Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Zapraszam do dyskusji lub (!!!) wyrażenia poparcia.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

dostajemy tez adres do korespondencji ?
Wojciech M.:
Zapraszam do dyskusji lub (!!!) wyrażenia poparcia.
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

krzysztof łabuszewski:
koszty!!!!!!!prosze o kalkulacje.
Pozwoliłem sobie przenieść powyższy post na ten temat :) Tyle w kwestii organizacyjnej. Czekam na więcej opinii.Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 23.10.08 o godzinie 19:33

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

Pomysł bomba i perspektywa fascynująca. Co byłoby ważne dla mnie:

1. Dostępność. Praca w cywilizowanych godzinach to rzadkość, a z drugiej strony utrzymanie dostępu 24/7 to większe koszty (ochrona, sprzątanie).
2. Bezpieczeństwo. Sporo ludzi z laptopami, duża rotacja w ciągu dnia, ciągłe wejścia i wyjścia, a identyfikatorów na wierzchu nikt nosić nie lubi :)
3. Prywatność. Mam sporą szansę trafić na podwykonawcę pracującego dla konkurencji mojego zleceniodawcy. Jakaś możliwość zabarykadowania się przy zachowaniu otwartości powierzchni byłaby przydatna...
4. Cena atrakcyjna, ale naprawdę o atrakcyjności decyduje lokalizacja, rozumiana jako dostęp do komunikacji...

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

Witam i popieram. Czego oczekujesz? Jak można Ci pomóc na początek?

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

W czym mogę pomóc?

1. Lokalizacja - czy wynajem czy zakup przez Ciebie, jeśli wynajem dużej powierzchni - mogę pomóc w wyszukiwaniu, negocjacjach, umowie itp.

2. Marketing powierzchni - w ramach mojego biura mogę wcześniej rozpocząć poszukiwania najemców, tak by w momencie startu osiągnąć pewną masę krytyczną.

3. Sam z chęcią skorzystam :-) Otworzyłeś mi oczy. Mimo, że uwielbiam pracę w samotności, to jednak przebywanie w ciągu dnia z innymi freelancerami różnych specjalności może znakomicie pomóc w poszerzeniu wiedzy, konsultacjach branżowych lub załatwieniu jakichś spraw, choćby biurowych ;-)

Wchodzę w to.
Bożena C.

Bożena C. geodeta, PANGEA

Temat: Wasze uwagi i opinie

Pomysł fajny,
mam nadzieję ze i w Trójmieście się z czasem przyjmie, bo jestem przekonana że jest takie zapotrzebowanie.
Powodzenia, trzymam kciuki. Bożena
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Przeniesione:
Ela Trajer:
super pomysł , mam nadzieje , że we wrocławiu tez cos takiego uda sie "stworzyć". pozdrawiam

Bardzo dziękuję za dotychczasowe wypowiedzi.
Niemniej liczę na większy akces warszawy lub okolic - czyli ludzi potencjalnie bezpośrednio zainteresowanych powstaniem opisywanego biura.

Na pytanie jak można pomóc odpowiem tak: na dwa sposoby: (1) udzielając konstruktywnych uwag i (2) zgłaszając chęć skorzystania z takiej oferty :-)
Powyższe pozwoli dokładniej określić zakres możliwych do zaoferowania usług.Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 26.10.08 o godzinie 08:33
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Wyszukane w prasie, praca w niedalekiej przyszłości (wpisuje się w wątek):
http://gazetapraca.pl/gazetapraca/1,90439,5671190,Koni...

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

ja jestem zainteresowana takim miejscem, moge pomoc w szukaniu lokalizacji na cos takiego
Jarosław Żeliński

Jarosław Żeliński Analityk i
Projektant Systemów

Temat: Wasze uwagi i opinie

Z mojego podwórka i specyfiki pracy:
1. dużo czasu spędzam u klientów
2. nie mogę z góry deklarować czasu spędzanego w biurze
3. często ad-hoc szukam spokojnej knajpy żeby popracować
4. z czystej przyzwoitości kupuje tam coś do picia, czasem zjedzenia, czyli wydaje tam ok. 10-20zł za każdym razem

i dalej:
1. 300zł to wychodzi 30zł za dzień jeśli spędze w takim biurze ok. 1/3 czasu
2. gdybym mógł korzystać z biura ad-hoc za 30 zł "za wejście" lub jakiś ekwiwalent godzinowy to OK
3. być może warto ustalić opłatę zawyżoną dla przypadkowych ludzi "z ulicy" (ale na wejście oddanie np. dowodu osobistego w depozyt lub inna forma zabezpieczenia przed anonimowością)
4. ustalić system członkostwa

chciałbym po protu płącić "za użycie"
Ola Drachal

Ola Drachal UI/UX Designer -
Unicorn /
Webdesigner /
Interactive Art...

