Tomasz Łebek specjalista bhp
Temat: Umowa zlecenie
WitamKoledzy/koleżanki wyjaśnijcie mi coś. Pracuję na etacie informatyka w pewnej firmie państwowej (pełen etat). Dwa lata temu ukończyłem studia podyplomowe BHP + kurs pedagogiczny i udało mi się znaleźć pracę dodatkową jako starszy inspektor BHP w drugiej małej firmie budowlanej (1/4 etatu). Nawet nie zauważyłem kiedy zleciał ponad rok pracy na stanowisku starszego inspektora bhp czyli mam uprawnienia specjalisty. W firmie budowlanej zajmowałem się całym pakietem BHP i jakieś doświadczenie oraz wiedzę techniczną zdobyłem (przynajmniej tak myślę). Brakuje mi jednak wiedzy na tematy zatrudnienia w innych firmach. Skoro mam uprawnienia specjalisty a sytuacja w mojej firmie budowlanej od pewnego czasu dość mocno podupada na zdrowiu (zadłużenia --pewnie czeka bosssa zawieszenie działalności) myślę o ogłaszaniu się i świadczeniu usług innym firmom. Podpowiedzcie proszę co mogę a czego nie mogę nie będąc na etacie (bądź jego części) w "złowionych" firmach. Nie wiem co będzie opłacalne: założenie własnej działalności o profilu oświatowym czy może lepiej wiązać się z firmami za pomocą umowy zlecenia? Jak to się ma do wszelkiego rodzaju szkoleń, ORZ, instrukcji stanowiskowych. Przeczytałem rozporządzenie ministra w sprawie szkoleń ale sprawa jest dla mnie zbyt zawija. Do niedawna myślałem, że na tym etacie (1/4) popracuję nieco dłużej ale przyszedł czas kiedy muszę zastanowić się nad tym którą drogę obrać.