Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

PYTANIE

Pokoi cichej pracy raczej nie będzie (zbyt dużo powierzchni), tylko nieco wyizolowane biurka, oraz miejsce spotkań = pierwsza myśl była zrobić jedną małą salkę (4-6 osób) i jedną dużą salę konferencyjną (10-12 osób), ale - i tu pytanie - czy potrzebna jest Wam sala konferencyjna, czy odbywacie spotkania w tak dużym gronie - może lepiej kilka 2-3 małe salki. Proszę, piszcie.
I jeszcze jedno pytanie: o realne godziny pracy: rozumiem, że dłużej, ale czy od rana - a może od 10 lub 11.Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 23:15
Karina Ślesińska

Karina Ślesińska Hiszpania - tłumacz
przysięgły j.
hiszpańskiego

Temat: Wasze uwagi i opinie

Osobiście spotkań na 12 - 14 osob prowadzić nie planuję, w moim przypadku lepsze by były 2 czy 3 mniejsze salki.

Co do godzin to wcześniej niż o 10.00 spotkań nie miewam, ale przypuszczam że znajdą się i ranne ptaszki, ktore będą się zjawiać o 7.00. Opcja klucza dla stałych bywalcow wydaje mi się dobra.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

co do godzin, to ja sie nie potrafie zdeklarowac.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

a sali konferencyjnej nie potrzebuje, jesli bedzie, z rzutnikiem, to mozemy sobie robic kino ;D
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Wasze uwagi i opinie

Wojciech M.:
PYTANIE

Pokoi cichej pracy raczej nie będzie (zbyt dużo powierzchni), tylko nieco wyizolowane biurka, oraz miejsce spotkań = pierwsza myśl była zrobić jedną małą salkę (4-6 osób) i jedną dużą salę konferencyjną (10-12 osób), ale - i tu pytanie - czy potrzebna jest Wam sala konferencyjna, czy odbywacie spotkania w tak dużym gronie - może lepiej kilka 2-3 małe salki. Proszę, piszcie.

Mój głos: duże spotkania organizują moi klienci u siebie, ja poza siedzibą klienta spotykam się z pojedynczymi osobami.

I jeszcze jedno pytanie: o realne godziny pracy: rozumiem, że dłużej, ale czy od rana - a może od 10 lub 11.

HM... nie lubie pracowąc w domu wiec ja chętnie nawet od 7:30 ...;)

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

To ja w kwestii lokalizacji. Okolice Galerii Mokotów - zdecydowanie odradzam. Problemy parkingowe.

Pochylmy się na chwilę nad linią metra. Jeśli chodzi o północ, to raczej odpada. Centrum - będzie drogo i problemy z parkowaniem... Z odcinka południowego mamy:

Pole Mokotowskie - plusem dobry dojazd do centrum, duża ilość uczelni (pierwsza praca ;-) dla studentów).

Woronicza - punkt przesiadkowy do zagłębia klonów przy Wołoskiej.

Wilanowska - czyli Dworzec Południowy. Moim zdaniem bingo. Duży węzeł przesiadkowy, możemy mieć klientów z Ursynowa, Stegien, Mokotowa, blisko do centrum biznesowego, lotniska. No i sporo nowej zabudowy i nie wynajętej powierzchni. Jest nawet Supersam :-) i parking Park&Ride.
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Wasze uwagi i opinie

Andrzej Kaźmirowski:
zdecydowanie odradzam. Problemy parkingowe.

lekki OT i z przymrużeniem oka ale nie takim dużym:

na problemy z parkowaniem w Warszawie doskonała jest Karta Miejska i fundusz taksówkowy... sprawdza się doskonale i wychodzi taniej niż brykanie samochodem.

:)

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

To bardzo fajny pomysł, choć nie jestem pewna czy dla mnie. Jestem architektem wnętrz. Pracuję na Mokotowie. Mam pracownię na poddaszu starej kamienicy i czasem wstyd mi, że klatka schodowa jest taka obleśna. Samo życie...
Co do potrzeb takiego kogoś jak ja, to niestety jedna mała zamykana szafka na papiery mi nie wystarczy. Mam kilogramy katalogów z meblami, ceramiką sanitarną, oświetleniem, kafelkami itd Do tego próbki; marmurów, wykładzin, tapet, trochę płytek podłogowych, drewna na podłogi, próbniki barw z mieszalni farb itd No i jeszcze czasopisma, książki, informatory branżowe. Na coś takiego pewnie potrzebowałabym ze 2 regały po 80 cm, w tym jeden zamykany, bo są próbniki, które kosztowały mnie 100-200 zł / sztukę, a wyglądają bardzo niepozornie i jeśli ktoś by je sobie "pożyczył" dostałabym zawału serca. Mam też katalogi, które z trudem zdobyłam od producentów i mimo, że za dwa lata będzie to tylko makulatura, teraz są bardzo cenne.
Rzadko korzystam z kopiarki, faxu itd jeśli już to z drukarki laserowej, dobrej, żeby skompletować dokumentację z obrazkami dla klienta, ale mogę to załatwiać na zewnątrz biura. Drukarkę muszę mieć własną, bo korzystam z wydruków w formacie A3.
Z klientami spotykam się rzadko,raz na dwa tygodnie, bo kontaktujemy się przez internet.
Fajnie byłoby mieć się do kogo odezwać przy śniadaniu, a jeśli obok pracowałby ktoś tej samej branży, to może dałoby się współpracować.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