Temat: Wasze uwagi i opinie

Widzę, że planujesz ciekawe wnętrza :) To bardzo fajnie, bo jest to element, który zdecydowanie mnie samą skusiłby do pracy poza domem. Możesz mnie traktować jako potencjalnego klienta :)

Co mogłoby mnie jednak zniechęcić:
1) skomplikowane procedury i dłuuuuugi cennik. Skomplikowane procedury np. rezerwacji sali konferencyjnej, dostania się do drukarki czy wifi. Dłuuuuuugi cennik bo nie znoszą jak każe mi się za wszystko płacić oddzielnie. Wolę zapłacić jedną kwotę i mieć w niej wszystko niż na każdym kroku być proszona o dodatkowe plny. A to za salę konferencyjną, a to za drukarkę a to za ksero. Wtedy nie czuję, że dane miejsce jest "moje", ot na maksa skomercjonalizowany "sklep" gdzie nikt mnie nie kocha ;) To tak jak w hotelu, o ile milej jest mieć net od razu niż chodzić i cały czas się prosić o karty zdrapki po 10zł.

2) Wspomniane już wyżej bezpieczeństwo. Zarówno sprzętu jak i danych kontrahentów, zleceń itp. Na pewno potrzebowałam zostawiać na noc jeśli nie komputer to zewnętrzny monitor. Zawsze można sobie poprzypinać wszystko kensingtonami, ale to też nie pomaga do końca ;) Lepiej chyba jest mieć sale konferencyjne, poza "bramka" na kartę wtedy tak na prawdę nikt kto nie jest uprawniony nie wejdzie na teren biura a jeśli coś zginie to wiadomo gdzie szukać. Tak ... bramki ... wiele osób ich nie lubi, nie lubi kart itp. ale to jest wg. mnie dość skuteczne rozwiązanie i wolę nosić kartę (ew. pisemna rejestracja w sekretariacie) niż później szukać kompa po lombardach.

Inna sprawa to właśnie kontrahenci. Często podpisuje człowiek różne nda itp. Więc komputery/biurka powinny być ustawione tak, aby jedni drugim nie patrzyli w monitor. Dodatkowo odległość między osobami powinna zapewniać minimum prywatności (bez podsłuchiwania proszę!). Wiem, że to trochę paranoiczne, ale niestety różne rzeczy się zdarzają, a problemów później można mieć baaaaaardzo dużo :/

3) cisza i spokój. Ojjjj tak. To jest niestety zmora ołpen spejsów. Hałas, telefony co 2 minuty, głośne gadanie, histeryczny śmiech, przekleństwa itp. Oczywiście wszystko jest kwestią kultury, ale niestety nawet ją jest czasem ciężko wyegzekwować. Dobrze by więc było, żeby dało się pracować w jakichś zagródkach czy żeby były sale "dla cichych" czy coś podobnego. Niby są jeszcze słuchawki, ale i w nich nie da się pracować 8h bez przerwy.

4) Otwartość biura. 9-17 to wg. mnie za mało. Czasem zdarza się problem i trzeba posiedzieć np. do 21, albo przyjechać na 7-8 rano. Może niekoniecznie spędzać nocki, ale pakiet 40h tygodniowo nie sprawdziłby się w moim przypadku.

5) Miejsce relaksu. Fajnie by było gdyby takie miejsce miało choćby jedno pomieszczenie z kanapą, tak żeby dało się na 20minut usiąść i przeczytać rozdział książki czy gazetę. Nie mówię tu o konsoli, wielki tv plazmowym czy piłkarzykach. Kanapa, lampka jakaś szafka gdzie ludzie mogliby zostawiać gazety/książki "dla wszystkich", może radio.

6) Miejsce. Dla mnie np. jest wyznacznikiem metro. Im bliżej metra tym lepiej. Przesiadanie się do metra i z metra w autobus czy tramwaj wydłuża niestety podróż, a jeśli dojazd będzie dłuższy niż 40minut to dla mnie już odpada.

7) Internet. Oczywiście jak najszybszy, ale z jakąś blokadą na torrenty itp. Wiadomo, ważna jest dobra konfiguracja żeby nie rwało połaczenia i ruch dzielony był rozsądnie między wszystkich aktywnych w sieci.

