Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmy

Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmy

Alibaba .com Ltd., największy na świecie dostawca usług dla handlu internetowego, rozpoczął ekspansję na rynkach europejskich, mając na celu przyciągnięcie wiekszej ilości sprzedawców i kupców z

Europy, ale także nawiązanie długofalowych relacji z lokalnymi partnerami związanymi z rynkiem e-commerce i nowych technologii.

Europejska Strategia Alibaba.com

"Europa jest dla nas strategicznym rynkiem", powiedziała Maggie Choo.

Strona handlowego serwisu Alibaba.com, który wspomaga dostawców i nabywców na całym świecie, posiada aktualnie 43 mln użytkowników. Większość dostawców pochodzi z Azji, a większość kupujących z USA i Europy.

Producenci i dostawcy z krajów europejskich, takich jak Wielka Brytania czy Niemcy rozpoczęli poszukiwania nowych rynków zbytu w krajach azjatyckich, zwłaszcza w Chinach, ponieważ popyt na rynkach lokalnych osłabł z powodu recesji.

"Wielu dostawców z Wielkiej Brytanii używa naszej platformy do poszukiwania możliwości prowadzenia działalności gospodarczej w Azji, co stanowi istotną zmianę," mówi Maggie Choo, dyrektor Alibaba na kraje Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki. Dotychczas Alibaba.com był postrzegany jako źródło kontaktów z producentami i dostawcami z Chin.

Alibaba wydał ponad 1 milion funtów na promocję w samej Wielkiej Brytanii od rozpoczęcia europejskiej kampanii reklamowej w sierpniu 2009.

Produkty rolne, meble do domu, żywność i napoje należą do najczęściej nabywanych towarów brytyjskich, wg Alibaba.com Strona internetowa ma ponad 450.000 użytkowników w Wielkiej Brytanii.

"W czasie recesji gospodarczej, wszystko jest tańsze, pozyskiwania klientów jest tańsze, marketing jest tańszy”, Chief Executive Officer David Wei powiedział w wywiadzie dla telewizji Bloomberg 14 sierpnia. "To najlepszy czas na inwestowanie.”

Plan Trzyletni Alibaba.com dla Europy

W Europie, Alibaba właśnie rozpoczęła wdrażanie planu trzyletniego. W pierwszym roku Alibaba będzie zwiększać świadomość marki, w drugim przejdzie do etapu fuzji i przejęć, a w trzecim będzie koncentrować się na wzroscie przychodów, powiedziała Maggie Choo.

"Globalny rozwój jest naszą strategię i cały czas poszukujemy możliwości fuzji i przejęć," powiedziała Maggie Choo.

Alibaba.com w ramach poszerzenia swojej oferty dla średnich i małych firm, otworzył w sierpniu 2009 nową platformę handlową, Aliexpress, gdzie towary można kupować w cenach producenta nawet przy minimalnych zamówieniach.

Aliexpress to rozwinięcie usług oferowanych przez Alibaba.com, pozwala na bezpieczne i kontrolowane dokonywanie zakupów online z dostawcami z Chin. Kupujący w Polsce, znajduje na stronie Aliexpress interesujący go towar. Następnie loguje się do serwisu i krok po kroku realizuje transakcję: ustala online z dostawcą szczegóły płatności, wielkość zamówienia, specyfikację techniczną produktu oraz warunki dostawy. Po ustaleniu warunków, kupujący wpłaca ustaloną sumę na bezpieczne konto nadzorowane przez należący do Alibaba Group system escrow bezpiecznych płatności online Alipay. Wpłacona suma znajduje się na koncie kupującego w Alipay aż do momentu odbioru przesyłki z Chin. Po stwierdzeniu spełnienia oczekiwań kupującego przez dostawcę, kupujący aktywuje znajdujące się na jego koncie Alipay środki i system dokonuje przelewu na konto dostawcy.

Po raz pierwszy importerzy i kupujący towary z Chin dostają do ręki bezpieczne i proste narzędzie, pozwalające zminimalizować ryzyko międzynarodowego handlu przez Internet.

Alibaba w ramach swojego trzyletniego planu ekspansji na rynkach europejskich zaprasza do współpracy lokalne firmy związane z rynkiem e-commerce i nowymi technologiami, ale także właścicieli dużych, działających sklepów internetowych i serwisów B2B i B2C.

Źródło: Blomberg.com i Alibaba.comy

Więcej informacji i zapytania: Marcin Nowak aladyns.com@gmail.comMarcin Nowak edytował(a) ten post dnia 20.01.11 o godzinie 16:41
Iwona L.

Iwona L. Właściciel, EURO
ANIMALS

Temat: Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmy

Marcin,
z całym szacunkiem, żałosne !
Po co to zamieściłeś ????????
Sam nie skorzystasz i nie zarobisz, chyba, że podejmiesz się na zlecenie weryfikowania kontrachentów ?!
I co tym ludziom powiesz, że Golden supply czy jak ich zwą to uczciwe firmy ?!!!!! Przecież wiesz, że to kant !
Tam jest trudno oszacować od pioruna oszustów i naciągaczy. Wprowadzić kogoś w arkana tego portalu nie da się szybko a i tak nikt nie zagwarantuje powodzenia transakcji...... ?????
Masz pomysl na wlasny portal - super ! ale nie upraszczaj alibaby bo puścisz ludzi w kanał i sam wiesz w jak duży, chyba, że sam nie masz konta i nie wiesz jak to chodzi ????
Oj, .......
A i jeszcze, jeżeli chodzi o Europę to to jest w powijakach a lansują głównie Chińczyków, póżniej Azjatow a reszta to margines
Marcin Nowak

Marcin Nowak Handel B2B

Temat: Alibaba.com zaprasza do współpracy europejskie firmy

Witam!

Mam do czynienia z Alibaba.com od kilku lat ( i w Polsce i w Chinach ), i każdemu, kto pyta o Alibaba.com powtarzam, że jak każda platforma internetowa typu B2B, jest to serwis, gdzie można zrobić wstępne rozpoznanie, zdobyć wstępne oferty itd. Ale nie jest to serwis handlowy, poprzez który realizuje się transakcje. Do handlu online powstał Aliexpress.com. A w celu realnego handlu z firmami z Chin, trzeba przejść do kolejnego etapu, czyli realnej weryfikacji firm itd.

Post pochodzi z 2010 lub 2009 roku, gdy Alibaba.com planował ekspansję w Europie ( zaangażowali duże środki w reklamę w Wielkiej Brytanii, otworzyli biuro regionalne najpierw w Szwajcarii, potem w Londynie, odwiedzili także Polskę ). Aktualnie skierowali główne siły na rynek amerykański.

Pozdrawiam, Marcin



Wyślij zaproszenie do