowanych w Chinach stanowi często wyzwanie równie istotne jak wybór odpowiedniego towaru i znalezienie wiarygodnego dostawcy. Na szczęście nie jesteśmy z tym problemem pozostawieni sami sobie. Istnieje w Polsce rozwinięty rynek usług spedycyjnych. Na tym rynku działa szereg firm spedycyjnych czyli spedytorów, którzy profesjonalnie organizują na rzecz klientów dostawę towaru do Polski. Niektóre z tych firm ,poprzez własne agencje celne dokonują również czynności związanych z odprawami celnymi.

Wybierając firmę spedycyjna, której zamierzamy powierzyć te usługi warto wziąć pod uwagę jej doświadczenie w obsłudze klientów konkretnego rynku, pozycję na rynku w Polsce, reputację wśród klientów i cenę. Przestrzegamy natomiast przed stosowaniem ceny jako najważniejszego kryterium przy wyborze spedytora.

Warto pamiętać, że tzw. łańcuch dostawy - od bramy producenta do magazynu w Polsce składa się z wielu ogniw, a problem powstający w jednym z tych ogniw może zadecydować o powodzeniu lub klęsce całej transakcji importowej. Tylko obsługa wykonywana przez profesjonalna firmę spedycyjną może uchronić was przed poważnymi ryzykami nie otrzymania kupionego towaru, nie otrzymania go na czas lub poniesienia nieprzewidzianych, dodatkowych kosztów transportu.

Do realizacji usług spedycyjnych w relacji Chiny -Europa polecamy firmę

TERRAMAR Sp. z o.o. w Gdyni -http://terramar.com.pl.

Firma TERRAMAR powstała w 1992 r zatrudniając 29 doświadczonych spedytorów i agentów celnych, oferuje szeroki wachlarz usług spedycji i obsługi celnej eksporterom i importerom.
Firma TERRAMAR obsługuje każdy rodzaj towaru, w tym przesyłki drobnicowe i ładunki skonteneryzowane.

Co trzeba wiedzieć przed podjęciem decyzji o zakupie towaru

Termin "ładunki drobnicowe" lub "drobnica" obejmuje towary, których optymalnym ( i korzystniejszym finansowo) sposobem przewozu jest transport "luzem" z wykorzystaniem zbiorczych kontenerów.
Średnio jest to przesyłka do ok. 11-15 m3 / w j. angielskim cbm /
Towary te są kompletowane w ładunki kontenerowe w porcie załadunku. Czynności te wykonuje przewoźnik morski na zlecenie spedytora importera.

Serwis drobnicowy w imporcie czy eksporcie z / do Polski obejmuje kilkanaście portów chińskich i jest obsługiwany przez kilku przewoźników specjalizującym się w obsłudze ładunków nie pełno kontenerowych.

Negocjując warunki zakupu towaru od eksportera / dostawcy bądź jego dystrybutora/ konieczne jest określenie też tzw. warunków dostawy czyli formuły, z której wynika podział kosztów, obowiązków i ryzyka dostawy towaru pomiędzy kupującym i sprzedającym.

Najbardziej uznaną wykładnią formuł określających warunki dostawy towarów jest INCOTERMS 2000. Ta wykładnia jest powszechnie stosowana w handlu z Chinami.
Spośród wielu możliwych do zastosowania formuł w transporcie morskim najczęściej importer spotka się z określeniem "FOB (port załadunku)" np. FOB SHANGHAI
czy "CIF (port przeznaczenia)" np. CIF Gdynia.

