Grzegorz Guździk

Grzegorz Guździk specjalista ds bhp,
instruktor karatrate

Temat: INFORMACJA

Pewna firma przerwała prowadzenie okresowych szkoleń bhp. Szkolenia dotyczyły pracowników zatrudnionych na stanowiskach robotniczych, adm- biurowych, kadry inżynieryjno technicznej. Firma zasłoniła się brakiem kasy na okresowe szkolenia bhp. Czy z powodu braku szkoleń bhp właściciele firmy mogą mieć problemy z instytucjami kontrolującymi warunki pracy.
Piotr D.

Piotr D. w czym mogę pomóc?

Temat: INFORMACJA

Nieeee, no skąd... Każdy, kto ma realne problemy finansowe może bezkarnie nie płacić ZUSu, podatków, o prowadzeniu szkoleń bhp i spełnianiu innych wymagań określonych w polskim prawie nie wspominając...
Robert Polak

Robert Polak bhp jako silna
strona organizacji a
nie hamulec,
pracodaw...

Temat: INFORMACJA

Ciekawe jak to udowodni, że brakuje im pieniędzy. Naruszenie jest i trzeba się liczyć z konsekwencjami.
Kwestia opłacalności takiej decyzji do pierwszego wypadku z "przytomnym" pracownikiem, żeby oszczędność skończyła się ogromną stratą.
Prawie każda mniejsza firma mi tłumaczy że nie będzie szkoliła bo nie ma pieniędzy:)
Grzegorz Guździk

Grzegorz Guździk specjalista ds bhp,
instruktor karatrate

Temat: INFORMACJA

Opisywany przypadek dotyczy dużego zakładu produkcyjnego
Piotr D.

Piotr D. w czym mogę pomóc?

Temat: INFORMACJA

A jakie to ma znaczenie? - nie stać cię - zamykasz sklepik.
Grzegorz Guździk

Grzegorz Guździk specjalista ds bhp,
instruktor karatrate

Temat: INFORMACJA

chcciałbym poznać wasze zdanie
Dominik B.

Dominik B. inspektor

Temat: INFORMACJA

Grzegorz Guździk:
chcciałbym poznać wasze zdanie

Grzesiu to tak jakby firma powiedziała, że nię będzie odprowadzała należnych składek np na ubezpieczenia pracownika bo nie ma kasy. Wiadomo, że teoretycznie nie może a praktycznie jest wiele firm które tak robią ale zawsze do czasu aż się coś stanie a wówczas kary są znaczące i pozorne oszczędności już nimi przestają być...
Dokładnie tak samo jest w przypadku szkoleń okresowych. Zgodnie z rozporządzeniem muszą być ale czy w każdej firmie są to już inna sprawa... a czy firma będzie miała problemy z tego tytułu z firmami kontrolującymi , to uważam iż będzie miała i to spore.
Ja zgadzam się z Piotrem, nie stać na wszystkie wydatki związane z firmą, to się ją zamyka i tyle...
Barbara M.

Barbara M. Menedżer ds. ochrony
środowiska,
bezpieczeństwa i
higieny...

Temat: INFORMACJA

Zdaje się, że takie pomysły już kilka firm miało i nie bardzo się sprawdziły...

konto usunięte

Temat: INFORMACJA

Grzegorz Guździk: Czy z powodu braku szkoleń bhp właściciele firmy mogą mieć problemy z instytucjami kontrolującymi warunki pracy.

Tak. Mogą. A w razie wypadku przy pracy (nie daj Bóg ciężkiego lub śmiertelnego) - także problem z prokuratorem.

konto usunięte

Temat: INFORMACJA

Pracodawca nie może zasłaniać się niezapewnieniem określonych wymogów bhp wzgledami ekonomicznymi. Podkreślić należy, że w tym przypadku łamie przepis art. 237(3) K.p i w związku z art 283 K.p. podlega karze grzywny od 1000 do 30 000 zł.
ponadto w sytuacji wypadku przy pracy należy w protokole "powypadkowym" wpisać w pkt. 5, że stwierdzono nieprzestrzeganie przez pracodawcę przepisów bhp w szczególności... i jeżeli poszkodowany pracownik otrzyma odszkodowanie z ZUS bedzie to kolejny krok do wyegzekwowania odszkodowania od pracodawcy w powództwie cywilno-prawnym.Mariusz Foremniak edytował(a) ten post dnia 22.09.11 o godzinie 14:51

Podobne tematy


Następna dyskusja:

informacja z ZUS




Wyślij zaproszenie do