a ja mam takie pytanie: dworzec zachodni?
to jest tak okropna okolica, ze tam powinno byc supertanio. wilanowska tez mi pasuje :-)
ponawiam bardzo wazna prosbe: PARKING ROWEROWY

ja tez poprosze o szafke, najlepiej zamykana.

czy meble beda ladne? bo jak nie, to przyniose swoja szafke.

oraz jest juz polowa listopada, pan organizator powiedzial, ze styczen luty, czy jakies konkrety sa juz?

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

do galmoku sa potworne korki. czy jest sens pakowac sie tam, gdzie jada wszyscy? a nie w druga strone? jechac w tloku w tych cudownych polaczeniach komunikacyjnych, dac sie przejechac na rowerze (dojazd na rowerze jest tam bardzo kiepski), a w samochodzie spalic benzyne i nerwy?

drogi panie organizatorze, przemysl prosze jeszcze raz taka opcje, zeby wybrac jakies miejsce przyjazne WOLNYM strzelcom :-) nie zniewalaj nas w tloku/korku, bo to niezgodne z nasza wyalienowana natura ;-)
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: Wasze uwagi i opinie

Pomysl wydaje sie byc trafiony, zwlaszcza dla osob fizycznych prowadzacych dzialalnosc gospodarcza. Ja jestem zainteresowany i czekam na wiecej konkretow. Potrzebuje 1 stanowisko i ewentualne miejsce na spotkania z kandydatami i/lub klientami.

pozdrawiam
Bogumił Śladowski

Bogumił Śladowski Lektor/Tłumacz jęz.
angielskiego

Temat: Wasze uwagi i opinie

Ja jestem za 2-3 malymi salkami. Nie bede prowadzil konferencji z duza iloscia osob. Realne godziny pracy:9-17. Open space mi przeszkadza,wiec musza byc jakos odizolowane stanowiska pracy tak, bym nie slyszal sasiadki wzdychajacej przez telefon i vice versa ;)

Wojciech M.:
PYTANIE

Pokoi cichej pracy raczej nie będzie (zbyt dużo powierzchni), tylko nieco wyizolowane biurka, oraz miejsce spotkań = pierwsza myśl była zrobić jedną małą salkę (4-6 osób) i jedną dużą salę konferencyjną (10-12 osób), ale - i tu pytanie - czy potrzebna jest Wam sala konferencyjna, czy odbywacie spotkania w tak dużym gronie - może lepiej kilka 2-3 małe salki. Proszę, piszcie.
I jeszcze jedno pytanie: o realne godziny pracy: rozumiem, że dłużej, ale czy od rana - a może od 10 lub 11.Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 01.11.08 o godzinie 23:15
Mirosław Pączkowski

Mirosław Pączkowski Lighting/Rendering
Artist

Temat: Wasze uwagi i opinie

Zazdroszczę wszystkim z laptopami, ja musiałbym dźwigać ze sobą serwer i monitor 21 calowy, zresztą w open space tez byłoby słabo, chyba że w hali

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

Moja uwaga co do lokalizacji :-) Kolejna ;-)

1. Biuro tworzymy dla zainteresowanych - nie dla siebie ;-)

2. Lokalizacja wokół Galerii Mokotów w okręgu zaznaczonym na żółto ma sens. Ale. Podaż zdekapitalizowanej powierzchni pomagazynowej jest, ale docelowo się skurczy i zaniknie. W jej miejsce przyjdzie to, co widać na Postępu, wzdłuż Marynarskiej i w dowolnie wybranej przecznicy - czyli biurowce kategorii B i A. Wobec tego inwestycja musiałaby zakładać podpisanie minimum 5-letniej umowy pozyskania powierzchni pod nasz projekt.

A to moim zdaniem w tej okolicy jest nierealne. Choć oczywiście to tylko moje zdanie ;-)

Ja bym żółte kółko zdecydowanie przesunął w okolice Dworca Południowego ;-) (wiem, nudzę ;-) )
Edyta N.