Polecaną, pozwalającą zachować importerowi gestię transportową powinna być formuła
FOB (port załadunku):

"Gestię transportową posiada kupujący, który ma obowiązek zawrzeć, na swój koszt umowę o przewóz towaru morzem, a także poinformować sprzedającego o nazwie statku, miejscu załadunku i wymaganym terminie dostawy; obowiązkiem sprzedającego jest dostarczenie towaru, w uzgodnionym dniu lub okresie, na wyznaczony przez kupującego statek w oznaczonym porcie załadunku; sprzedający ponosi koszty oraz ryzyko uszkodzenia lub utraty towaru, dopóki towar nie przekroczy linii nadburcia statku w porcie załadunku."1

Zgodnie z formułą CIF/ port przeznaczenia/:

"Sprzedający posiada gestię transportową i do jego obowiązków należy zawarcie umowy przewozu towaru do określonego portu przeznaczenia i opłacenia frachtu, natomiast ryzyko uszkodzenia lub utraty towaru ponosi tylko do linii nadburcia statku w porcie załadunku.
Sprzedający jest również zobowiązany do zawarcia umowy ubezpieczenia i pokrycia jego kosztów"1.

Gestia transportowa to nic innego, jak prawo jednej ze stron kontraktu kupna sprzedaży towaru do organizacji transportu.

Warto zdawać sobie sprawę, że z punku widzenia kupującego zawsze warto posiadać gestię transportową. Dlaczego?. Po pierwsze: warto samemu zadbać o swe interesy, skoro i tak ryzyko transportu ponosisz, niezależnie od wybranych warunków, to dlaczego nie mieć wpływu na jego realizację! . Dostawca chiński może mieć wiele swoich powodów aby zorganizować Ci transport biorąc pod uwagę swoje interesy. Po drugie: w efekcie końcowym transport organizowany przez dostawcę jest droższy.
Posiadanie gestii transportowej nakłada jednak na kupującego obowiązek zadbania o właściwą organizację transportu. Jak wiemy, usługę te wykona spedytor, doradzając również wybór optymalnej formuły warunków dostawy.

Z praktyki handlu morskiego wynika, że najczęściej przy imporcie z Chin stosuje się formułę FOB /np. Szanghaj/ W tej formule , jak wiadomo faktura dostawcy obejmuje wyłącznie koszt towaru. Koszty dodatkowe : fracht i np. ubezpieczenie pokrywa importer.

Średnia długość rejsu na trasie Szanghaj - Gdynia wynosi 5-6 tygodni.!!!

Przebieg usługi z gestią transportową w imporcie

1.Po złożeniu zamówienia na towar u dostawcy chińskiego i wybraniu firmy spedycyjnej importer przekazuje do spedytora podstawowe informacje dot. przesyłki: nazwę dostawcy, nazwę towaru , wielkość kontraktu / ilość, wagę, kubaturę jednorazowej partii towaru, port załadunku i planowany termin gotowości do załadunku.

2.Spedytor przekazuje te informacje agentowi armatora w Polsce, składając tzw. booking,
czyli zlecenie wykonania przewozu morskiego.

3. Agent armatora z portu załadunku kontaktuje się z eksporterem w celu potwierdzenia wszystkich warunków przewozu.

4. Równocześnie spedytor wysyła do dostawcy tzw." routing order", w którym informuje dostawcę o działaniu w imieniu polskiego importera, awizując kontakt, jaki zostanie nawiązany z dostawca przez lokalnego agenta armatora. Wszystko po to, aby zainteresowane strony posiadały komplet informacji niezbędnych dla wykonania przewozu.

5. Dostawca może przesłać do spedytora wstępne dokumenty handlowe jak: fakturę pro forma/Pro Forma Invoice/,specyfikację ilościowo-wagową (packing list), certyfikaty, celem sprawdzenia prawidłowości ich wystawienia tak aby np. dokumenty nie zostały zakwestionowane w trakcie odprawy celnej.

6. Po załadunku towaru na statek / przesyłka znajduje sie w kontenerze zbiorczym/ spedytor otrzymuje informację od agenta armatora o przewidzianej dacie nadejścia towaru do portu przeznaczenia. Podobną awizację otrzymuje importer od spedytora.