8) Kuchnia, lodówka. Może nie zaraz profesjonalna jak w restauracji, ale dobrze by było chociaż mieć gdzie jogurt zostawić :)

9) Klimatyzacja. To jasne.
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Baaaardzo długa wypowiedź i duuuuuże wymagania. Dziękuję oczywiście i postaram się odpowiedzieć na te i wcześniejsze pytania:
Aleksandra Drachal:
Co mogłoby mnie jednak zniechęcić:
1) skomplikowane procedury i dłuuuuugi cennik. (...)
też to rozumiem i będę dążył do prostoty rozwiązań (nienawidzę McDonalds itp. m.in. za 30 pytań przy zakupie bułki!), ale dodatkowych opłat się nie uniknie jeśli podstawa ma być atrakcyjna cenowo.
2) Wspomniane już wyżej bezpieczeństwo. (...)Tak ... bramki ...
wiele osób ich nie lubi, nie lubi kart itp. (...)
Ale to rzeczywiście chyba najprostszy system ochrony i identyfikacji. Przemyślimy...
Co do sprzętu - przewidziane są zamykane indywidualne szafki; mogą być na dokumenty jak i na laptopa, monitor się raczej nie zmieści ;), ale biuro nigdy nie będzie zostawać bez jakiejś obsługi, więc raczej nie mbędzie możliwości wyniesienia większych grantów.
Inna sprawa to właśnie kontrahenci. Często podpisuje człowiek różne nda itp. Więc komputery/biurka powinny być ustawione (...)
w miarę możliwości trochę prywatności - tak.
3) cisza i spokój. (...)
To już wyłącznie zależy od ludzi...
4) Otwartość biura. 9-17 to wg. mnie za mało. (...)
Pomyślimy...może do 20-21, ale na pewno nie 24h.
5) Miejsce relaksu. (...)
Sofa będzie, jedna salka spotkań marzy mi się o charakterze loży. Dodatkowo bufet-bar z ekspresem do kawy, ciasteczkami, wysokimi stołkami, gazetami itp klimaty.
6) Miejsce. Dla mnie np. jest wyznacznikiem metro. Im bliżej metra tym lepiej. (...)
Aha. Okolice Galerii Mokotów mogą być?
7) Internet. Oczywiście jak najszybszy, (...)
Bez dwóch zdań.
8) Kuchnia, (...)
Raczej nie...
9) Klimatyzacja. To jasne.
Jak słońce. Będzie klima!
Adam Grewenda:
dostajemy tez adres do korespondencji ?
Tak, internetowy w domenie biura na życzenie (nazwa jeszcze nie znana;), realny adres korespondencyjny, oraz jako dodatkowa opcja adres rejestracyjny dla siedziby Waszej działalności (wtedy cała obsługa korespondencji, przesyłanie itp)
Jarek Żeliński:
2. gdybym mógł korzystać z biura ad-hoc za 30 zł "za wejście" lub jakiś ekwiwalent godzinowy to OK
3. być może warto ustalić opłatę zawyżoną dla przypadkowych ludzi "z ulicy" (ale na wejście oddanie np. dowodu osobistego w depozyt lub inna forma zabezpieczenia przed anonimowością)
Korzystanie ad-hoc przewidziane jak najbardziej.

Proszę o dalsze uwagi - prace logistyczne trwają.Wojciech M. edytował(a) ten post dnia 31.10.08 o godzinie 11:02
Ola Drachal

Ola Drachal UI/UX Designer -
Unicorn /
Webdesigner /
Interactive Art...

Temat: Wasze uwagi i opinie

Okolice GM raczej dla mnie odpadają bo wiem co tam się dzieje zazwyczaj rano i po pracy. A lepiej nie będzie bo kilka kolejnych biurowców tam niedługo oddzadzą. Masakra komunikacyjna, same sardynki w tramwajach.
Karina Ślesińska

Karina Ślesińska Hiszpania - tłumacz
przysięgły j.
hiszpańskiego

Temat: Wasze uwagi i opinie

Ja byłabym zainteresowana takim rozwiązaniem, choć bardziej w kwestii biura na godziny niż stałego miejsca pracy. Także w moim przypadku pasowałoby mi płacenie za każde wejście, przymajmniej na początku.

Nie będę oryginalna, ale zgadzam się z Aleksandrą, że godziny otwarcia powinny być zdecydowanie dłuższe. Nieraz mam spotkania nawet o 20.00 lub poźniej.

Ważne jest też względne odizolowanie, choćby ściankami. Nie cierpię jak ktoś mi się patrzy w kompa i słucha rozmow telefonicznych. Może warto pomyśleć o mini-pokoikach, za nieco wyższą cenę, ale ktore będą całkiem osobnymi pomieszczami. Wtedy ja np. mogę zrobić tam spotkanie z 1 klientem, a i ktoś kto potrzebuje absolutnej ciszy może się skupić.

Kuchnia z lodowka, mikrofalowką, ekpresem i czajnikiem i zapasem wody pitnej. Jest absolutnie niezbędna jeśli ktoś ma tam pracować na dłużej. Przecież gdzieś ten jogurt czy piwo musi chłodzić, ewentualny obiad podgrzać czy zrobić sobie herbatę. Wiem, obiady to zapachy, ale jeśli założy się dobry wyciąg i będzie się jadło w kuchni to nie będzie z tym problemu. Zresztą kuchnia to tradycyjne miejsce relaksu i wejścia na chwilę w świat realny.

