Temat: SZKOLENIA
LEAN W USŁUGACH, CZYLI JAK DOSKONALIĆ PROCESY BIUROWE W FIRMIE
Data rozpoczęcia: 23 lipca 2015
Data zakończenia: 24 lipca 2015
Miejsce: Sopot, Klub Żeglarski Navigo
Cena: 1 300-1 800 zł*/osobę
Kontakt: ahromiak@lean.info.pl
Telefon: 508 714 377
Szczegóły na:
http://lean.info.pl/pl/szkolenia-otwarte
Opis i cel szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest przedstawienie, że koncepcja Lean ma nie tylko zastosowanie w produkcji, ale również w środowisku biurowym jak i szeroko pojmowanych usługach. Usprawnienia Lean Office skoncentrowane są na eliminacji zbędnej biurokracji, redukcji obiegu dokumentów, ilości dokumentów, poprawie elastyczności zasobów – a to wszystko zwiększa wymaganą efektywność.
Korzyści ze szkolenia:
• Zdobycie wiedzy na temat głównych narzędzi Lean Office
• Dowiedzenie się jak korzystać z narzędzi Lean Office do usprawniania procesów usługowych
• Praktyczne zastosowanie narzędzi Lean Office na podstawie gry symulacyjnej
• Zdobycie praktycznych umiejętności w zakresie wdrażania narzędzi Lean w środowisku usługowym
• Poznanie możliwości i efektów jakie można uzyskać poprzez wdrożenie Lean Office
Grupa docelowa:
• Szefowie działów i managerowie
• Pracownicy, specjaliści różnych działów
• Pracownicy działu zasobów ludzkich
• Managerowie Lean
• Liderzy i koordynatorzy Lean
• Pracownicy jakości i zarządzania procesami
Program szkolenia:
• Wprowadzenie do koncepcji Lean w usługach
• Pojęcie strat na efektywności, czyli jak identyfikować i eliminować marnotrawstwo (muda, mura, muri, 8 typów marnotrawstwa)
• VOC – Voice of the customer, słuchanie głosu klienta wewnętrznego i zewnętrznego w celu określenia wymagań jakościowych dla procesów
• Zarządzanie przepływem, linie FIFO, balansowanie obciążeń z wykorzystaniem Yamazumii Board
• 5S jako narzędzie efektywnej organizacji miejsca pracy
• Standaryzacja pracy jako narzędzie poprawy efektywności i jakości pracy
• Poka-yoke narzędzie eliminacji błędów
• Zarządzanie kompetencjami pracowników – czyli jak elastycznie zarządzać zasobami ludzkimi
• TWI (Training within Industry) jak szybko szkolić nowych pracowników i wdrażać na nowe stanowiska
• Mapowanie procesów jako narzędzie prostej analizy i projektowania rozwiązań
• Zarządzanie wizualne wynikami (PVM)
• Podstawowy wskaźnik SLA (Service Level Agreement) – ustalenia między działami dotyczące LT, jakości i efektywności
• Podsumowanie transformacji firmy w ramach wdrażania Lean Office.
• Przywództwo w szczupłej organizacji usługowej – czyli jak efektywnie kierować procesem ciągłego doskonalenia.
• Programy angażowania pracowników w zmiany.
• Trudności i bariery wdrożeniowe.
Forma szkolenia:
• Prezentacje multimedialne, wykład, warsztat szkoleniowy, gry symulacyjne, case- study, dyskusje i wymiana doświadczeń oraz zadania w zespołach
Informacje organizacyjne:
Godziny:
czwartek: 10.00 - 17.30
piątek: 8.00 - 15.30
Cena za szkolenie przy zgłoszeniu:
1 osoby - 1 800 zł (900 zł/dzień)
2 osób - 1 700 zł/osobę (850 zł/dzień)
3 osób - 1 600 zł/osobę (800 zł/dzień)
pow. 3 osób - 1 500 zł/osobę (750 zł/dzień)
przy zgłoszeniu na całą szkołę - 1 300 zł/szkolenie/osobę (650 zł/dzień)