Czas transportu morskiego jest to dogodny moment na zebranie wszelkich dokumentów handlowych, przygotowanie upoważnienia dla wybranej agencji celnej do reprezentowania importera przed Urzędem Celnym w porcie /często ten sam spedytor działa także jako agencja celna/

7. Dokumenty przewozowe /konosament = Bill of Lading = i inne wymienione w pkt. 5 zostają przekazane przez importera spedytorowi , najlepiej przed terminem dowozu towaru do portu.

8. Po nadejściu towaru do portu przeznaczenia:
- spedytor przejmuje "opiekę" nad towarem, który złożony zostaje do magazynu portowego
- równocześnie agencja celna przystępuje do przygotowania zgłoszenia celnego towaru, kontaktu z Urzędem Celnym celem zakończenia procedury celnej
- importer otrzymuje informację o wielkości długu celnego /cło+VAT/.
- towar odbierany jest przez importera z magazynu portowego dopiero po opłaceniu należności celno-podatkowych / bezpośrednio przez importera lub za pośrednictwem tzw. zabezpieczenia majątkowego spedytora/
- bądź transportowany jest do miejsca przeznaczenia o ile przewidywało to zlecenie spedycyjne od importera.

9. Spedytor wystawia fakturę /-y dla importera za wykonane czynności spedycyjne i poniesione wydatki: na fracht morski, ubezpieczenie, i inne koszty związane np. przeładunkiem, magazynowaniem i transportem w Polsce do odbiorcy.
Fakturowanie może przebiegać dwu etapowo. Najpierw wystawiana jest faktura za koszty frachtu i ubezpieczenia. Jest ona częścią składową podstawy naliczenia należności celnych i podatkowych. Ta faktura wystawiana jest zaraz po nadejściu towaru do portu.

Druga faktura wystawiana jest po zakończeniu procesu spedycyjnego i jest jednoznaczna z całkowitym rozliczeniem transakcji.

Artykuł powstał dzięki życzliwej pomocy z firmy TERRAMAR Sp. z o.o., Gdynia
- jednej z wiodących firm spedycyjnych w Polsce.

1/ Podręcznik Spedytora srt.82-83 - Polska Izba Spedycji i Logistyki, Gdynia 2003.

Import Chiny - Internetowe Portale Eksportowo - Importowe

Poniżej podajemy spis głównych portali internetowych zajmujących się problematyką eksportu i importu. Warto je odwiedzać, aby rozszerzyć swą bazę partnerów i zdobyć dodatkowa wiedzę. Twoja działalność eksportowo-importowa będzie bowiem w naturalny sposób rozwijać się, obejmując kolejne rynki.

Asian Product Directory: http://asianproducts.com

Boletin.net: http://www.boletin.net

BuySellOffers: http://buyselloffers.com

ChinaBigGlobal: http://gtdchina.yp.com.hk

Export 911: http://www.export911.com

ExportFocus: http://exportfocus.com

Foreign Trade Online: http://foreign-trade.com

Global Importers Directory: http://www.export-import-companies.com

Go East Direct: http://www.goeastdirect.com

Importer List: http://www.importerlist.com

Trade India: http://trade-india.com

Trade Key: http://www.tradekey.com

TOBOC: http://www.toboc.com

Portale aukcyjne, na których możesz sprzedawać
towary kupione w Chinach:

Allegro: http://www.allegro.pl

Amazon Auctions: http://amazon.com

Auction: http://auction.com

Bidstar: http://bidstar.net

Daily Bidz: http://www.dailybidz.co.uk

eBay: http://www.ebay.com, http://www.ebay.pl

Half: http://half.com

Overstock: http://auctions.overstock.com

uBid: http://www.ubid.com

Yahoo Auctions: http://auctions.yahoo.com

Koleje chińskie. Kolejowy rozkład jazdy w Chinach

Koleje w Chinach są na przyzwoitym poziomie a sieć kolejowa w Chinach jest bardzo rozbudowana. Podróżując po Chinach warto korzystać z kolei. Bilety kolejowe są tańsze niż lotnicze. Przemierzając Chiny koleją można lepiej poznać ten fascynujący kraj i zawrzeć wartościowe znajomości. Chińskie koleje oferują wygodne połączenia również wagonami sypialnymi .Bilety dostarczane są do hoteli.