Szatnia. Przypuszczam, że o tym pomyślałeś, ale przypominam. Gdzieś trzeba płaszcze itp. zostawiać i postawić ewentualnie buty jeśli ktoś zmienia (ja np. zimą przy dłuższej pracy zmieniam kozaki na lżejsze buty).

Poza tym nie muszę pewnie dodawać, że musi tam być czysto i wszystko musi być zadbane, uporządkowane, naczynia pozmywane itd. Otoczenie wpływa na jakość pracy. Sprzątaczka 2 - 3 razy w tygodniu musi być.

Co do lokalizacji to obok GM wydaje mi się ok, ale nie byłam tam od lat, więc być może problemy komunikacyjne dyskwalifikują miejsce. Ważne żeby nie znajdowało się na całkowitych peryferiach i najlepiej żeby miało metro tuż obok.
Robert Kuśmierski

Robert Kuśmierski Specjalista ds
informatyki, Polski
Holding
Nieruchomości ...

Temat: Wasze uwagi i opinie

Padło pytanie o dostawcę internetu. Rozumiem , że zakładamy komfort pracy a mając na uwadze specyfikę jej wykonywania zależy nam na czymś więcej niż Neostrada czy DSL. Z własnego doświadczenia mogę polecić ATM ( Atman), GTS no i ostatnio testuję Metro Ethernet od Tepsy ( niby tepsa ale jak na razie usługa jest bardzo ok.)
Mógłbym może jeszcze dorzucić kilka uwag na temat infrastruktury teleinformatycznej i obiecuję że zrobię to w przyszłym tygodniu. Disiaj powiem tyle że od paru miesięcy pracuję nad pewnym projektem który zakłada możliwość wynajmowanie dowolnego softwarowego środowiska pracy (głównie microsoft) w ramach comiesięcznych opłat.To może być swietna sprawa dla deweloperów aplikacji , webmasterów lub wszystkich tych którzy do pracy potzrzebyję nawet bardzo zaawansowanych rozwiązań softwarowych Microsoftu. Na liście tej formy wynajmu aplikacji/ środowiska pracy jest praktycznie wszystko co dostarcza microsoft.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

co do dostawcy internetu to w tym przypadku też polecam GTS. Pomysł przedni, ja ze wzgędu na wspomniane już wcześniej NDA - mogłabym korzystać sporadycznie,... a szkoda.

pozdrawiam
Żaneta

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

parking dla rowerów jest konieczny.

aleksandra ma racje, zasady powinny byc proste. mysle, ze jak sie zbiora chetni na 100%, napiszą swoje wymagania, to organizator zoptymalizuje. Wlasnie, gdzie on jest? Jakies konkrety? Kiedy gdzie za ile?

Komp to chyba kazdy przyniesie swoj, ja to chetnie bym tez skorzystala z serwera.

Mysle, ze biuro na godziny, to sobie mozna w kawiarni za darmo urzadzic, chyba ze znajdzie sie jakis szaleniec, ktory bedzie grafik biurek prowadzil.

Ja jestem bardziej za minimum abonamentem miesiecznym, prosze o znizke przy zakupie karnetu rocznego. Jesli chodzi o kuchnie to typowa kuchnia zakladowa czyli mikro, czajnik, . mozna sie umowic, ze kubki reklamowki zostaja "na wyposazeniu".

Jesli chodzi o moje preferencje co do przepierzen, to proponuje wygluszyc miekko, czyli np materialami, bo korporacyjny open space zupelnie mnie nie obchodzi, udusze sie.

co do godzin otwarcia, to chyba kazdy bedzie mial swoj klucz, bo przyklad ja pracuje czasem od 17 do 3, bo wczesniej jestem "w terenie". mysle, ze opcja monitoring, ksiazka i ciec, albo ciec niech z usmiechem otwiera i zamyka

oraz bardzo sie ciesze z inicjatywy i bardzo prosze o wpisanie na liste
Wojciech M.

Wojciech M. architekt ,
wolny strzelec,
współwł. coworkingu

Temat: Wasze uwagi i opinie

Maja B.:
(...)organizator (...) Wlasnie, gdzie on jest?

Jest. Czyta i skrzętnie notuje ;) I ciągle czeka na więcej.

konto usunięte

Temat: Wasze uwagi i opinie

tak! pokoj dla cichych, ja sie zapisuje do pokoju dla cichych. siedze w sluchawkach, nie wadze nikomu. czasem sie kiwam.

Następna dyskusja:

Wasze uwagi i opinie (2)




Wyślij zaproszenie do