Anna
C.
specjalista ds.
szkoleń, Hensen
Polska
Temat: Bezpłatne szkolenie Promocja projektów unijnych...
Promocja projektów unijnych współfinansowanych z RPO WiM 2007-2013TERMIN: 23 lipca 2012; 24 lipca 2012; 10 września 2012; 11 września 2012; 12 września 2012
MIEJSCE: Olsztyn, Jana Pawła II 1a
PROWADZENIE: Agata Hermanowicz
SZKOLENIE BEZPŁATNE
przeznaczone dla przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, organizacji pozarządowych, jednostek organizacyjnych województwa, szkół wyższych
Uwaga: z jednej instytucji w szkoleniu mogą wziąć udział maksymalnie dwie osoby.
PROGRAM
Podstawy formalno-prawne obowiązku informacji i promocji projektów unijnych
- zasady promocji projektów, obowiązki i zalecenia
- wytyczne Ministra Rozwoju Regionalnego w zakresie informacji i promocji
- plan komunikacji Programów Operacyjnych
- strategia komunikacji Funduszy Europejskich w Polsce w ramach Narodowej Strategii
Spójności
- obowiązki beneficjentów w zakresie działań informacyjnych i promocyjnych
- identyfikacja wizualna Narodowej Strategii Spójności
Wytyczne dotyczące prawidłowego oznaczania projektów realizowanych w ramach
Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013
- dozwolone działania informacyjne i promocyjne, działania zalecane
- kanały komunikacyjne służące promocji (jak dobrze wykorzystać promocję w prasie,
telewizji, Internecie)
- narzędzia promocyjne i informacyjne
- naklejki, plakietki, tabliczki informacyjne
- tablice informacyjne i pamiątkowe
- strona internetowa
- spotkania informacyjne, konferencje, szkolenia
- publikacje, gadżety, spoty radiowe i telewizyjne
- rola promocji
Zasady promocji w praktyce
- oznaczenie pomieszczeń i sprzętu
- oznaczenie publikacji i materiałów promocyjnych
- oznaczenie materiałów
- informacja o współfinansowaniu wynagrodzeń
- przykłady sformułowań informujących o współfinansowaniu
- podstawowe komunikaty i hasło promocyjne
- zasady stosowania logotypów, budowa, sposób rozmieszczenia, sposoby zastosowania
opis znaku Unii Europejskiej oraz znaku RPO WiM 2007-2013
budowa, kolorystyka, warianty, zestawienie i zasady stosowania znaku graficznego
zestawienie znaku z innymi logo
- ponoszenie wydatków na działania informacyjne i promocyjne oraz kwalifikowalność
kosztów poniesionych w ramach zadań dot. obowiązku informacji i promocji, w tym także
projekty objęte pomocą publiczną
- dokumentowanie podjętych działań oraz obowiązek archiwizacji
- nadzór nad przestrzeganiem przepisów dotyczących promocji
- przykłady dobrych praktyk oraz najczęściej popełniane błędy
- przykłady oznakowania projektu za pomocą wybranych narzędzi promocji
Pytania uczestników
Dyskusja
Podsumowanie szkolenia
(w trakcie szkolenia obiad i przerwy kawowe)
Każdy uczestnik otrzyma certyfikat ukończenia szkolenia
>> SZCZEGÓŁY SZKOLENIA <<