Marcin
Szpak
Dyrektor ds. rozwoju
w Grupa SET sp. z
o.o.
Temat: Informacje i Ogłoszenia
Szkolenie zamknięte organizowane na zamówienie
Cele ogólne szkolenia
- Zaprezentowanie tego, w jaki sposób roczna rozmowa oceniająca może pomagać budować autorytet menedżera
- Prezentacja korzyści ze stosowania ocen rocznych
- Prezentacja struktury efektywnej rozmowy oceniającej
- Przygotowanie menedżerów do prowadzenia rozmów motywujących w oparciu o coachingowy styl przywództwa
- Stworzenie możliwości do przećwiczenia strategii radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas rozmów oceniających
Co gwarantujemy?
- Autorski program stworzony w oparciu o metodologię SET i najlepsze praktyki z zakresu prowadzenia rozmów okresowych dopasowany do potrzeb i specyfiki menedżerów zatrudnionych w Państwa firmie.
- Trenera praktyka z doświadczeniem menedżerskim
- Konsultacje dla menedżerów z trenerem przez miesiąc od zakończenia szkolenia
- Komplet materiałów dla uczestników
- Certyfikaty poświadczające ukończenie szkolenia
- 100% gwarancji zadowolenia lub powtórzenie szkolenia
Idea projektu
Ocena roczna jest bardzo często traktowana przez menedżerów, jako zło konieczne. A może to być jedno z niezwykle efektywnych narzędzi menedżerskich pozwalających budować pozycję i autorytet szefa w oczach podwładnych.
Dobrze poprowadzona rozmowa oceniająca pozwala menedżerowi pozyskać niezwykle istotne informacje o swoich pracownikach – o ich motywacjach, potrzebach, obawach i ograniczeniach. Wiedza ta zwiększa wpływ menedżera na pracownika, pozwalając mu efektywniej oddziaływać na jego zachowania i ostatecznie dzięki temu wpływać na rezultat jego pracy.
Szkolenie jest tak przygotowane, aby uczestnicy mieli możliwość doświadczenia siły tego narzędzia na sobie.
Propozycja programu szkolenia
Rozmowa oceniająca jako narzędzie szefowskie:
- Fakty i mity na temat rozmowy oceniającej
- Najczęstsze bariery niepozwalające w pełni wykorzystać potencjału rozmowy oceniającej
- W jaki sposób rozmowa oceniająca może wzmacniać autorytet szefa
Ocena roczna a model przywództwa sytuacyjnego:
- Koncepcja zarządzania sytuacyjnego – Determinantu skuteczności menedżerskiej
- Diagnoza potencjału pracownika w trakcie rozmowy oceniającej
- Elastyczne dobieranie stylów przywódczych i narzędzi rozwojowych
- Współpraca dla wyników podczas rozmowy rocznej
Struktura efektywnej rozmowy:
- Kontraktowanie celów rozmowy
- Zasada 20/80 – ile menedżer powinien słuchać, ile powinien pytać?
- Analizowanie mocnych stron i obszarów rozwojowych pracownika
- Rekomendowanie rozwiązań i działań rozwojowych
Coachingowy styl przywództwa a rozmowa oceniająca:
- Od informacji zwrotnej do rozmowy w oparciu o pytania
- Informacja zwrotna i komunikowanie oczekiwań:
o Zasady udzielania informacji zwrotnej
o Struktura informacji wrotnej
o Coachingowa informacja zwrotna
o Znaczenie języka w udzielaniu informacji wrotnej
Strategie radzenia sobie w sytuacjach trudnych podczas oceny rocznej
- Komunikowanie niezadowolenia – przekazywania negatywnej oceny
- Kwestionowanie oceny przez pracownika
- Pozorna zgoda pracownika
- Silne emocje podczas oceny
Powyższy program ma charakter przykładowy. Ostateczna wersja programu zostanie zaprezentowana po dokonaniu i analizie indywidualnych potrzeb uczestników.
Wszystkich zainteresowanych realizacją szkolenia zapraszam do kontaktu:
Marcin Szpak
tel.: +48 796-319-705
e-mail: szpak.marcin@gntb.eu
skype: szpak-marcin
http://gntb.eu