Edyta N. menadżer zespołu
jazzowego, kierownik
produkcji filmowej

Temat: Wasze uwagi i opinie

mnie interesuje biuro na godziny, ew. dni i w godzinach popołudniowych, open space tylko w dni, kiedy nie mam wielu telefonów do wykonania
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Andrzej Kaźmirowski:
(...)
Ja bym żółte kółko zdecydowanie przesunął w okolice Dworca Południowego ;-) (wiem, nudzę ;-) )

Andrzej - zlustrowałem na żywo okolicę - potencjalnie może i lepsze miejsce, ale nie znalazłem odpowiedniego lokalu - może coś podsuniesz ? I jeden minus: wyjście z metra wilanowska wygląda jak bazar :(

Sprawdzam też po linii metra. Np okolice Niepodleglości przy stacji M wierzbno.

Pozdrawiam.
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Dla ciekawych coworkingu jako idei, a także organizacji samej przestrzeni biura tu jest strona z mnóstwem linków: do artykułów prasowych, portali tematycznych i wreszcie samych centrów coworkingu w USA. Polecam.

http://coworkspace.blogspot.com/

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

Wojtku, przyjrzałem się googlomapie. Z mojego doświadczenia dotarcie do biura rano na Wolę lub po południu na Czyste jest niemożliwe :-) Korki, korki, korki.

Sens (mierzony największą liczbą zainteresowanych) ma jednak biuro zlokalizowane wzdłuż metra.

Ja bym spenetrował jeszcze okolice Batorego/Rakowieckiej - jest trochę powierzchni w zasobach różnych dziwnych instytucji :-)

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

Czesc wszystkim,

Pierwszy raz odzywam sie na Goldenline, zalozylem sobie kiedys "lipne" konto i poki co tylko czytywalem rozne watki...

Do rzeczy.

Twoj pomysl mnie bardzo zainteresowal z prostego powodu - sam od jakiegos czasu planuje cos takiego. Mam w glowie rozpisany plan jak mialoby to wygladac, mam pare pomyslow na uslugi dodatkowe ktore moglyby sie przydac klientom, mam pomysly jak i gdzie to reklamowac, wiem jak zdobyc tania powierzchnie do wynajecia (ale i niestety do remontu) i mam nawet kilka upatrzonych miejsc... Brak mi tylko funduszy, wiec prawdopodobnie mojego pomyslu nigdy nie zrealizuje, a juz napewno nie w takiej formie jak bym chcial :(

Mimo wszystko bede sie bacznie przygladac Twojej idei i zobacze, jak bedziesz sobie radzil. Kibicuje.

Jeszcze chcialbym dwa slowa o lokalizacji. Nie stawiaj na centrum i istniejaca linie metra. Wiem, to wyglada jak herezja, ale z moich obserwacji wynika, ze coraz wiecej firm wynosi sie z centrum miasta. Problemy komunikacyjne - co prawda jest metro, ale duzo ludzi korzysta z samochodow, wiec nie maja gdzie zaparkowac w centrum, ew. stoja w korkach i nie moga dojechac na czas.

Radzilbym sie zainteresowac takimi dzielnicami jak Targówek, Grochów, Bielany, Żoliborz.

Pierwsze dwie sa bardzo dobrze zorganizowane komunikacyjnie (masa tramwajow i autobusow, a przy tym jest gdzie zaparkowa). Okolice sa malo ciekawe dla przecietnego Warszawiaka, stad tez duzo nizszy czynsz. Metro? Bedzie tu za kilka lat. Kolejne dwie dzielnice - Bielany, Zoliborz - znajduja sie w niedalekiej odleglosci od centrum i dojezdza tam metro. Z komunikacja jest znacznie gorzej niz na Grochowie czy Targowku, ale za to znajduja sie one po tej lepszej czesci Wisly i nie trzeba przejezdzac przez zaden z zakorkowanych mostow. Wedlug mnie za kilka lat bedzie odplyw firm z centrum miasta, bo ono calkiem sie zatka. Wtedy w centrum zostana tylko ci, ktorzy musza ze wzgledu na prestiz - banki, centra finansowe, redakcje, najwieksze firmy, a ludzie beda sie tam pchac tylko jesli beda koniecznie musieli. Byc moze sie myle, ale jezeli planujesz dlugoterminowa dzialalnosc, to rozwaz to.

Aha, na koniec - jezeli szukalbys firmy wykonawczej do remontu/wykonczenia Twojego przyszlego biura, to zglos sie do mnie :) Choc podejrzewam, ze z racji zawodu masz juz odpowiednie kontakty.
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Oj ciężko z lokalem, ciężko...
może podrzucicie jakąś propozycję konkretniejszą albo rejon poszukiwań??

moja mapa

A właśnie - Targowa i okolice?

Tylko zapomnijcie o typowym lokum z nieśmiertelnym rastrem 60x60 na suficie, brrrr.

;)

Następna dyskusja:

Wasze uwagi i opinie (2)




Wyślij zaproszenie do