konto usunięte
Mariusz Przybylski Dynamite Studio
Temat: Jak wybieraliście logo
Jak wybieraliśmy projektanta? Po portfolio rzecz jasna. Z tym, że warto spojrzeć na projekty całej identyfikacji, a nie samo logo. Logotyp powinien być prosty, więc często błędnie się ocenia jego "jakość", najlepsze przykłady to nowe logotypy PZU i Getin Banku - niby nic specjalnego, ale w połączeniu z całą identyfikacją dają radę, są zauważalne, a po paru miesiącach od "premiery" rozpoznawalne z daleka.Czy w czymś pomogło? To trudne pytanie, ciężko wyciągnąć jakieś statystyki jak nowe logo wpłynęło na sprzedaż. Jedno jest pewne, jak daję wizytówkę, to chyba nie było osoby, która by dłużej na niej oka nie zawiesiła. Można sądzić, że podobnie jest w przypadku strony internetowej - pierwsze wrażenie jest pozytywne, więc odbiorca zostaje dłużej na stronie, choć tego nie mam jak sprawdzić, bo odkąd mamy nowe CI, to strona cały czas jest "w budowie".
Magdalena
Tkacz
Konsultant IT,
freelancer,
nauczyciel
akademicki,
certyfi...
Temat: Jak wybieraliście logo
Ja podczas zabawy z logo po prostu naszkicowałam sobie... dobrze ponad kilkanaście wersji... Potem przyszła weryfikacja: jak się kojarzy (wrażenie), czy jest z daleka czytelne, czy dobrze się prezentuje w wersji czarno-białej? W negatywie? Może mi się kiedyś przyda ;) Zdigitalizować na wersję wektorową to już potem nie problem...A obecne logo PZU mi się po prostu nie podoba...
Agnieszka Sawińska właściciel firmy
Temat: Jak wybieraliście logo
My projektowaliśmy logo sami. Na zasadzie prób i błędów :) Staraliśmy się wymyślić jak najprostsze - czyli nazwa firmy i z znaczkiem włączania - czyli włączamy nas biznes a dzięki nam wasze biznesy też włączymy :) ale praca nad jego utworzeniem trwała parę dni. Bo w tej branży szewc bez butów nie może chodzić :)Michał Romanowski Senior Buyer ABB
Temat: Jak wybieraliście logo
A ile sobie cenią tacy graficy za zaprojektowanie loga firmy i od czego taka cena zależy ?
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Temat: Jak wybieraliście logo
Michał R.:Od tego ile klient jest skłonny zapłacić.
A ile sobie cenią tacy graficy za zaprojektowanie loga firmy i od czego taka cena zależy ?
http://rybyteam.pl/ - tu przykładowo 600 zł za trzy propozycje i po wybraniu najlepszej i dopracowanie jej
http://santri.eu/ - tu robiłem sobie sam bo gdzieś trafiłem, spodobało się i kupiłem licencję, troszkę przerobiłem.
No a logo Polski (ta czerwona sprężyna) kosztowała 220 tys euroTen post został edytowany przez Autora dnia 02.01.15 o godzinie 13:23
Agnieszka Sawińska właściciel firmy
Temat: Jak wybieraliście logo
U nas kosztuje to w okolicy 250 zł - a od czego to zależy od wymyślności klienta. Od tego czy błyszczeć, świecić, skakać czy co innego i dla kogo jest robione bo dla dużych firm nie robi się logo za 250 zł bo tam sztab ludzi nad tym pracuje i takie kosztuje kilka tysięcy chociaż z paru kresek się może składać.
Sebastian
Sulma
Sulma & Sulma =>
ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO
PRODUKTÓW
Temat: Jak wybieraliście logo
Logo kosztuje ponieważ powinno przesyłać sens istnienia firmy na rynku.Dziwi mnie to, że ludzie traktują LOGO jak zakup gaśnicy do firmy. Musi być no to jedną sztukę poproszę i jest dobrze.
Zaskakuje mnie to też jak często projektują logo graficy, tak sami od siebie.
Dlatego zanim narysuje grafik pierwszą kreskę, powinna być stworzona koncepcja marki i przekazu marketingowego.
Dlatego radzę wybierać firmę do wykonania loga tak, aby wiedział o co w tym wszystkim chodzi, a nie po tym czy ładnie rysuje.
Z poszanowaniem
Sebastian Sulma
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Temat: Jak wybieraliście logo
Sebastian S.:Ale, że o co chodzi z tym przesyłaniem sensu istnienia? :)
Logo kosztuje ponieważ powinno przesyłać sens istnienia firmy na rynku.
Sebastian
Sulma
Sulma & Sulma =>
ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO
PRODUKTÓW
Temat: Jak wybieraliście logo
Witam,Widzę, że mój skrót myślowy jest za duży.
Firmy nie zakłada się dla siebie od tak aby była. Jej sensem istnienia jest realizowanie konkretnych potrzeb ludzi.
Dlatego logo powinno komunikować w jakim celu i dla kogo została stworzona firma.
Jakie wartości pożyteczne i oryginalne dla klienta chce przekazać.
