Agnieszka
Słodkowska
Specjalista ds.
Personalnych/Coach
Kariery
Temat: Dla tych, którzy mówią w pracy
Czy mówisz w pracy?Niezależnie od branży w ramach naszej aktywności zawodowej musimy mówić - dzwonić do klientów, prowadzić negocjacje, przeprowadzać prezentacje, przygotowywać wystąpienia, czy też – po prostu – komunikować się ze swoimi współpracownikami.
Wszystko obraca się wokół mówienia. Jednak jest istotna różnica pomiędzy mówieniem dla samego mówienia, a skutecznym docieraniem do naszych rozmówców. W celu wzmocnienia przekazu, należy wiedzieć jakich słów używać (kiedy żargon zawodowy, a kiedy kolokwializmy są wskazane), jak konstruować wypowiedź, aby była zrozumiała, czy też w jaki sposób przygotować wystąpienie, aby zmieścić się w ograniczonym czasie spotkania.
Skuteczne dotarcie do odbiorców uzależnione jest również z innymi, często bagatelizowanymi aspektami. Czy zawsze pamiętasz o utrzymywaniu prawidłowej postawy podczas rozmowy? Jak długo trzymujesz kontakt wzrokowy? Jak często wydajesz tzw. ,,jęki namysłu” (,,eee…”, ,,yyy…” lub przeciągasz ostatnie sylaby). Diabeł efektywnego komunikowania się tkwi w szczegółach, także takich jak płynność mowy, czy różne elementy komunikacji niewerbalnej.
Jeśli chcesz naprawdę mówić…
Wszystkich zainteresowanych zapraszamy na spotkania poznańskich klubów Toastmasters (http://toastmasterspoznan.pl):
- klub anglojęzyczny Verbal Victory, spotkania w każdy poniedziałek o godzinie 19.00
- klub polskojęzyczny Toastmasters Poznań, spotkania w każdą środę o godzinie 19.00
Miejsce spotkań: Wyższa Szkoła Bankowa, pl. Powstańców Wielkopolskich 2, sala 107
Zaparszamy!