Najczęściej turyści i ludzie biznesu korzystają z następujących połączeń:

� Pekin - Szanghaj
� Pekin - Guangzhou czyli Kanton
� Szanghaj - Guangzhou

Bilety kolejowe na wszystkich trasach kolei chińskich można rezerwować i kupować online na poniższej witrynie:

http://www.china-train-ticket.com

Poszukiwanie dostawców:

Najlepszą metodą na znalezienie dostawcy z Chin jest internetowa platforma biznesowa - made-in-china lub alibaba. Można też szukać dostawców poprzez google (np. szukać jakiegoś produktu na stronach w domenach .cn (Chiny) lub .tw (Tajwan)).
Na powyższych platformach możemy spotkać 2 typ kontrahentów:
Producenci - handlują swoim towarem który sami wyprodukowali
Pośrednicy - handlują towarem którego nie wyprodukowali
Pośredników raczej należy unikać - nie gwarantują oni towaru dobrej jakości oraz mogą być problemy z certyfikatami.
Najłatwiejszym sposobem rozróżnienia pośredników od producentów jest przejrzenie oferty - jeśli jest szeroka tzn. zawiera produkty które nie są spokrewnione z sobą np. pamięci RAM i miskami wówczas mamy do czynienia z pośrednikiem i należy zachować szczególną ostrożność przy ewentualnym. Import tych towarów może być ryzykowny. Pośrednicy zazwyczaj nie mają swojej strony internetowej � reklamują się tylko w serwisach internetowych. Gdy znajdziemy interesujący nas produkt np. na made-in-china.com należy sprawdzić stronę domową producenta. Szczególną uwagę należy zwrócić na certyfikaty CE, UL, TUW.

Nawiązanie kontaktu:

Gdy znajdziemy interesujący towar należy wysłać zapytanie o cenę. Należy skorzystać z formularza kontaktowego umieszczonego na platformie lub też napisać bezpośrednio na adres który znajduje się na stronie internetowej. Należy zwrócić szczególną uwagę na profesjonalne zredagowanie wiadomości, standardowe "What is your price for 1000 pcs" to raczej za mało i szanse że ktoś na to odpowie są raczej nikłe. Profesjonalnie przygotowane zapytanie o cenę powinno zawierać wstęp - 2-3 zdania o firmie - jeśli jest się osobą prywatną należy napisać ze planuje się rozpoczęcie działalności i jest się zainteresowanym rozpoczęciem współpracy właśnie z nimi, lub też wymyślić sobie jakieś 2 zdania o wirtualnej firmie. Następnie należy zapytać się o towar - trzeba sprecyzować który model/wersje nas interesują - gdy poprosimy o cały asortyment zazwyczaj zostaniemy poproszeni o sprecyzowanie zapytania - szanse że dostaniemy od razu cały cennik wynoszą kilkanaście procent. Należy też zapytać o opakowanie (wymiar i masę) produktu, certyfikaty, oraz przesyłkę i formy płatności oraz koszt przesyłki do miejsca docelowego (zazwyczaj towar jest sprzedawany na warunkach FOB - producent dostarczy towar do firmy która zajmuje się przesyłaniem towaru) Bardzo ważną sprawą jest podpisanie się oraz umieszczenie danych takich jak adres strony www, nr telefonu, adresu firmy.


Przygotowaliśmy pakiet motywacyjny, edukacyjny, ebiznesowy i perswazyjny... szczególnie polecam ten pierwszy, bo opinie jakie zebrały książki, które się w nim znajdują są po prostu zabójcze.

Zapraszam: http://pakiety.zlotemysli.pl/bestebooks.php

źródło: http://www.import-chiny.7it.eu/index.php?go=import-china