Np. firma która świadczy usługę wybielania zębów.
Powinna w nazwie i w logo pokazywać efekt wybielania, mogła by się nazywać " Pewny uśmiech", "Śnieżnobiały uśmiech", "White smile".
A jako logo wystarczy zarys uśmiechu z białymi zębami.
Wtedy komunikacja jest prosta i klarowna.
Z pozdrowieniami
Sebastian Sulma
:)Ten post został edytowany przez Autora dnia 05.01.15 o godzinie 23:24
konto usunięte
Temat: Jak wybieraliście logo
Zgadzam się z Sebastianem, chociaż nacisk na logo zwiększa się z poziomem i wielkością firmy.Sebastianie, widziałeś co odwalili z logiem Ernst & Young niedawno za grube miliony? Żeby było śmieszniej, prestiżowa firma zajmująca się audytami.
Co powiesz o tym? Z ciekawości rzucam.
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Temat: Jak wybieraliście logo
A to już rozumiem, jakoś przesyłanie skojarzyło mi się z czymś innym :)Myślę, że większości firm w Polsce nie stać na tak profesjonalne podejście do rzeczy takiej jak logotyp. Na konkretny briefing klienta z ustawieniem koncepcji marketingowego przekazu może pozwolić sobie firma z półki "korporacje". Raczej gabinet dentystyczny nie będzie się w to bawił a analogia z białym zębem i uśmiechem jest dość oczywista.
Podsumowując:
Nie wyolbrzymiałbym roli logotypu w początkowej fazie biznesu i nie bagatelizował jej w fazie gdy biznes zaczyna już przynosić stałe przyzwoite dochody. Tak to chyba działa w większości firm. Zauważam też, że duże marki w zasadzie nie mają logotypów budowanych na zasadzie analogii. Trzy paski adidasa czy jabłko appla, nie kojarzą mi się z tym co robią.
Artur dobrze to ujął. Im bardziej znana marka tym lepiej żeby pomyśleli nad swoim wizerunkiem, logotypem etc. Dla SME wystarczy dobry grafik z podstawową znajomością briefowania klienta :)
Sebastian
Sulma
Sulma & Sulma =>
ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO
PRODUKTÓW
Temat: Jak wybieraliście logo
Witam,Artur moim zdaniem logo EY jest bardzo dobre, uprościli je maksymalnie i dali znak klientowi co ma oczekiwać po ich pracy. Po prostu wzrostu.
Logo kosztowało, lecz najtrudniej wymyślić prosty i klarowny przekaz. Pod czas "burzy mózgów" czasami jedno zdanie, kształt, ułożenie produktu na zdjęciu potrafimy wymyślać godzinami.
Pozwolę wrócić sobie do Michała na chwilę.
Szanuje Twoje zdanie, ale nie zgadzam się z Tobą w kilku kwestiach:
Adidas, Apple - Apple jako pierwszy wytyczył nową rolę logotypu wśród firm komputerowych. Kiedy wszyscy wybierali smutne skrótowce, nazwiska itp. Oni chcieli pokazać, że od początku "myślą inaczej". Wybrali jabłko i zapłacili za projekt kilkadziesiąt tysięcy dolarów (ten pierwszy wielokolorowy). Ich wartością dla klientów był prosty przekaz my myślimy inaczej niż reszta komputerowców. Wtedy byli właśnie SME.
Moim zdaniem było to preludium do tego dzisiejszej sytuacji. Każda firma SME lub korporacja może sobie ułatwić sprawę, logotypem i nazwą odpowiednio je przygotowując.
Oczywiście najważniejsze są usługi oraz produkty. Ich jakość, oryginalność i użyteczność.
Ale ilość firm która do mnie dzwoni, w sprawie rozwoju sprzedaży w Polsce lub zagranicą. Mają naprawdę ciekawe produkty, które po prostu się NIE SPRZEDAJĄ to szok. Oni nie rozumieją, że sobie sami utrudniają idąc "na skróty".
Na każde moje pytanie dlaczego zamiast zasugerować klientowi od razu co dostanie i w ten sposób zrobić logo / produkt ,aby od razu zwrócić uwagę, oraz odsiewać zbędne pytania i skupić się na efekcie, wyróżnić wartości dodane dla klienta. Słyszę "a grafik tak zrobił", tak już było, po co? itp.
W dzisiejszych czasach kto nie rozumie, że ludzie nie chcą tracić swojego czasu na to aby domyślać się co ktoś robi. Dlatego, że za rogiem stoi 10 osób które chcą też sprzedać, każdy detal który ułatwi sprawę jest na wagę złota.
Przyciągnięcie uwagi jest kluczowe.
Absolutnie się nie zgadzam, że SME nie stać na profesjonalne przygotowanie do loga, mając koncepcję można to zrealizować. IBM też kiedyś mówił, że komputer w każdym domu to fanaberia i przyszło Apple.
Teraz Michał mówi że SME nie może mieć profesjonalnego loga, bo jest poza zasięgiem. Przychodzi Sulma & Sulma i mówi z nami może :).
