Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Firmy z Hong Kongu i Kantonu w Budapeszcie, 15-17.09.2008

Kluczowe firmy z Hongkongu i Kantonu w Budapeszcie

Po raz pierwszy pod wspólnym szyldem „Lifestyle Expo” firmy z Hongkongu i Kantonu zaprezentują w Budapeszcie swoje produkty. Wspólne przedsięwzięcie Hongkongu i prowincji Guangdong odbędzie się w dniach 15-17.09.2008 w stolicy Węgier w centrum wystawienniczym SYMA Sport and Event Centre.

Flagowa impreza Rady Rozwoju Handlu Hongkongu (HKTDC) promująca produkty z Hongkongu na rynkach zagranicznych, znana pod nazwa “style Hong Kong” odbyła się po raz pierwszy w naszej części Europy w Budapeszcie w 2006 roku. Swoje produkty zaprezentowało wówczas ponad 100 wystawców z Hongkongu. Podczas 2 dni biznesowych imprezę odwiedziło 2200 kupców z 15 krajów. W tym roku po raz pierwszy HKTDC zdecydowało się na organizacje wystawy wspólnie z Departamentem Handlu Zagranicznego i Współpracy Gospodarczej Prowincji Guangdong (GD-DOFTEC) pod nową nazwą „Lifestyle Expo”. Prowincja Guandgdong, kojarzona w Polsce bardziej z nazwą swojej stolicy Kantonem, to obecnie wiodący na świecie ośrodek wzornictwa i produkcji.

Hongkong i Guangdong mają wiele wspólnego. Poza zbliżonym położeniem geograficznym oba regiony wyspecjalizowały się w produkcji i eksporcie dóbr konsumpcyjnych i skutecznie poszukują możliwości współpracy i rozwoju na wschodzących rynkach całego świata. „Wspólne przedsięwzięcie zaplanowane na wrzesień tego roku w Budapeszcie ma na celu prezentację kupcom z Europy Środkowo Wschodniej jak najszerszej gamy produktów. Prezentacja oferty najlepszych dostawców z obu regionów podczas jednej imprezy daje niepowtarzalny efekty synergii, z którego mogą skorzystać kupców z tej części Europy” powiedział Pan Ralph Chow, Dyrektor Departamentu Product Promotion, HKTDC. Taka intensyfikacja działań wskazuje jednocześnie na duże zainteresowanie producentów z Hongkongu i Guangdong rynkami naszego regionu. W imprezie weźmie udział ok 160 firm z Hongkongu i Guangdong reprezentujących takie branże jak odzież, modne akcesoria, upominki, wyposażenie wnętrz, zabawki, elektronika użytkowa, urządzenia elektryczne oraz sprzęt telekomunikacyjny.

Szczególnie duży potencjał na rozwój wydaje się istnieć jeśli chodzi o wymianę handlową z Polską. Stały wzrost gospodarczy w Polsce, prowadzi do wzrostu zamożności, co przekłada się na rosnący poziom konsumpcji wewnętrznej. W 2007 roku export produktów z Hongkongu do Polski wzrósł o 32,4% do poziomu 612 milionów US$” stwierdził Pan Chow. Warto jednak podkreślić, że eksport do Węgier, których populacja jest prawie czterokrotnie mniejsza wyniósł ponad 900 milionów US$. Świadczy to niewątpliwie o istniejącym niewykorzystanym potencjale w handlu z Polską.

Polscy konsumenci, którzy osiągnęli już wyższy standard życia poszukują produktów markowych o wysokiej jakości. Wystawa w Budapeszcie będzie niepowtarzalną okazją dla handlowców aby zapoznać się z ofertą wysokiej jakości produktów codziennego użytku oraz markami producentów z Hongkongu i Guangdong. Są to produkty o niepowtarzalnym wzornictwie i jednocześnie w atrakcyjnych cenach” dodał Pan Chow.

Kupcy z Polski zainteresowani odwiedzeniem wystawy w Budapeszcie będą mogli skorzystać z dofinansowania kosztów wyjazdu w wysokości 300 Euro. Szczegółowych informacji udziela warszawskie biuro HKTDC.

Piotr Sierak

HKTDC, Warsaw Consultant Office

ul. Chałubińskiego 8, lok 3369

00-613 Warszawa

Tel: 48-(22)-830-05-52

Faks: 48-(22)-830-07-11

email: piotr.sierak@tdc.org.hk

http://biznesazja.bblog.pl/