Temat: nadzór nad sprzętem
Spotkałam się z prowadzeniem rejestru urządzeń dodatkowych w stylu "czajnik o nr X, wg rejestru poz. 233428786785" w dużej firmie. Rzeczywiście, opisywany był każdy czajnik, lampka biurkowa, etc.
Robił to dział BHP i przyznam, że bywało to dość problematyczne, i wymagało podejścia dokładnie takiego, jak opisał pan Piotr. W rzeczywistości polegało to na wpisywaniu na listę nowego sprzętu, który w momencie uszkodzenia był po prostu wymieniany.
Jeśli firma nie jest wielką fabryką, to taki rejestr, moim zdaniem, mógłby mieć zastosowanie. Uszkodzenie przykładowego czajnika może zgłosić każdy jego użytkownik w firmie. W niewielkiej firmie taka kontrola sprzętu dodatkowego mogłaby być przeprowadzana np. raz na pół roku. Jeśli ten okres zostanie opisany w procedurze, wymaganie będzie, moim zdaniem, spełnione.
Do wizualnej oceny np. ciągłości izolacji przewodu elektrycznego nie są potrzebne uprawnienia sep. Te byłyby potrzebne, gdybyś chciała przeprowadzać pomiary za pomocą aparatury kontrolno-pomiarowej lub sama dokonywać napraw.