Pozdrawiam
Sebastian Sulma
p.s. Artur szczerze analizuje Twoje logo i bardziej pasuje mi do firm które oddłużają zadłużonych niż taka co ściąga długi dla wierzycieli.
Pewnie dlatego, że masz w nazwie dług i rozwiązania, a na szali one się równoważą. Pomyślałbym sobie, że jak mam wiele długów na sobie i nie wiem jak je spłacić. Wtedy przychodzę do was i wy to załatwiacie z bankami czy wierzycielami. Nie wiem czy są takie firmy w PL, ale w USA i UK są na pewno. :)
Do Ciebie bardziej by mi pasowała nazwa Ellimination of Debtors (eliminacja dłużników). Wtedy wiem, że mam kogoś kto mi "wisi", a ty możesz go "usunąć" .Ten post został edytowany przez Autora dnia 07.01.15 o godzinie 20:42
konto usunięte
Temat: Jak wybieraliście logo
Brzmi jak zabijanie na zlecenie:)Jak wpisywalo się EY wyskakiwaly foty z gejami na Google. Trochę niefafusnie jak na Ernst :)
Sebastian
Sulma
Sulma & Sulma =>
ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO
PRODUKTÓW
Temat: Jak wybieraliście logo
Hehe można wybrać łagodniejszą nazwę niż eliminacja, ale jakbyś zabijał na zlecenie to miałbyś "sprzątanie dłużników' :P :).A co do skrótu EY to nie próbowałem, zawsze jakoś wpisuje pełną nazwę, i nie będę sprawdzał czy tak jest jak piszesz :P :).
Michał
Stachura
Dedykowane serwisy i
strony www -
http://santri.eu
Temat: Jak wybieraliście logo
Sebastian, dziękuję za uszanowanie mojego zdania, również szanuję Twoje zdanie.Chciałbym jednak kategorycznie sprostować to co sugerujesz w zdaniu, że przychodzi Michał i mówi, że firmy nie stać na profesjonalne logo a przychodzisz Ty i że można :). Zakładam, że niezależnie czy firma przyjdzie do mnie czy do Ciebie dostanie równie profesjonalne usługi i obsługę, prawda?
Dobry grafik z umiejętnością briefowania zrobi profesjonalne logo. Większość SME jednak nie będzie robić (i nie robi) koncepcji marketingowej - też uważam, że to niedobrze. Tak samo jak większość SME uważa, że spisane na kolanie punkty wymagań biznesowych dedykowanego CRMa to już wszystko czego potrzeba do zamknięcia etapu analizy... Choć faktycznie powoli się to zaczyna zmieniać na lepsze
Ostatecznie myślę, że niekoniecznie mamy tak bardzo różne zdania, najwyraźniej tylko nieco różne doświadczenia ale podejście do profesjonalizmu i uświadamiania klientów chyba takie samo :). Prywatnie powiem, że uświadamianie klientom ścieżki prowadzenia projektów to czasem droga przez mękę, a to raptem 9 prostych punktów, czasem nawet mniej :) http://santri.eu/pl/how-we-works. Ostatecznie część klientów nie przechodzi u mnie tego etapu ale jak już pisałem odrzut jest z roku na rok mniejszy.
Pomyślności w 2015 :)
Sebastian
Sulma
Sulma & Sulma =>
ROZPALAMY MIŁOŚĆ DO
PRODUKTÓW
Temat: Jak wybieraliście logo
Michał cieszy mnie to, że sprostowałeś swoją myśl.Wolę myślenie pro rozwojowe, trudne, kreatywne które przynosi niezwykły efekt.
Różni są ludzie i różni klienci, takich totalnych oporników to ja zostawiam innym. Uważam, że skoro biznes się nie zazębia to szanując czas obu stron lepiej się rozejść.
Pomyślności i jak najwięcej przekonanych klientów do pełnej ścieżki do sukcesu.
PozdrawiamTen post został edytowany przez Autora dnia 09.01.15 o godzinie 01:24
Laura R. energiasukcesu.pl
Temat: Jak wybieraliście logo
Logo przede wszystkim powinno się nam podobać. Z racji zawodu ja własne logo zaprojektowałam sama (tutaj możecie zerknąć http://energiasukcesu.pl ) - zgodnie z zasadami feng shui i indywidualnej astrologii. Czy wiecie, że logo HSBC też było projektowane zgodnie z feng shui?Podobne tematy
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » „Prawo czasu” czyli jak mając dobry produkt... -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak osiągnąć SUKCES ? -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak wykorzystywać ksiegowość i podatki do rozwoju firmy? -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak zarobić na sztuce? Handlu obrazami? -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak skutecznie i bezpiecznie prowadzić biznes. -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak oprcować ofertę dla klienta -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Masz prawnika? Jak powinieneś mu płacić? Nie płać za... -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Bezpieczna firma, czyli jak wybrać firmę outsourcingu IT? -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » Jak wycisnąć maksa z imprezy targowej? -
-
Biznes: CZEGO ROBIĆ NIE... » zakładasz firmę? pokaż się z jak najlepszej strony!... -
Następna dyskusja: